۱۳۸۸ اسفند ۳, دوشنبه

دلايل بركنارى پاسدار رجب زاده;
در ظهر عاشورا تهران در آستانه سقوط بود
قيام آفرينان روز عاشورا در تهران
قيام آفرينان روز عاشورا در تهران
بعد از اوجگيرى قيام در روز عاشورا و ضربات مهلكى كه نيروهاى رژيم از مردم و جوانان بپاخاسته دريافت كرده بودند، جلسات متعددى براى بررسى ضربات و بازسازى مجدد نيروهاى سركوبگر در سپاه و نيروى انتظامى تشكيل شد. در اين جمعبندى يكى از سركردگان قرارگاه ثارالله، گفت: «در ساعت 14روز عاشورا 5 منطقه از تهران بزرگ در دست نيروهاى اغتشاشگر قرار گرفته بود كه اگر اين 5 منطقه به هم مىپيوست، تهران سقوط مىكرد».

ارگانهاى سركوبگر سپاه و بسيج ضعف نيروهاى انتظامى را يكى از دلايل شكست آنها در رويارويى با مردم عنوان كردند و از جمله در يكى از جلساتى كه اوايل بهمن ماه در قرارگاه ثارالله تشكيل شده بود، گفتند:
اين اقايان نيروى انتظامى بىعرضگى از خودشان نشان مىدهند. يك فرمانده در صحنه بايد دستور را اجرا كند، نه اينكه يك مرتبه در وسط ميدان سؤال مىكنند: «بزنيم يا نزنيم؟ بزنيم مىرويم دادسرا و نزنيم مىخوريم».

رجبزاده در روز عاشورا به قدرى ناشيانه برخورد كرد كه بنظر مىرسد اين نوع عملكرد، براى وزير مسكن و زمين خوارى خوب بود تا فرمانده تهران بزرگ. ايشان با موتور مىرود و از اغتشاشگران كتك مىخورد، اين ننگ است، روحيه بقيه را تضعيف مىكند و حق نداشت كه اين غلط ها را بكند.

آقاى رادان هم مثل يك آدم كتك خورده، متزلزل و منزوى در تلويزيون ظاهر شد، كه روحيهها را تضعيف كرد.

به دنبال اين جلسات تغييراتى در نيروى انتظامى و تعويض سركردگان آن صورت گرفت. از جمله رجب زاده، سركرده نيروى انتظامى تهران بزرگ. دلايل كنار گذاشتن وى عملكرد ضعيف وى عنوان شد كه موجب تضعيف نيروهاى سركوبگر انتظامى شده بود.

لازم به يادآورى است پاسدار رجبزاده در قيام روز عاشورا توسط يكى از زنان قيامآفرين مورد تهاجم شجاعانه قرار گرفت و به شدت مضروب گرديد و براى چند هفته در بيمارستان بسترى بود، بهنحويكه تا مدتها از ظاهر شدن در انظار عمومى و رسانهها خوددارى مىكرد.
منبع خبر سایت مجاهدین.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر