۱۳۹۰ مهر ۱۹, سه‌شنبه

نامه شخصیتهای آمریکایی به رئیس جمهور بارک اوباما.

نامه دولتمردان و شخصیتهای برجسته ایالات متحده به رئیس جمهورآمریکا

سه‌شنبه، ۱۹ مهر ۱۳۹۰ / ۱۱ اکتبر ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

مجاهدین را همین الان از لیست خارج کنید از کمپ اشرف حفاظت کنید. ما از شما می‌خواهیم برای حفاظت ناظران سازمان ملل و ساکنان اشرف طبق قولی که هفت سال پیش داده ایم نیروهای آمریکایی لازم را تأمین کنید.

نیویورک تایمز- ۱۱ اکتبر۲۰۱۱ (۱۹ مهر۱۳۹۰):
آقای رئیس جمهور اوبامای عزیز،
ما این نامه را به شما مینویسیم تا بر ضرورت مبرم خارج کردن گروه اپوزیسیون ایرانی، سازمان مجاهدین خلق ایران، از لیست وزارت خارجه ، تاکید کنیم.
لیست وزارت خارجه می تواند وسیله مناسبی باشد برای اینکه امکان فعالیت را از سازمانهایی که میخواهند «امنیت ایالات متحده» را تهدید کنند، بگیرد. اما درمورد سازمان مجاهدین خلق ایران که در آمریکا در سال۱۹۹۷ در لیست گذاشته شده، دولتهایی که نزدیکترین متحدان ما هستند، بعد از حکم دادگاه انگلستان ـ که توضیحات مربوط به این لیست گذاری را «احمقانه » توصیف کرد ـ مجاهدین را از لیستهای خود خارج کردند.
همانطور که میدانید، دادگاه استیناف واشنگتن نیز حکم کرده است که تصمیم وزیر خارجه دولت قبلی کاندولیزا رایس برای ادامه نامگذاری مجاهدین «بر اساس معیارهای قانونی لیست گذاری نبوده است.». دادگاه به وزارت خارجه آمریکا دستور داد تا این لیستگذاری را مجددا بررسی کند. از تاریخی که این دادگاه برای سرآمد بررسی تعیین کرده بود، اکنون مدتها گذشته است.
همه ما به شواهد موجود در این پرونده نگاه کرده ایم و برایمان واضح است که مجاهدین یک سازمان تروریستی نیستند. بسیاری از ما اطلاعات دست اول درمورد مجاهدین داریم، چرا که در عراق خدمت کرده ایم و در تحقیقات در مورد این گروه سهم داشته ایم. انگیزاننده تر اینکه از سال ۲۰۰۱ حتی یک بانک اطلاعاتی در دسترس عموم هیچ حادثه خشونت باری را توسط مجاهدین ثبت نکرده است چه رسد به این که چنین واقعه یی آمریکا و یا متحدانش را نشانه رفته باشد.
یک نگاه به واقعیتها، به روشنی اثبات میکند که کوچکترین مدرک معتبرقانونی که براساس آن بتوان سازمان مجاهدین را در این لیست طبقه بندی کرد وجود ندارد. ما باید فورا آنان را از لیست خارج کنیم.
ما این نامه را به شما مینویسیم و از شما می خواهیم قدمهای فوری بردارید تا از حفاظت ۳۴۰۰عضو مجاهدین که در حال حاضر در کمپ اشرف در عراق مسقتر هستند، اطمینان حاصل شود. در سال ۲۰۰۴، ایالات متحده به طور کتبی به تک تک ساکنان اشرف تضمین داده است که درازای تحویل دادن سلاحهایشان، ایالات متحده از آنان حفاظت خواهد کرد. ولی، به صورتی تراژیک، در دو مورد - یکی در سال ۲۰۰۹ و دیگری در همین چند ماه قبل – ساکنان بی دفاع اشرف مورد حملات وحشیانه قرار گرفتند. حمله امسال توسط سربازان عراقی با استفاده از سلاحها و خودروهای آمریکایی صورت گرفت. آنان ۳۶ تن از ساکنان از جمله ۸ زن را کشتند و ۳۰۰ تن را زخمی کردند. این حمله توسط دوربین فیلم برداری ضبط شد و شما میتوانید آنرا ببینید. درمنتهای حیرت و خجالت ما شاهد آن هستیم که تنها چند ساعت قبل از حمله، به نیروهای آمریکایی که در همان نزدیکی کمپ بودند، دستور داده شده بود تا منطقه را ترک کنند.
این دو موضوع – یعنی لیست گذاری مجاهدین و حملات به اشرف – متاسفانه به هم ربط دارند. یکی از دلایلی که برای حمله ارائه میشود ادامه لیست گذاری ایالات متحده است. از آنجا که لیست گذاری های مجاهدین توسط اتحادیه اروپا و انگلستان لغو شده اند، در واقع فقط رژیم ایران مدافع ادامه این لیستگذاریست که مدتهای مدید از هرگونه پایه حقیقی تهی شده است. بسیار مهم است که ما هم درآمریکا این سازمان را از لیست خارج کنیم تا رژیم ایران از این لیست گذاری بعنوان بهانه یی برای کشتن افراد بی گناه بهره برداری نکند.
سازمان ملل متحد ساکنان اشرف را به عنوان «پناهجو» طبقه بندی کرده و آمادگی خودرا برای فرستادن ناطران به داخل کمپ برای اطمینان از حفاظتشان اعلام داشته است. اما از آنجا که نمیتوانند از امنیت ناطران اطمینان حاصل کنند، در انجام این کار تردید میکنند. ما از شما میخواهیم تا نیروهای آمریکایی را برای حفاظت ناظران ملل متحد و ساکنان اشرف طبق قولی که هفت سال پیش به آنها داده ایم، تامین کنید.
امضاء کنندگان بر اساس حرف الفبا:
سفیر جان بولتون
وزیر اندرو کارد
ژنرال جمیز کانوی
فرماندار هاوارد دین
مدیرکل لوئیس فری
شهردار رودی جولیانی
پاتریک کندی
قاضی مایکل موکیزی
سفیر میچل ریس
فرماندار اد رندل
وزیر تام ریج
ژنرال هیو شلتون
سناتور رابرت توریسلی
ژنرال چارلز والد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر