۱۳۹۰ آبان ۱۷, سه‌شنبه

گزارش آژانس انرژی اتمی منتشرشد"رژیم ملایان بدنبال دسترسی به سلاح اتمی است"


گزارش آژانس منتشر‌ شد: ایران مشغول طراحی بمب اتمی بوده است

بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که امروز منتشر شد، جمهوری اسلامی ایران درگیر طراحی سلاح هسته‌ای بوده است. گزارش اخیر آژانس بر روی برنامه هسته‌ای-نظامی ایران متمرکز بوده است. به نظر می‌رسد ایالات متحده آمریکا و متحدانش از این گزارش برای آوردن فشار بیشتر روی جمهوری اسلامی استفاده کنند.

به گزارش رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شواهد جدیدی از تلاش‌های جمهوری اسلامی برای دست‌یابی به فن‌آوری نظامی-هسته‌ای به‌دست آورده است. در گزارش اخیر آژانس به موارد مختلف تحقیقات و طراحی سلاح هسته‌ای اشاره شده است.

بر پایه تحقیقات آژانس، بسیاری از فعالیت‌های ذکر شده که مربوط به گذشته است، ممکن است در گذشته ممکن است تا زمان حال نیز ادامه یافته باشد.

با این حال در گزارش به تحقیق برای ساخت بمب هسته‌ای اشاره کرده و چیزی از تولید و تمام شدن ساخت بمب در گزارش نیامده است.

به نظر می‌رسد ایالات متحده آمریکا و متحدانش از این گزارش برای آوردن فشار بیشتر روی جمهوری اسلامی استفاده کنند.

پیش از این پیشبینی می‌شد که گزارش آژانس مسائلی در باره برنامه هسته‌ای-نپامی جمهوری اسلامی عیان کند.


------------------------------------

گزارش جدید یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در باره فعالیتهای هسته ای رژیم تهران دقایقی پیش در اختیار کشورهای عضو این آژانس قرار گرفت.

این گزارش از وجود نشانه‌ های فعالیت‌های مرتبط با تولید سلاح اتمی در ایران حکایت دارد.

در این گزارش گفته شده که رژیم تهران آزمایش هايی انجام داده که تنها به سلاح اتمی مربوط می شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه روسیه سه شنبه شب در بیانیه ای گفته که گزارش جدید آژانس انرژی اتمی به یک منبع تنش بین قدرتهای غربی و رژیم تهران تبدیل شده است.

بر اساس روال کار آژانس بین المللی انرژی اتمی، گزارش مدیرکل 10روز تا یک هفته پیش از برگزاری نشست فصلی شورای حکام ، آماده و برای مطالعه در اختیار کشورهای عضو آژانس قرار می گیرد.

نشست آینده شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در تاریخ 17و 18نوامبر (26 و 27 آبان) در مقر آژانس در وین برگزار خواهد شد।
بر گرفته شده از سایت خبری قاصدان آزادی.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر