۱۳۹۰ تیر ۱۹, یکشنبه

دولتهای آمریکا، انگلستان و کانادا بیش از ۵۰تن از مقامات رژیم آخوندی را مشمول تحریم و ممنوعیت سفراعلام کردند
 وزرای خارجه انگلستان و آمریکا
وزرای خارجه انگلستان و آمریکا
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
دولتهای آمریکا، انگلستان و کانادا
بیش از ۵۰تن از مقامات سرکوبگر رژیم
و مسئولان طرحهای تسلیحاتی و اتمی را
مشمول تحریم و ممنوعیت سفراعلام کردند
وزیر خارجه آمریکا: این اقدام مشترک، به رژیم ایران یادآوری می‌کند که ما هم‌چنان مقامات آن حکومت را، به‌خاطر نقض حقوق‌بشر علیه مردم ایران، در معرض پاسخگویی قرار خواهیم داد. ایالات متحده، انگلستان، کانادا و سایر متحدان به حمایت از مردم ایران برخواهند خاست.

وزیر خارجه انگلستان: تحریمها و ممنوعیت ورود، عناصر متخصص رژیم ایران را که در تأمین مواد لازم برای برنامه‌ اتمی و تسلیحاتی مشارکت دارند، شامل می‌شود. عناصر وزارت اطلاعات این رژیم که از مسافرت به انگلستان ممنوع شده‌اند، در سرکوب تظاهرات سوریه نیز نقش داشتند

وزیر خارجه کانادا: کانادا، بریتانیا و ایالات متحده برای جلوگیری از ورود ناقضان حقوق‌بشر یا افرادی که مرتبط با برنامه‌ اتمی رژیم ایران هستند، به‌طور هماهنگ اقدام خواهند کرد

آمریکا، انگلستان و کانادا اعلام کردند از ورود بیش از ۵۰تن از مقامات رژیم ایران که ناقض حقوق‌بشر هستند، به این کشورها جلوگیری خواهند کرد.

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا طی بیانیه‌یی اعلام کرد: آمریکا و بریتانیا علیه مقامات رژیم ایران و سایر افرادی که در نقض حقوق‌بشر و سرکوب سیاسی در ایران شرکت داشته‌اند، محدودیتهای ویزایی اعمال کردند. کانادا نیز اعلام کرده است که از تشدید اقدامات علیه مقامات و افراد مذکور حمایت می‌کند. بیش از ۵۰تن از مقامات رژیم ایران، از جمله وزرای دولت، فرماندهان نیروهای مسلح و نیروی انتظامی، و مقامات قضایی و زندان، مشمول این محدودیتهای جدید خواهند شد. محدودیتهای مزبور، دست‌اندرکاران سرکوب دانشجویان، مدافعان حقوق‌بشر، وکلا، هنرمندان، مدافعان حقوق زنان، و اقلیتهای قومی و مذهبی را شامل می‌شود.

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد: این اقدام مشترک، به رژیم ایران یادآوری می‌کند ما هم‌چنان مقامات آن حکومت را، به‌خاطر نقض حقوق‌بشر علیه مردم ایران، پاسخگو قرار خواهیم داد. ایالات متحده، انگلستان، کانادا و سایر متحدان به حمایت از مردم ایران برخواهند خاست.

انگلستان نیز اعلام کرد بیش از ۵۰ تن ازمقامات رژیم ایران با محدودیت صدور ویزا مواجه خواهند شد.

ویلیام هیگ، وزیر خارجه بریتانیا گفت: تحریمهای ورود عناصر متخصص رژیم ایران را که در تأمین مواد و تجهیزات لازم برای برنامه‌های اتمی و تسلیحاتی مشارکت دارند، شامل می‌شود.

وزارت‌خارجه بریتانیا با صدور بیانیه‌یی افزود: علاوه بر افراد مرتبط با برنامه اتمی رژیم ایران، اسامی افرادی که حقوق‌بشر در ایران را نقض کرده‌اند مشمول این ممنوعیتها می‌باشند.

گاردین گزارش داد وزارت‌خارجه انگلستان براین اعتقاد است که رژیم ایران در سرکوب تظاهرات دموکراسی خواهانه در سوریه دست دارد و عناصر وزارت اطلاعات رژیم ایران از مسافرت به انگلستان ممنوع شده‌اند، در سرکوب تظاهرات سوریه نقش داشته‌اند.

جان برد وزیر خارجه کانادا اعلام کرد: کانادا، بریتانیا و ایالات متحده برای جلوگیری از ورود ناقضان حقوق‌بشر یا افرادی که مرتبط با برنامه‌ اتمی رژیم ایران هستند، به‌طور هماهنگ اقدام خواهند کرد.

وزیر خارجه کانادا طی سخنان شدیداللحنی گفت: بی‌اعتنایی کامل رژیم ایران به حقوق‌بشر قابل‌قبول نیست.

جان برد هشدار داد این پیامی به رهبری رژیم ایران است که تا وقتی این رژیم به تعهدات بین‌المللی و داخلی خود عمل نکند، نمی‌تواند به جایگاه یک عضو جامعه بین‌المللی دست یابد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر