۱۳۹۰ آبان ۲۴, سه‌شنبه

جان مکین و لیندزی گراهام در نامه ای به هیلاری کلینتون خواستار حفاظت شهر اشرف شدند.

نامه سناتور جان مک‌کین و سناتور لیندزی گراهام به هیلاری کلینتون درباره حفاظت از اشرف
سناتور مک کین و سناتور لیندزی گراهام
سناتور مک کین و سناتور لیندزی گراهام
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
۱۰نوامبر ۲۰۱۱
خانم هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا
ما به شما این نامه را می‌نویسیم تا نگرانی خودمان را در خصوص این‌که خروج همه سربازان ایالات متحده از عراق در پایان سال جاری چه تأثیری بر سرنوشت جمعیت بدون سلاح در کمپ اشرف خواهد داشت، ابراز داریم.
همان‌طورکه می‌دانید، تقریباً ۳۴۰۰نفر از ساکنان کمپ اشرف ایرانیان بدون سلاح هستند که توسط کمسیاریای عالی پناهندگان ملل‌متحد به‌عنوان «پناهجو» طبقه‌بندی شده‌اند. این افراد خواهان حفاظت در برابر دولت سرکوبگر ایران هستند و به دلایل درستی، نگران هستند که بازگشت اجباری آنها مترادف با مجازات مرگ برای آنها خواهد بود. به‌دنبال آزادی عراق، ایالات متحده آمریکا به ساکنان کمپ اشرف موقعیت «افراد حفاظت‌شده» تحت کنوانسیون چهارم ژنو داده است. به‌عنوان بخشی از این توافق، این غیرنظامیان خشونت را نفی کرده و تسلیحات خود را به نیروهای ایالات متحده که تعهد دادند آنها را حفاظت کنند، تحویل دادند.
در ژوئن ۲۰۰۹، عراق کنترل کامل کمپ را به‌عنوان بخشی از یک توافق دو جانبه در مورد خروج نیروهای آمریکایی از شهرهای عراق تحویل گرفت. متأسفانه، از آن زمان، دولت عراق به نحو فزاینده‌یی از زور و تهدید زور علیه ساکنان کمپ اشرف استفاده کرده است. بدترین موقعیت زمانی به‌وقوع پیوست که در ۸آوریل ۲۰۱۱، ۳۵ ساکن کمپ اشرف توسط نیروهای امنیتی عراق به قتل رسیدند. دولت عراق تصمیم خود را برای بستن این کمپ در پایان امسال مورد تأکید قرار داده است. عواقب این تصمیم برای جمعیت بدون سلاح در کمپ اشرف ناراحت کننده می‌باشند و ما کماکان گزارشهای آزاردهنده‌ای را مستمراً دریافت می‌کنیم که حملات خشونت‌بار در آینده قریب‌الوقوع هستند.
هنگامی‌که سربازان آمریکایی به‌طور کامل از عراق عقب کشیده شوند، مشکل است بتوان درک کرد که چگونه ایالات متحده به تعهد خودش برای حفاظت از جان و حقوق پایه‌یی انسانی جمعیت بدون سلاح در کمپ اشرف عمل خواهد کرد. بنابراین، ما به شما توصیه می‌کنیم که با دولت عراق کار کنید تا مانع هرگونه اقدامات خشونت‌بار دیگری علیه ساکنان کمپ اشرف بشوید. علاوه براین، ما درخواست می‌کنیم که شما از امکانات خودتان استفاده کنید تا به دولت عراق فشار بیاورید که ضرب‌الاجل بستن کمپ اشرف را عقب بیاندازد تا کمیساریای عالی پناهندگان بتواند کار خودش را برای ارزیابی موقعیت پناهندگی ساکنان کمپ تکمیل کند. و نهایتا، با توجه به این‌که آخرین بقایای نیروهای آمریکا قرار است در ماه آتی خارج شوند، ما از شما می‌خواهیم توضیح بدهید وزارت‌خارجه چه طرحی دارد که از امنیت ساکنان کمپ اشرف تا زمانی که یک راه‌حل مسالمت‌آمیز و مرضی‌الطرفین برای تضمین امنیت و حقوق‌بشر این افراد بدون سلاح به دست آید، اطمینان حاصل کند.
وضعیت اضطراری است و زمان در حال تمام شدن است. ما مشتاق پاسخ شما به نگرانیهایمان هستیم.

سناتور جان مک‌کین
سناتور لیندزی گراهام

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر