۱۳۸۸ بهمن ۲۵, یکشنبه

نيويورك تايمز: آمريكا در مقابل رژيم ايران محكم خواهد ايستاد
هيلاري كلينتون
هيلاري كلينتون
آمريكا براى مقابله با تهديد هستهيى و تروريستى و دخالتهاى رژيم ايران در خاورميانه، وزير خارجه و 4ديپلومات ارشد خود را براى جلب نظر كشورهاى همسايه ايران، به منطقه مىفرستد.

مقامات دولت آمريكا گفتند، ديدار نمايندگان از اسرائيل، لبنان، سوريه، اردن، مصر، عربستان سعودى و قطر بهطور جداگانهيى در هفتههاى اخير برنامهريزى شده است، تمامى آنها يك هدف دارند و آن اطمينان خاطر دادن به كشورهاى همسايه ايران است كه آمريكا محكم در مقابل رژيم ايران خواهد ايستاد و كشورهاى ديگر را مشمول تلاشهاى بينالمللى جهت اعمال فشار روى مقامهاى اين رژيم خواهد كرد.

هيلارى كلينتون وزير خارجه آمريكا يك نقش كانونى در اين تلاش خواهد داشت. وى به قطر و عربستان سعودى خواهد رفت. مقامات گفتند پيشبينى مىكنند كه وى روى عربستان فشارخواهد گذاشت تا اطمينان چين را كسب كند كه در صورت بروز هر اختلالى در محمولههاى نفت ناشى از حمايت چين از تحريمهاى جديد سازمان ملل عليه رژيم ايران، عربستان سعودى آن را جبران خواهد كرد.

هم‌چنين دو معاون هيلارى كلينتون، به نامهاى جيمز اشتاينبرگ (James Steinberg) و جيكوب لو (Jacob Lew) راهى منطقه هستند.
فيليپ كراولى سخنگوى وزارتخارجه گفت: ”رژيم ايران در تمامى زمينهها در خاورميانه دخالت مىكند. بخشى از آن در زمينه هستهيى است؛ بخشى در مورد حمايت رژيم ايران از گروههاى تروريستى است و بخشى نيز درباره اين است كه اين رژيم چگونه با بقيه كشورهاى همسايه رابطه برقرار خواهد كرد“ .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر