۱۳۸۹ مرداد ۱۳, چهارشنبه

محذورات نخست وزیر خمینی برای سکوت در باره قتل عام سال ۶۷

چهارشنبه، ۱۳ مرداد ۱۳۸۹ / ۰۴ اوت ۲۰۱۰
AddThis Social Bookmark Button

به دنبال گسترش موج انتقادات به موسوی به خاطر سکوت وی در باره قتل عام های سال ۶۷, وی گفت: «برای بیان جزئیات مسائل سال۶۷ محذوراتی دارم».

میرحسین موسوی در گفتگویی که در سایتهای نزدیک به وی منتشر شد گفت: سال ۶۷ را باید در منظر تاریخی خود بررسی کرد.

به نوشته جرس, میرحسین موسوی به سؤالات بسیاری که درباره سال ۶۷ وجود دارد اشاره کرد و گفت: مسئله سال ۶۷ را باید در منظر تاریخی خود بررسی کرد و بعد هم دید آیا دولت در این زمینه اطلاعی داشته است؟ نقشی داشته است؟ آیا اصلا امکانی برای دخالت داشته است؟ آیا در احکام و اسناد، نامی از دولت وجود داشته است؟ دولت که نقشی در این مسئله نداشته است. خیلی از کسان دیگر هم اطلاع نداشته اند. اما برای مطرح کردن این مسائل با ذکر جزئیات، من هم محذوراتی دارم.


موسوی در این گفتگو که به نوشته جرس با برخی از روزنامه نگاران انجام می شد در توجیه سکوت و بی عملی, حفظ «زندگی» را لازمه پیروزی دانست و گفت: «جنبش سبز باید بتواند زندگی کند تا بتواند پیروز شود، یعنی هر نوع اقدامی که تمام نیروهای نظامی و امنیتی را یکپارچه در مقابل مردم قرار دهد و فشارها را افزایش دهد، به ضرر جنبش سبز است و باید از آن پرهیز کنیم».


از تحریم و فشارهای بین المللی خشنود نیستیم
موسوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسئله کشور ما تنها پیروزی جنبش سبز و اهداف آن نیست. حفظ وحدت ملی، منافع بلندمدت، یکپارچگی و وحدت ملت از مسایل اساسی کشور است که هم جنبش را متعهد می کند و هم همه کسانی را که در این عرصه فعالیت دارند تا دست به اقدامات بی مهابا نزنند. وی افزود: ما بر پیروزی جنبش سبزبه هر قیمتی باور نداریم و می خواهیم کشور و منافع ملی حفظ شود. ما به هیچ وجه از این تحریم ها و فشارهای بین المللی خشنود و راضی نیستیم.


میرحسین موسوی که همچنان جنگ ضد میهنی را «دفاع مقدس» می خواند, به سئوالات بسیاری که درباره سال ۶۷ وجود دارد اشاره کرد و گفت: مسئله سال ۶۷ را باید در منظر تاریخی خود باید بررسی کرد و بعد هم دید آیا دولت در این زمینه اطلاعی داشته است؟ نقشی داشته است؟ آیا اصلا امکانی برای دخالت داشته است؟ آیا در احکام و اسناد، نامی از دولت وجود داشته است؟ دولت که نقشی در این مسئله نداشته است. خیلی از کسان دیگر هم اطلاع نداشته اند. اما برای مطرح کردن این مسائل با ذکر جزئیات، من هم محذوراتی دارم.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: این حرف ها زده می شود که اگر روزی قتل عامی در زندان ها یا جاهای دیگر رخ داد، بگویند یک سابقه تاریخی در زندگی حضرت امیر (ع) دارد. کما اینکه می گویند چنین کاری در جنگ نهروان سابقه داشته است، اما باید ببینیم جنگ نهروان چگونه شروع شد و چه شرایطی به وجود آمد و چگونه می توان حضرت امیررا به چنین کاری متهم کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر