۱۳۹۰ آبان ۱۲, پنجشنبه

محدثین: زیباری نمی بایست خودش را وارد طرحهای ”فاشیسم دینی ” در ایران بکند

چهارشنبه، ۱۱ آبان ۱۳۹۰ / ۰۲ نوامبر ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

اپوزیسیون، تهران و بغداد را به زمینه سازی امروز برای یک حمام خون در کمپ اشرف متهم میکند

سایت ایلاف ، اول نوامبر ۲۰۱۱ مصاحبه ای با محمد محدثین مسئول کمیسیون امور خارجه شورای ملی مقاومت ایران داشت ،

ایلاف مینویسد، مسئول کمیسیون امور خارجه شورای ملی مقاومت ایران محمد محدثین گفت ضرب الاجل پایان ۲۰۱۱ برای بستن کمپ اشرف نقض آشکار بسیاری از موازین بین المللی و قانون حقوق بشر بین المللی است و اپوزیسیون ایران بستن کمپ اشرف را زمینه سازی برای کشتاری میداند که مقامات طهران برای آن آماده میشوند.
اپوزیسیون ایران تأکیدات وزیر خارجه عراق هشیار زیباری در مورد بستن کمپ اشرف واقع در شمال بغداد در پایان سال کنونی را آماده سازی برای آنچه آّن را حمام خون نامید, دانست که مقامات تهران وبغداد برای آن آماده میشوند علیه ساکنان کمپ که با انتقال آنها به کشور ثالث موافقت کرده اند و اینکه استاتوی قانونی آنها به عنوان پناهندگان سیاسی تأمین شده و بحران آنها به صورت مسالمت آمیزی حل شود. جنبش اپوزیسیون تأکید کرد که علائم این کشتار از امروز سه شنبه با تحصن برخی از عراقیهایی همدست رژیم ایران در پیرامون قرارگاه شروع میشود که نیروهای محاط کننده نیز همراه آنها میباشند.
مسئول کمیسیون امور خارجه شورای ملی مقاومت ایران محمد محدثین امروز سه شنبه در پاسخ به اظهارات زیباری در جریان کنفرانس مطبوعات مشترکی که در دیروز در بغداد با علی اکبر صالحی وزیر خارجه ایران داشت و به ضرب الاجل پایان ۲۰۱۱ برای بستن قرارگاه اشرف صحبت کرده بود, گفت « این یک نقض آشکار بسیاری از موازین بین المللی وقانون حقوق بشر بین المللی و حقوق بشردوستانه بین المللی است و این طرحی است تحمیلی از سوی فاشیسم دینی حاکم در ایران بر بغداد است و هدفی جز ارتکاب یک کشتار علیه ساکنان اشرف ( ۳۴۰۰ نفر) ندارد به ویژه پس از آنکه ساکنان با طرح پارلمان اروپا برای انتقالشان به کشور ثالث مواقت کرده اند». محدثین در یک گفتگوی تلفنی با ایلاف از پاریس مقر شورای ملی مقاومت گفت که این ضرب الاجل در زمانی مطرح میشود که کمیسر عالی پناهندگان وابسته به ملل متحد و نیز شمار زیادی از نهادهای ملل متحد و بسیاری از طرفهای بین المللی از دولت عراق خواسته اند که این ضرب الاجل منتفی شود تا کمیساریا برای مورد تأیید قرار دادن استاتوی ساکنان اشرف و اعلام آنان به عنوان پناهنده سیاسی و حل این بحران به صورتی صلح جویانه و انتقال ساکنان به کشوری ثالث , اقدام کند.
وی توضیح داد کمیساریای عالی پناهندگان در ۱۳ سپتامبر تأکید نمود که ساکنان اشرف بعنوان پناهجوی سیاسی که مورد حفاظت بین المللی هست قرار گرفته اند قلمداد میشوند و خواستار به تأخیر انداختن ضرب الاجل بستن کمپ شد و هم چنین از دبیرکل ملل متحد درگزارش خود به شورای امنیت در هفتم ماه ژوئیه گذشته از تمامی طرفها خواست که از یک راه حل مسالمت جویانه همیشگی که عراق و نیز قابل قبول برای ساکنان اشرف, حمایت کنند.
سپس این خبر به صحبت های هشیار زیباری در کنفرانس مطبوعاتی با صالحی اشاره کرده و بعد از آن نوشته است...
محدثنین گفت « اعضای مقاومت ایران و هواداران آن و ازجمله ساکنان اشرف یک مرز سرخ دارند و آن تسلیم شدن به فاشیزم دینی حاکم بر ایران است چرا که مردم ایران و مقاومت ایران عزم جزم کرده اند تا رژیم آخوندی را سرنگون کرده و دمکراسی و حاکمیت مردمی را در ایران بر قرار کنند». وی تأکید کرد که « این خواسته مردم ایران است و محقق خواهد شد» محدثین خطاب به زیباری گفت :« رژیم تهران , قطعا رفتنی است و بنابراین او ( زیباری) نمی باید آینده خودش را بیش از این به این رژیم رو به زوال گره بزند.. و برای اینکه پست خود را حفظ کند نباید بیش از این در جنایتهای مالکی شریک شود و از این جهت بیتردید چنانچه از این کارها دوری نکند به گفته این مسئول ایرانی مخالف, او نیز قطعا در این اعمال که جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی است شریک و قابل تعقیب و محاکمه» خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر