۱۳۹۰ بهمن ۲۲, شنبه

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

اجلاس بزرگ هزاران ايراني و شخصيتهاي برجسته آمريكايي و اروپايي

در سالگرد انقلاب ضد سلطنتي در پاريس

· رژيم ملايان در حضيض ضعف، منطقه را به سمت بحراني بيسابقه پيش مي برد. اين بحران تنها با تغيير در ايران قابل پيشگيري است. غرب بايد بلادرنگ حق مردم ايران براي تغيير رژيم را به‌رسميت بشناسد.

· لازمه انتقال ساكنان اشرف به ليبرتي تأمين حداقل تضمينها از سوي جامعه جهاني است در غير اين صورت انتقال نبايد انجام شود.

· راه واقعگرايانه اينست كه فقط پس از آنكه اكيپ اول از ليبرتي به كشور ثالث رفتند، گروه بعدي به ليبرتي حركت كند.

روز شنبه، 22بهمن، همزمان با سي و سومين سالگرد انقلاب ضد سلطنتي در ايران، در يك گردهمايي بزرگ در پاريس، هزاران ايراني در حاليكه از سوي شماري از برجسته ترين شخصيتهاي اروپايي- آمريكايي حمايت مي‌شدند، خاطرنشان كردند كه يك تحول بزرگ در ايران در راه است و تغيير دموكراتيك به‌عنوان راه حل جلوگيري از يك بحران بيسابقه منطقه يي و بين المللي در دسترس است.

در اين جلسه كه به رياست لارش ريسه، پرزيدنت كميته دوستان ايران نروژ، برگزار شد، مريم رجوي، رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران، فيليپ دوست بلازي، معاون دبير كل ملل متحد و وزير خارجه سابق فرانسه؛ بيل ريچاردسون، سفير سابق آمريكا در ملل متحد و فرماندار نيومكزيكو (2011-2003)، اندرو كارد، رئيس دفتر كاخ سفيد (2006-2001)، اد رندل، فرماندار سابق پنسيلوانيا و رئيس سابق حزب دموكرات آمريكا؛ اسپنسر آبراهام، وزير انرژي در دولت جرج بوش؛ سفير فيليپ كراولي، دستيار وزير امور خارجه آمريكا (2011-2009)؛ رابرت جوزف، معاون وزيرخارجه در امور كنترل تسليحاتي و امنيت بين المللي؛ جان بروتون، نخست وزير سابق ايرلند و سفير سابق اتحاديه اروپا در آمريكا؛ ژنرال ديويد فيليپس، فرمانده پليس نظامي آمريكا (2011 -2008) و مسئول ايمني و امنيت ساكنان اشرف؛ جان سانو، نايب رئيس بخش محرمانه و عضو مديريت اطلاعات مركزي آمريكا؛ اميل بلسيك و ژان پير برار، نمايندگان مجلس فرانسه، ژان فرانسوا لوگاره، شهردار منطقه يك پاريس، اوود دو توئن، بنيانگذار و رئيس فوروم اقتصادي و اجتماعي زنان، آندره گلوكسمن، فيلسوف نوين فرانسوي، نائومي توتو، فعال حقوق بشر و دختر اسقف دزموند توتو، جزو سخنرانان بودند

خانم مريم رجوي, در سخنراني خود با تجليل از قيام مردم سوريه و با ابراز انزجار از مشاركت ننگين رژيم ولايت فقيه در سركوب وحشيانه مردم بيدفاع سوريه بر ضرورت اقدام عملي جامعة بين المللي براي حفاظت از مردم بي دفاع سوريه تاكيد نمود.

وي اعدام 120هزار مخالف سياسي، سركوب فاجعه‌بار زنان، مليتهاي ستمزده و پيروان مذاهب مختلف. از بين بردن‌ بخش اعظم طبقة متوسط، اضمحلال بخش خصوصي، سقوط دست‌كم 40ميليون نفر به زير خط فقر بيكاري 35 درصدي، تورم 40 درصدي و سقوط بيسابقه پول رسمي كشور را بخش كوچكي از كارنامه فضاحت بار 33ساله اين رژيم توصيف كرد.

خانم رجوي هم‌چنين در مورد ساكنان اشرف گفت: به رغم آن كه دولت عراق به طور مكرر توافق خود با ملل متحد را نقض كرده است، مقاومت ايران و ساكنان اشرف بيشترين انعطافها را در جهت نجات يك راه‌حل مسالمت‌آميز از خود نشان داده‌اند. اما خواست مؤكد آنها تضمين اطمينانهاي حداقل به منظور حفظ امنيت و شرافت مجاهدان آزادي به ويژه زنان است. وي افزود: 400تن از ساكنان اشرف به درخواست من پذيرفتند كه به منظور نشان دادن حسن نيت خود با خودروها و اموال منقولشان به ليبرتي منتقل شوند، اما تأكيد كردند تا تضمين حداقلها كس ديگري به ليبرتي نخواهد رفت. وي تأكيد كرد: هر كس حقيقتاً خواستار جلوگيري از شكست راه حل مسالمت آميز و جلوگيري از كشتار مجدد است بايد از تضمينهاي حداقل دفاع ‌كند.

شركت كنندگان و سخنرانان در اين اجلاس بر موارد زير تأكيد كردند:

1- رژيم ايران با چهار مشكل بزرگ مواجه است كه آن را در يك نقطه بحراني و در آستانه سرنگوني قرار داده است

· اقتصاد رو به ورشكستگي

· نارضايتي گسترده و فزاينده اجتماعي

· تغيير جدي تعادل منطقه يي با قيام مردم سوريه و چشم انداز سرنگوني ديكتاتور آن كه ائتلاف منطقه يي آن را در آستانه فروپاشي قرار داده است

· جنگ قدرت در بالاترين سطح كه موقعيت خامنه اي به‌عنوان رهبر رژيم را مورد چالش قرار داده است

2- رژيم ملايان براي نجات خود، تنها راه را در سرعت بخشيدن به تلاش براي دستيابي به بمب اتمي و صدور بنيادگرايي و تروريسم جستجو مي‌كند و با اصرار بر اين سياست، منطقه و جامعه جهاني را با يك بحران و رويارويي بيسابقه روبه‌رو ساخته است. اما اين رويارويي قابل اجتناب بوده و تنها راه حل قابل اتكا، تغيير دموكراتيك در ايران توسط مردم و مقاومت سازمان يافته است. اين تغيير دموكراتيك در ايران به طور كامل در دسترس است و قيامهاي سالهاي2009 و 2011 در ايران به‌خوبي مبين پتانسيل انفجاري جامعه ايران به‌ويژه در جوانان است.

3- همچنانكه خانم رجوي بارها اعلام كرده است تحريمها يك عنصر ضروري در يك سياست قاطع در مقابل رژيم است، اما به تنهايي نمي تواند از دستيابي اين رژيم به بمب اتمي جلوگيري كند. راه حل نهايي در تغيير اين رژيم است. سازمان مجاهدين خلق ايران و شوراي ملي مقاومت اپوزيسيون اصلي و دموكراتيك اين رژيم كه از سازمانيافتگي، انسجام و پشتوانه اجتماعي وسيع برخوردار است، كارآمدترين و اصلي ترين عامل براي تغيير رژيم ايران است و به‌رسميت شناختن آن يك ضرورت اجتناب ناپذير براي تضمين صلح و آرامش در منطقه و جهان است.

4- شركت كنندگان ضمن محكوم كردن اعمال فشار و سركوب ساكنان اشرف براي انتقال به كمپ ليبرتي، تأكيد كردند كه لازمه انتقال ساكنان اشرف به ليبرتي تأمين حداقل تضمينهاي ساكنان اشرف است. آزادي انتقال اموال منقول و خودروهاي ساكنان به ليبرتي، عدم وجود پليس در محوطه كوچك ليبرتي، آزادي رفت و آمد، داشتن حداقل مساحت براي ساكنان، حداقلهايي است كه اگر دولت عراق حاضر به تأمين آنها نباشد، نشان مي‌دهد كه قصد زندان سازي دارد و هيچ دليلي براي حركت ساكنان وجود ندارد.

5- اجلاس ضمن تقدير از ابتكار شجاعانه خانم رجوي مبني بر اينكه به منظور حسن نيت 400تن از ساكنان با اموال منقول و خودروهاي خودشان به ليبرتي بروند، تأكيد كرد بدون برآورده شدن بقيه شرايط, انتقال بقيه ساكنان امكانپذير نخواهد بود و افزود: تنها راه واقع گرايانه اينست كه فقط پس از آنكه اكيپ اول ليبرتي را به سمت كشورهاي ثالث ترك كردند، گروه بعدي به ليبرتي حركت كند.

6- اجلاس از ملل متحد و به‌ويژه آقاي كوبلر، نماينده ويژه، خواستند رفتار بيطرفانه در پيش بگيرد و با شجاعت از حقوق حداقل ساكنان اشرف دفاع كند. او اگر ملاحظات سياسي را كنار بگذارد، بدون شك اين حداقلها را مي‌تواند به‌دست بياورد. و در حاليكه كمپ ليبرتي استانداردهاي بين المللي حقوق بشر و حقوق انساندوستانه را بر آورده نمي‌كند، خواستار امضاي يك سند Executive document of the arrangements of transfer از سوي نماينده ويژه و نماينده دولت عراق شد تا مانند ساير موارد عراق نتواند تعهدات شفاهي را زير پا بگذارد.

7- اجلاس از جامعه جهاني و به‌ويژه ايالات متحده خواست با اهرمهاي سياسي و اقتصادي گسترده يي كه در اختيار دارند، اجازه ندهند، دولت مالكي كه با حمايت آمريكا بر سر كار آمده و تنها با حمايت آن بر سر كار مانده، بار ديگر ساكنان بيدفاع اشرف را كه آمريكا در سال 2003 به طور رسمي و قانوني حفاظت آنها را بر عهده گرفت، سركوب و قتل عام كند. و از آمريكا و اتحاديه اروپا خواست، ملل متحد و به‌ويژه آقاي كوبلر را در راستاي تعهدات فوق هدايت و حمايت كنند و منابع ضروري را در اختيار كميسارياي عالي پناهندگان قرار داده و پذيرش ساكنان اشرف به‌ويژه بيماران و مجروحان را در اسرع وقت شروع كنند. و به طور خاص دولت آمريكا را به حذف برچسب نامشروع و غيرقانوني تروريستي عليه سازمان مجاهدين فراخواند تا مانع عمده در برابر باز‌اسكان ساكنان و بهانه عمده مالكي براي سركوب آنان را از سر راه بردارد.

آقاي دوست بلازي، شرایط کمپ آزادی را به شدت محكوم كرد و گفت: «این تقاضا مشروع است که نیروهای پلیس که در کشتار ساکنان درگیر بوده اند، نباید در كمپ ليبرتي حضور داشته باشند». او كمپ ليبرتي را یک «بازداشتگاه كه ناقض تمامي کنوانسیونهای بین المللی» است، خواند و شورای امنیت ملل متحد را به اقدام در اين زمينه فراخواند. وي گفت: «ما همه اشرفي هستيم زيرا ساكنان اشرف سمبل قاومت در برابر ديكتاتوري هستند».

بیل ریچاردسون، اظهار داشت: «در ايران نیاز به دموکراسی وجود دارد، بخاطر آنچه در مورد ساكنان اشرف رخ ميدهد، آنها نیاز به حفاظت دارند. اميدوارم که دولت آمريكا سازمان مجاهدین خلق را از ليست سازمانهاي تروريستي حذف كند. اكنون زمان حفاظت از ساكنان اشرف است. ما بايد از اينكه جنبش تحت رهبري خانم رجوي تقويت شود، اطمينان حاصل كنيم».

جان بروتون اعلام کرد: «راه بهتری برای برخورد با ایران وجود دارد، یک راه بهتر از تحریم، راهی بهتر از مداخله نظامی، و آن حمایت از خانم رجوی و جنبش او است. ما به تغییر و تحول دموکراتیکي که خانم رجوي به دنبال آن است، نياز داريم».

اد رندل اظهار داشت: «خانم رجوی نشان داده است كه يك رهبر واقعي است. آنچه سازمان ملل متحد انجام داده فقط حرف بوده است. سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، ایالات متحده و جامعه بین المللی كجا هستند؟ خانم رجوی هرچه را كه امكان داشت، انجام داده است. چرا ما آنچه را كه بايد انجام دهيم، انجام نميدهيم؟

وی افزود: عقيده دولت آمريكا اين بوده است كه ما در عراق حاكميت نداريم. سوال اين است كه آيا آمريكا در كوزو و بنغازي حاكميت داشت كه ما براي نجات جان انسانها به آنجا رفتيم؟

اندرو كارد گفت: «من از اينكه دولت آمريكا قول داد ولي به آن عمل نكرد، آزرده ام».

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران

22بهمن1390 (11فوريه2012)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر