۱۳۸۸ بهمن ۱۲, دوشنبه

صادق طباطبایی: خمینی هم احساس داشت

دوشنبه، ۱۲ بهمن ۱۳۸۸ / ۰۱ فوریه ۲۰۱۰
AddThis Social Bookmark Button
همه می دانند که خمینی در هواپیمای ایرفرانس که او را از پاریس به تهران می برد, در پاسخ به سئوال خبرنگاری که از او پرسیده بود اکنون که به ایران می روی چه احساسی داری, گفته بود «هیچی», این پاسخ و بی احساسی خمینی آنقدر زبانزد شده است که کارگزاران سیمای رژیم طی یک شوی تلویزیونی اقدام به رفع و رجوع آن کردند. خبرگزاری حکومتی فارس با عنوان «جواب به شبهه مهمی که از اول انقلاب بی پاسخ بود» توجیهات صادق طباطبایی در برنامه شبکه چهار تلویزیون رژیم را منتشر کرد. صادق طباطبایی دراین برنامه گفت: «وقتی با پرواز انقلاب و در معیت حضرت امام در راه بازگشت به کشور بودیم، من چند بار از ایشان پرسیدم بالاخره چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا ما به ایران خواهیم رسید یا نه؟ و از این دست سوال‌ها. هر بار امام(ره) می‌فرمودند هیچ چیز خاصی نخواهد شد.
در نزدیکی ایران، همینکه من از کنار ایشان بلند شدم، یکی از خبرنگاران ژاپنی در کنار امام (ره) نشست و از ایشان پرسید چه احساسی دارید؟
امام که هنوز در فضای سوال و جواب بنده بودند، گمان کردند این خبرنگار خارجی هم همان سوال را پرسیده است و ایشان هم همان جواب (یعنی هیچ) را دادند.
صادق طباطبایی افزود: «برخی متاسفانه اینگونه بازگو کردند که امام علی رغم تمام احساسات و شور و اشتیاق مردم ایران، در برابر این عواطف ملت بی احساس بودند که استناد آنها نیز به این سوال خبرنگار ژاپنی است در حالی که به هیچ وجه این طور نبود».
اما فیلمهای ضبط شده از این صحنه کذب این اظهارات را نشان میدهد.
دراین صحنه که در اینجا مشاهده می کنید صادق قطب زاده از نزدیکان خمینی که رئیس رادیو تلویزیون و وزیرخارجه او هم بود، و خمینی بعداً او را اعدام کرد، درکنار خمینی نشسته است و سوال خبرنگار را ترجمه می کند.
قطب زاده که خودش هم از جواب خمینی یعنی کلمه هیچ تعجب کرده، (میتوانید برای دیدن کلیپ اینجا را کلیک کنید) مجددا به خمینی توضیح می دهد و حتی در ترجمه به جای کلمه هیچ عبارت معقولتری را بیان می کند و نهایتاً به خبرنگار می گوید این بابا الان حال سوال و جواب ندارد!
قطب زاده دقیقاً می گوید: this guy is out of question

منبع خبر سایت همبستگی ملی.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر