۱۳۹۰ شهریور ۱۸, جمعه

فیگارواتحاد ایران والقاعده را فاش کرد

روزنامه فیگارو فاش کرد:
اتحاد غیرطبیعی رژیم ایران با القاعده
اتحاد غیرطبیعی رژیم ایران با القاعده
اتحاد غیرطبیعی رژیم ایران با القاعده
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
پاریس - فیگارو، 5سپتامبر ۲۰۱۱ (14شهریور ۱۳۹۰) فاش کرد:
«اسامه بن‌لادن بارها به طرفدارانش تکرار کرده بود: ”چند کشور نباید توسط عملیات ما هدف قرار بگیرند، از جمله سوریه و ایران که راههای عبور جهادگران به‌سوی اردوگاههای ما در افغانستان هستند“.

به عبارت دیگر، بن‌لادن و رهبران رژیم ایران، ترجیح می‌دادند اختلافاتشان را مسکوت بگذارند و با یکدیگر همکاری بکنند.
این اتحاد غیرطبیعی میان القاعده و ایران از سالهای ۱۹۹۰ که بن‌لادن در سودان بود آغاز شده بود و پس از سوءقصدهای 11سپتامبر تقویت شد.

درحالی‌که کادرهای القاعده در منطقه قندهار فراری بودند و بن‌لادن در مناطق کوهستانی گم شده بود، تعدادی از کادرهای القاعده راه ایران را پیش گرفته بودند. سیف‌العدل (رئیس امنیتی القاعده و کارشناس مواد منفجره) و محمد المصری قبل از سال ۲۰۰۱ تماسهایی را با پاسداران انقلاب برقرار کرده بودند.
علاوه بر این، چند تن از پسران و دختران بن‌لادن در ایران مستقر شده بودند... .

سپس در سال ۲۰۰۳ و پس از جنگ به‌راه افتاده در عراق، تهران که به‌تازگی علیه دشمن قسم ‌خورده‌اش صدام حسین به همکاری با واشنگتن مشغول شده بود، اظهار آمادگی کرد که افراد القاعده را مابه‌ازای افراد مجاهدین، به آمریکاییها تحویل بدهد، این مخالفان ایرانی که رژیم تهران را در مرز به چالش می‌طلبند... .
مایک شورر که در آن زمان از مسئولان عالیرتبه سازمان سیا بود، می‌گوید که ما با این مبادله موافق بودیم ولی رامسفلد، وزیر دفاع آمریکا، آن را نپذیرفت.

در سال ۲۰۰۵، صادق خرازی، سفیر ایران در پاریس، مجدداً پیشنهاد این مبادله را از طریق وزارت امور خارجه فرانسه به آمریکا ارائه داد اما این بار هم واشنگتن از پذیرش آن خودداری کرد».
فیگارو هم‌چنین فاش کرده است که رژیم ایران در چارچوب توافق‌هایش با القاعده، این گروه را از طریق عبدالعزیز خلیل، مسئول ارشد لجستیکی القاعده، تأمین مالی می‌کند.
عبدالعزیز خلیل که در سوریه به‌سر می‌برد، در 28ژوئیه گذشته از سوی خزانه‌داری آمریکا لیست‌گذاری شده است.

یادآوری می‌کنیم که صادق خرازی، سفیر وقت رژیم در فرانسه، برادر کمال خرازی، وزیر خارجه آخوند خاتمی بود. وی که در همان زمان هم با ”خودکار سبز خامنه‌ای“ در پاریس خرازی می‌کرد، از یک سو با سیا در حال توطئه و گفتگو برای استرداد مجاهدین بود و از سوی دیگر با هیأت وکلای صدام حسین، رئیس‌جمهور پیشین عراق، گرم گرفته و به آنها پیشنهاد 120میلیون دلار رشوه کرد تا استفاده از گاز کشنده سیانید و بمباران شیمیایی حلبچه را به گردن مجاهدین بیندازند. وی هم‌چنین در زدوبند با دولت شیراک و از طریق کمپانی نفتی توتال و حراج نفت ایران، پولهای کلانی برای پرونده‌سازی 17ژوئن علیه مجاهدین و مقاومت ایران، هزینه کرد.

با این همه مجاهدین و مقاومت ایران با پایداری خیره‌کننده خود توانستند زنجیر توطئه‌های ارتجاعی و استعماری را که رژیم آخوندی با کمک سازمانهای اطلاعاتی کشورهای غربی به‌هم بافته بود، یکی پس از دیگری از هم بگسلند و در هم بشکنند.

فیگارو صفحه اول همین شماره خود را به جریان دادگاه و محاکمه ژاک شیراک رئیس‌جمهور قبلی فرانسه به‌خاطر فساد مالی و اختلاس در شهرداری پاریس، اختصاص داده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر