۱۳۸۹ دی ۲۰, دوشنبه

بوئینگ حادثه ارومیه قبلاً هم زمین خورده بود!
سقوط هواپیمای ایران ایر دست کم 77 کشته برجای گذاشته است
سقوط هواپیمای ایران ایر دست کم 77 کشته برجای گذاشته است
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
یک رسانه حکومتی روز دوشنبه اعلام کرد: هواپیمایی که یکشنبه در ارومیه دچار سانحه شد در سال ۱۹۷۴ به ایران ایر تحویل داده شد و درحدود ۳۷ سال است که پرواز می‌کند. بوئینگ ۷۲۷ سانحه دیده ۱۰ سال پیش نیز در شیراز دچار سانحه شد و به علت باز نشدن چرخ های جلو با دماغه در فرودگاه دستغیب شیراز فرود آمد. بنا‌به این گزارش، این هواپیما در لیست هواپیماهای پرواز ممنوع اتحادیه اروپا قرار داشته است.
فردا نیوز ۲۰ دیماه نوشت: کارشناسان فنی در بازدیدهای خود از یک سال پیش اعلام کرده بودند این هواپیما باید از ناوگان هوایی خارج شود اما به دلایل نامعلوم پس از تعمیر اساسی این هواپیما بار دیگر به ناوگان هوایی بازگشت.
بوئینگ ۷۲۷ سانحه دیده ۱۰ سال پیش نیز در شیراز دچار سانحه شد و به علت باز نشدن چرخ ها جلو با دماغه در فرودگاه شهید دستغیب شیراز فرود آمد.
ایران دو فروند بوئینگ ۷۲۷ با عمر ۳۷ سال دارد که با از رده خارج شدن یک هوایپما بر اثر سانحه دیشب کماکان یک فروند دیگر در آسمان هوایی کشور پرواز می‌کند. ورود بوئینگ های ۳۷ ساله ایران در آخرین اطلاعیه اتحادیه اروپا به‌دلیل فرسوده بودن به آسمان این قاره ممنوع شده است.
آخرین نتیجه بازرسی کمیته ایمنی هوانوردی اروپا حاکی از این است که فقط هواپیماهای ایرباس‌های A۳۰۰-۶۰۰ هما اجازه پرواز بر فراز آسمان اروپا را دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر