۱۳۹۰ آبان ۸, یکشنبه

جلسه استماع درکنگره آمریکا درباره طرح شوم ترور اختاپوس آخوندی در خاک آمریکا انجام شد.

کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان کنگره آمریکا:
جلسه استماع زیر کمیته‌های تحقیقات و ضدتروریسم و اطلاعات درباره طرح ترور توسط رژیم ایران در خاک ایالات متحده
استماع وزارت‌خارجه و وزارت خزانه‌داری در کمیته خارجی مجلس نمایندگان آمریکا پیرامون توطئه تروریستی رژیم ایران در خاک آمریکا
استماع وزارت‌خارجه و وزارت خزانه‌داری در کمیته خارجی مجلس نمایندگان آمریکا پیرامون توطئه تروریستی رژیم ایران در خاک آمریکا
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
مقدمه سی.اس.پن:
وزارت دادگستری 2نفر ایرانی را به طراحی در ترور سفیر عربستان در آمریکا متهم کرد. 2 زیرکمیته امنیت داخلی به بررسی این اتهامات و سایر عملیات مخفی رژیم ایران پرداختند. یکی از استماع‌شوندگان، ژنرال پیشین جک کین است که مسئول بخشی از استراتژی افزایش نیرو در عراق در دولت بوش بود.
هم‌چنین تیم گریتی، کارشناس پیشین امور خاورمیانه در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، از شهادت‌دهندگان است. او در زمان حمله سال ۱۹۸۳ در بیروت که 241تفنگدار دریایی کشته شدند، فرمانده بود.


مایکل مک‌کائول، رئیس زیرکمیته اشتباهات و تحقیقات کمیته امنیت داخلی:
صبح به‌خیر! نشست زیرکمیته رسماً آغاز می‌شود.
امروز ما استماع مشترکی بین زیرکمیته تحقیقات و زیرکمیته اطلاعات و ضدتروریسم برگزار می‌کنیم. ما این جلسه را به این منظور تشکیل دادیم تا شهادت شهود را درباره عملیات ترور از سوی ایران در خاک آمریکا بشنویم.
رژیم ایران یک تهدید برای جامعه بین‌المللی است و در پی دست‌یابی به سلاحهای کشتار جمعی است. تهدیدی برای منطقه است و با ایجاد تهدید و ارعاب از سازمانهای تروریستی حمایت می‌کند و اکنون گزارشهای اخیر حاکی است رژیم ایران با تلاش برای ترور سفیر عربستان در خاک آمریکا، با استفاده از کارتلهای مواد مخدر، تهدیدی برای امنیت داخلی است.
دیگر بس است... پیام ما برای رژیم ایران باید ساده باشد: به تهدیدکردن امنیت داخلی آمریکا ادامه بدهید و هیچ شکی به خود راه ندهید که با واکنش و مجازات روبه‌رو شوید... در فوریه گذشته مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی گفت رهبران رژیم ایران این‌گونه به‌نظر می‌رسد که در دست‌یابی به سلاح اتمی تصمیم‌شان را گرفته‌اند. اضافه بر این رژیم ایران اعلام کرده است در غنی‌سازی اورانیوم جلو رفته است... وزارت‌خارجه آمریکا رژیم ایران را فعالترین حکومت بانی تروریزم در جهان می‌شناسد. از آغاز حکومتش در سال ۱۹۷۹، این رژیم از تروریزم به‌عنوان بخش جدایی‌ناپذیر سیاست خارجی و نظامی خود استفاده کرده است. گروههای تروریستی را از نظر مالی، تسلیحاتی و آموزشی مورد حمایت قرار می‌دهد و برای شماری از گروههای تروریستی محل امن ایجاد می‌کند، قابل‌توجه‌ترین گروههایی که در عراق، در افغانستان، در لبنان و سایر کشورهای خاورمیانه می‌باشند.
حملات خشونت‌بار با پشتیبانی رژیم ایران در بیش از 200حمله، بیش از ۱۰۰۰نفر را کشته است، از جمله بمب‌گذاری سال ۱۹۸۳ پایگاههای آمریکایی و فرانسوی در بیروت که 299کشته به جای گذاشت...
ما باید نسبت به محور رژیم ایران-حزب‌الله و کارتلهای مواد مخدر نگران باشیم. این توطئه (علیه سفیر عربستان) بالاگرفتن نقش خطرناک رژیم ایران را در حمایت از تروریسم نشان می‌دهد. باید به یاد آورد جنگ جهانی اول به‌خاطر سوءقصد علیه یک دیپلومات خارجی آغاز شد. رژیم ایران روابط قوی با آمریکای لاتین برقرار کرده است، احمدی‌نژاد و چاوز متحد همدیگر هستند، تحریمهای سخت علیه بانک مرکزی باید هر چه زودتر به اجرا درآیند. در صورتی‌که تحریمها هم به‌خاطر توطئه در خاک آمریکا، علیه بالاترین سطوح رژیم ایران اتخاذ شوند، معتقدم استفاده از نیروی نظامی نباید از روی میز حذف شود.

پاتریک میهان، رئیس زیرکمیته ضدتروریسم و اطلاعات کمیته امنیت داخلی:
استماع امروز موضوع حساسی در امنیت داخلی را مورد توجه قرار می‌دهد، عملیات ترور از سوی رژیم ایران در خاک آمریکا. از نظر من این چیزی است که بازی را تغییر می‌دهد و بیانگر عبور رژیم ایران از خط قرمز است...
نکات افشا‌ شده در نیویورک در تاریخ 11اکتبر (در مورد طرح ترور سفیر) پیامدهایی دارد که برای امنیت داخلی ایالات متحده از اهمیت برخوردارند. از 11سپتامبر به این سو تمرکز روی القاعده و گروههای تروریستی همدست آن بوده است. بحث بر سر قصد و توانایی رژیم ایران برای حمله به خاک آمریکا محدود به موضوع اتمی آن بوده است. این باید عوض شود و امیدوارم استماع امروز کمک سازنده‌یی به این بحث باشد. درحالی‌که آمریکا و جامعه بین‌المللی تحریمهایی را علیه رژیم ایران به اجرا گذاشته‌اند و برخی از آنها از سال ۱۹۷۹ اعمال شده‌اند، از تلاش برای سوءقصد علیه سفیر، مشخص است که رژیم ایران از این اقدامات دست برنداشته است. برخی فرضیه‌ها حاکی از این است که چنین تلاشهایی استیصالی را در درون این رژیم علامت می‌دهد، به‌طور خاص جایی که به رابطه احمدی‌نژاد با حاکم مذهبی (خامنه‌ای) مربوط می‌شود. چه بازتابی این می‌تواند داشته باشد؟ من معتقدم مستقل از این فرضیات، مهم است آمریکا با جدیت برخورد کند و بانک مرکزی رژیم ایران، امور پالایشگاههای نفتی، شرکتهای حمل‌ونقل و نهادهای اداره‌کننده بنادر آن را تحریم کند. درحالی‌که رژیم ایران طرح ترور یک سفیر خارجی در واشنگتن را که یک اقدام تحریک‌آمیز مهم است، می‌ریزد، توطئه ترور، جدای از سایر موارد نیست. رژیم ایران در مسیر دست‌یابی به تسلیحات اتمی است و ما نمی‌توانیم اجازه دهیم این اتفاق بیفتد.

پیتر کینگ، رئیس کمیته امنیت داخلی کنگره:
این یک موضوع حیاتی است و فکر می‌کنم بسیار مناسب بود که هر 2زیر کمیته مشترکاً این استماع را برگزار کردند. بسیاری از موضوعات به کیفرخواست اخیر در مورد توطئه‌یی که به‌وسیله رژیم ایران و عناصری از درون آن علیه ایالات متحده ربط پیدا می‌کرد. بسیاری از شواهدی که کمیته‌ها ارائه دادند را مشاهده کرده‌ایم و کلیت شواهد نشان می‌دهند که این یک توطئه واقعی بود، تمام اینها نشان می‌داد که تا چه اندازه این واقعی بود.
این از نظر من همان‌طور که آقای رئیس میهان هم گفت، بازی را تغییر می‌دهد و وارد مدار جدیدی می‌کند...
در واقع آن‌چه واقع شده است، یک اقدام جنگی علیه ایالات متحده محسوب می‌شود. اول این‌که کشتن یک سفیر خارجی در خاک آمریکا و در پایتخت کشور، هم‌چنین اظهارات روشنی که نشان می‌دهد حاضر است صدها نفر از آمریکاییان را همراه با آن بکشد، کشتن سفیر خارجی و آمادگی برای کشتن صدها تن دیگر، یک عمل جنگی است. بنابراین ما نمی‌توانیم همان‌طور که تاکنون عمل می‌کرده‌ایم، عمل کنیم و یا تحریمهایی مانند قبل اعمال کنیم. فکر می‌کنم تحریمها در گذشته تا اندازه‌یی مؤثر بوده‌اند، اما به‌خاطر این‌که خط قرمزی رد شده است، فکر می‌کنم اقدامات بعدی نیاز است و این‌که روشن سازیم که تا چه اندازه ما این موضوع را بااهمیت تلقی می‌کنیم و پیامی را به این نوسیله نه تنها برای رژیم ایران می‌فرستیم بلکه برای سایر کشورها در منطقه که تا چه حدی ما این موضوع برایمان جدی است. فکر می‌کنم ما باید مقامات رژیم ایران را از نیویورک و سازمان ملل و هم‌چنین از واشنگتن اخراج کنیم. بسیاری از آنها جاسوسی می‌کنند. در نیویورک تجربه مشخصی داشتیم، افرادی که در نمایندگی رژیم ایران در ملل‌متحد کار می‌کنند، آمریکا یک مأموریت شناسایی را در سیستم متروی نیویورک در دست دارد، و این افراد اخراج خواهند شد. ما می‌دانیم و تقریباً روشن است که شماری از نمایندگان سپاه قدس در واشنگتن و هم‌چنین در نیویورک دخیل هستند. بنابراین فکر می‌کنم این علامت واضحی است و اکنون باید دست به اقدام مشخص زد... . و همان‌طور که رئیس مک‌کائول گفت، ضروری است ما بانک مرکزی رژیم ایران را تحریم کنیم. اینها علائم روشنی را خواهد فرستاد و هم‌چنین مهم است که بگوییم هیچ گزینه‌یی نباید از روی میز حذف شود...


ژنرال جک کین، کارشناس برجسته نظامی:
عملیات رژیم ایران در استفاده از دست‌نشاندگانش برای ترور سفیر عربستان در آمریکا یک پاسخ سرزنش‌آمیز بسیار خوب نسبت به سیاست گفتگو و انزوای دولت اوباما با رژیم ایران است. دولتهای جمهوریخواه و دموکرات از سال ۱۹۸۰ به این سو در برخورد مؤثر با واقعیت سرسخت که رژیم ایران دشمن استراتژیک شماره یک ما در جهان است، شکست خورده‌اند... .
بازوی عمل نظامی رژیم ایران در حمایت از تروریسم دولتی در خارج مرزهایش توسط قاسم سلیمانی هدایت می‌شود که بیش از 15سال است این مسئولیت را برعهده دارد. سلیمانی هیچ رئیس نظامی یا سیاسی ندارد، او تنها به یک نفر پاسخ می‌دهد، خامنه‌ای، رهبر رژیم. ما باید نتیجه‌گیری کنیم که طراحی و عملیات ترور سفیر در آمریکا توسط قاسم سلیمانی که نتیجه‌اش کشته شدن آمریکاییها می‌بود، مطمئناً و دست‌کم توسط خامنه‌ای تأیید شده است و در واقع ممکن است فرمان آن را داده باشد... .
همه این واقعیات به ما می‌گویند وقت آن رسیده که استراتژی و سیاست خودمان را نسبت به رژیم ایران مورد بازبینی قرار دهیم... .
قبل از هر چیز باید رژیم ایران را همان‌طور که حقیقتاً هست، دشمن استراتژیک قلمداد کرد و در این رابطه یک چارچوب استراتژیکی تنظیم کرد که با تک‌تک منافع این رژیم مقابله کند... به‌عنوان مثال تمام داراییهای آن را در خارج توقیف کرد، توانایی بازرگانی آن را محدود کرد و از راه‌دادن به کشتیهای آن به بنادر خودداری کرد، هم‌چنین محدود کردن توانایی بانک مرکزی آن که نتواند به‌طور مؤثر عمل کند.

مایکل مک‌کائول (رئیس جلسه):
فکر می‌کنم شما گفتید ما باید با رژیم ایران به‌عنوان دشمن استراتژیک رفتار کنیم، من با این موافقم و حال سؤالم از ژنرال و سرهنگ این است: فکر می‌کنید واکنش مناسب در تنظیم با رژیم ایران چه می‌تواند باشد؟

پاسخ ژنرال کین:
همان‌طور که در صحبتهایم گفتم، گام اول این است که این رژیم را به‌عنوان دشمن استراتژیک خودمان به‌رسمیت بشناسیم و بنابراین از تمامی عناصر قدرت خود علیه این دشمن استفاده کنیم. بنابراین پیشنهاد من یک اقدام جامع و کلی است، من این پیشنهاد را نمی‌کنم که با یک عمل کوچک شروع کنیم و سپس آن را به اقدامات بزرگتر ارتقا دهیم. من می‌گویم دستانمان را همین حالا دور گلویشان و روی همه منافعی که دارند بگذاریم... چرا ما به سران نیروی قدس که طی 30سال کشتار ما را سازماندهی کرده‌اند، اجازه می‌دهیم دور دنیا بچرخند و هنوز این‌طرف و آن‌طرف بروند؟ چرا ما آنها را نمی‌کشیم؟ ما کسان دیگری که سازمانهای تروریستی را علیه ایالات متحده اداره می‌کنند، می‌کشیم، اینها تقریباً هزار نفر ما را کشته‌اند، چرا ما آنها را نمی‌کشیم؟..

شیلا جکسون لی، عضو ارشد کمیته قضایی و کمیته امنیت داخلی کنگره آمریکا:
آقای رئیس،
ممکن است این سؤال را جهت ثبت مطرح کنم:
یکی از مشکلات برای آن‌دسته از ما که با مقاومت ایران در آمریکا و در اروپا در ارتباط هستیم، این است که ما باید مشخص و اعلام کنیم این گروه می‌تواند به‌عنوان یک گروه بدون برچسب به جلو حرکت کند. در واقع اشخاصی وجود دارند که یک جنبش دموکراتیک را در ایران ترویج می‌کنند. آنها در یک برزخی بوده‌اند. آنها در ایالات متحده هستند و شهروندان دارای سابقه خوب هستند و آنها از این کشور می‌خواهند که این موضوع را مورد توجه قرار دهد. این استماع درباره فعالیتهای تروریستی که از سوی رژیم ایران نشأت می‌گیرد... من امیدوارم بتوانیم برای ایرانیان مقیم آمریکا که از مقاومت ایران حمایت می‌کنند، پاسخ را یک‌بار و برای همیشه بگیریم. از جمله پاسخی در مورد کمپ اشرف دریافت کنیم که مطمئنم همه شما با آن آشنا هستید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر