۱۳۹۰ آبان ۱۶, دوشنبه

مصاحبه تام ریچ اولین وزیر امنیت داخلی آمریکا با تلویزیون ام.اس..ان.بی.سی.

تام ریج: با بودن در لیست تروریستی، چشم انداز اینکه آنان(اشرفیان) باز اسکان شوند ضعیف است

دوشنبه، ۱۶ آبان ۱۳۹۰ / ۰۷ نوامبر ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

به گزارش تلویزیون ام.اس ان.بی.سی.۱۳آبان، نماینده ارشد ملل متحد در عراق در تلاش است که بن بست بین دولت عراق و گروهی از چند هزار نفر از تبعیدیان ایرانی را که در یک قرارگاه در شرق عراق زندگی می کنند، حل کند این تبعیدیدان بخشی از یک گروه هستند که برغم اینکه مخالف رژیم تهران هستند، در لیست تروریستی آمریکا قرار دارند.

فرماندار سابق پنسیلوانیا که به عنوان وزیر امنیت ملی خدمت کرد، در زمره کسانی است که به دولت فراخوان داده اند ازاین تبعیدیان حفاظت کنند و این گروه را از لیست تروریستی خارج کنند.
فرماندار با تشکر از این که به ما پیوسته اید. به ما توضیح بدهید که موضوع چیست و چرا شما تصمیم گرفتید درگیر این موضوع بشوید؟

تام ریج:
کریس، تنها دخالت من نیست. یک گروه فوق العاده دو حزبی و حتی نیز رهبران غیرسیاسی و حتی نظامی، دیپلماتها در ایالات متحده، در خارج کشور، در انگلستان و در اتحادیه اروپا، و حتی دادگاه فدرال واشینگتن، تصریح کرده اند که این گروه که در سال ۱۹۹۷ در لیست تروریستی گروه های خارجی قرار گرفت، نمی باید در این لیست باشد. زندگی آنها به خطر افتاده است زیرا دولت مالکی در سال ۲۰۰۹ و در آوریل ۲۰۱۱ به این شهر که ظرف ۲۰-۳۰ سال است که ساخته شده است، حمله کرد و ۳۶ تن از آنها را کشت و چند صد نفر را مجروح کرد. مالکی همچنین گفته است که می خواهد کمپ را در ۳۱ دسامبر ببندد، وقتی که سربازان آمریکایی از عراق خارج می شوند. و یک تناقض این است که این نیروهای آمریکایی بودند که به آنها در سال ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ قول دادند از آنها حفاظت کنند و آنها سلاحهایی را که برای دفاع از خودشان داشتند به ما تحویل دادند. لذا، ما می خواهیم پرزیدنت اوباما دولت مالکی را متقاعد کند که ضرب الاجل را تمدید کند تا آنها در کمپ اشرف بمانند. ما می خواهیم کمیساریای عالی پناهندگان به کمپ برود و موقعیت پناهندگی آنها را مشخص کند. ملل متحد آنها را پناهجو اعلام کرده است. ولی بصراحه بگویم، تا زمانی که دولت آمریکا آنها را در لیست تروریستی حفظ می کند، چشم انداز این که آنها بازاسکان بشوند، اگر مطلقاَ منفی نباشد، بسیار ضعیف است. من دیروز با کمسیر عالی پناهندگان صحبت کردم. او از دست دولت مالکی بسیار کلافه بود و به نوعی از دست دولت آمریکا هم مأیوس شده بود.


آخرین به روز رسانی ( دوشنبه، ۱۶ آبان ۱۳۹۰ ۱۸:۵۴ )
بعدی >

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر