۱۳۹۰ آبان ۲۲, یکشنبه

روزنامه آفیشال وایر طی مقاله ای به وضعیت شهر اشرف پرداخت.


آفیشال وایر:ایرانیان پشت موانع نگه داشته می شوند

یک‌شنبه، ۲۲ آبان ۱۳۹۰ / ۱۳ نوامبر ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

آفیشال وایر - ۱۱ نوامبر ۲۰۱۱ طی مقاله ای مینویسد: ایرانیان در پشت موانع نگه داشته می شوند: برای دمکراسی فریاد می زنند

افراد کمپ ایرانیان شجاع و روشنفکری هستند که تصمیم گرفته اند زندگیشان را بخاطر آزاد کردن کشورشان به خطر بیندازند
واقعیتها بعضی وقتها آنقدر وحشتناکند که ممکن است ترجیح دهیم بگذاریم رد شوند و بگذرند بدون اینکه الزاما آنها را باور کنیم. یکی از این نمونه ها امروز در عراق اتفاق می افتد. حدود ۳۴۰۰ زن و مردی که برای آزادی و دمکراسی از پشت موانع در کمپی بنام اشرف فریاد می زنند، تحت تهدید اینکه ظرف کمتر از دو ماه قتل عام شوند قرار دارند. این بار هشدارهایی از پیش از یک مورد دیگر نسل کشی مثل رواندا و سربرنیتسا وجود دارد.
افراد کمپ ایرانیان شجاع و روشنفکری هستند که تصمیم گرفته اند زندگیشان را بخاطر آزاد کردن کشورشان به خطر بیندازند. ولی آنها به بند کشیده شده و تهدید به قتل عام شده اند. در زیر حقایقی در مورد شرایط کمپ می آید:
• هیچ دارویی اجازه ورود به کمپ ندارد
• سوخت مورد نیاز برای ژنراتورهای برق اجازه ورود به کمپ ندارد
• روزنامه نگاران و خبرنگاران ممنوع شده اند و هیچ گزارشی نمی تواند در مورد شرایط کمپ منتشر شود
• وکلای ساکنین اجازه آمدن و صحبت با نفرات کمپ را ندارند
• هیچ عضو خانواده ای اجازه ورود به کمپ و دیدار اقوامش را ندارد
• بسیاری از اعضای پارلمان اروپا و کنگره امریکا که به عراق سفر کردند و درخواست دیدار از کمپ را کردند اجازه نیافتند بروند.
در عوض افراد کمپ با موارد زیر روبرو بوده اند:
• بیش از ۳۰۰ بلندگو اظهارات تهدید آمیز و دشنام بطور ۲۴ ساعته پخش می کنند که در نتیجه اجازه نمی دهد افراد کمپ حتی بخوابند
• بلندگوها ساکنین را به کشته شدن یا به آتش کشیده شدن و غیره تهدید می کنند
• برخی از اعضای خانواده که جرات کرده و آمده اند بچه هایشان را در کمپ ببینند، بعد از بازگشت به ایران دستگیر، شکنجه و حتی اعدام شده اند.
• نیروهای عراقی تا امروز دو بار به شهروندان غیر مسلح در کمپ حمله کرده ۴۷ نفر را کشته و بیش از ۴۰۰ نفر را مجروح کردند. بسیاری در حالی که ماشینهای نظامی عراقی از روز آنها عبور می کرد فیلمبرداری شدند.
• آخرین حمله عراق ۸ آوریل امسال بود.
• ساکنین بی سلاح که به قتل رسیده یا توسط خودورهای نظامی زیر گرفته شدند کمکی دریافت نمی کنند چون عراق می گوید افراد داخل کمپ در لیست سازمانها تروریستی خارجی وزارت خارجه امریکا هستند.
ولی حقیقت این است که ایالات متحده بعنوان طرف مسئولی که ساکنین را خلع سلاح کرد وظیفه حقوقی و اخلاقی برای برآورده کردن تعهدش مبنی بر حفاظت از کمپ دارد. اتحادیه اروپا و سازمان ملل نیز در مورد شرایط کمپ مطلع شده اند و از آنها خواسته شده که اقدامات عملی برای کنترل شرایط انجام دهند.
تا الان هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
برای نجات جان زنان، مردان و کودکان در کمپ، سازمان ملل باید ناظرین صلح به کمپ بفرستد تا از یک کشتار آینده دیگر جلوگیری کند. برای حفاظت از ناظرین، یک گروه کوچک از کلاه آبی ها باید کافی باشد. ایالات متحده باید امکانات را تسهیل کند تا این صورت گیرد.
امروز جان ۳۴۰۰ ساکن کمپ اشرف به یک واکنش قاطع و محکم ایالات متحده، سازمان ملل و جامعه بین المللی بستگی دارد. ما نمی توانیم اجازه دهیم که بنیادگراها حرف خود را بزنند و یک نسل کشی دیگر صورت دهند.
کامبیز عصایی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر