۱۳۹۰ مهر ۴, دوشنبه

دور زدن تحریمها توسط رژیم ایران و پنهان کردن هواپیما در پاریس.

ایران در پاریس هواپیما پنهان کرده است

دوشنبه، ۰۴ مهر ۱۳۹۰ / ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

تلویزیون کانال ۱ نروژ -۲مهر گزارش داد: ایران با استفاده از شبکه‌ای از واسطه‌ها و شرکتهای پوششی در اروپا و خاورمیانه با کلک بعضی تحریمهای آمریکا و سازمان ملل را دور می‌زند- و تمام سر نخها به افراد رده بالای رژیم آخوندی متصل است .
این شبکه، مثلاً به شرکت هواپیمایی ماهان ایر کمک می‌کند که قطعات یدکی و لوازم مورد نیاز و حتی هواپیما خریداری کند، هرچند که این کشور اجازه خرید قانونی لوازم هواپیمایی را ندارد.

مالک ماهان ایر شرکتی است به نام ای.ل.تی.سی که این شرکت متعلق به اعضای خانواده یکیاز قدرتمند رژیم آخوندی، علی اکبر هاشمی رفسنجانی است.
آخوند رفسنجانی، رئیس شورای مصلحت نظام است. او هم‌چنین در سال ۲۰۰۷ به‌عنوان رئیس شورای صادرات انتخاب شد. به این ترتیب رفسنجانی دست اندر کار رده بالای رژیم آخوندیست.
از خود هواپیما کرایه می‌کند!
هواپیمایی که در عکس نشان داده شده، نمونه‌ای است از این‌که رژیم چطور محدودیتها را دور می‌زند.
این هواپیما متعلق به شرکت ماهان ایر است. وقتیکه این عکس گرفته شد، شماره ثبت این هواپیما‌ای -پیم - اچ- اچبود. این شماره نشان میدهد که هواپیما در آن زمان در ایران ثبت شده بود.
امروز این هواپیما شماره ثبت اف - او -جی- اچ- اچ را دارد. هواپیما در حال حاضر متعلق به شرکت دیگری است و در فرانسه رسماً ثبت شده است.
این هواپیمای ایر باس-۳۱۰ هنوز هم برای شرکت ماهان ایر پرواز می‌کند، ولی متعلق به شرکت فرانسوی زرند اویسین است. رسماً شرکت ماهان ایر این هواپیما را از شرکت فرانسوی کرایه کرده است. در حقیقت شرکت زرند اویسین یک شرکت صوری است در خدمت ایران.
نمونه دیگر هواپیمایی است با شماره ثبت اف -او -جی- اچ- آی. این هواپیما هم یک ایرباس است و به همان شیوه قبلی ثبت شده است، فقط این بار این هواپیما متعلق به شرکت فرانسوی کرمان اویسین است که تنها کارش این است که هواپیما داشته باشد و به ایران کرایه بدهد.
به این ترتیب ماهان ایر همه هفت هواپیمای ایرباس خود را کرایه کرده است.
با این روش، صاحبان رسمی ناوگان هوایی ماهان ایر در اروپا و خاورمیانه پخش شده‌اند در شرکتهای کوچک پوششی و صوری .
روز ۲۴ آگوست ۲۰۱۱ میلادی آمریکا شرکتهای کرمان اویسین و زرند اویسین را تحریم کرد (هر دو شرکت آدرس شماره ۴۲ avenue montagne در پاریس را دارند).
تحریمها به این معنی هستند که شرکتهای آمریکایی اجازه ندارند به این دو شرکت جنس بفروشند.
کرمان اویسین و زرند اویسین در سال ۲۰۰۳ به وسیله یک وکیل انگلیسی به نامه david mills ثبت شدند.
در میان شرکتهای صوری و اشخاص واسطه که ماهان ایر از آنها برای دور زدن تحریمهای اقتصادی استفاده می‌کند از این اشخاص و شرکتها می‌توان نام برد:
gatewick llc، dubai . این شرکت نامهای دیگری را هم استفاده می‌کند: gatewick freight & cargo service & gatewick aviation service
kerman aviation، paris
sirjanco trading -dubai
pejman mahmood kosarayanifard. dubai که به این شکل هم می‌نویسند: kosarian fard
mahmoud amini ، dubai
ali eslamian، london

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر