۱۳۸۹ بهمن ۳, یکشنبه

۹۷ اعدام در ۳۰ روز: افزایش خیره کننده اجرای احکام اعدام توسط قوه قضاییه‬

یک‌شنبه، ۰۳ بهمن ۱۳۸۹ / ۲۳ ژانویه ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

قوه قضاییه ایران با اعدام ۱۰ نفر از متهمان جرائم مواد مخدر در ۲۹ دی ماه، و در یک بازه زمانی یک ماهه (۲۹ آذرتا ۲۹ دی ماه) با ۷۵ اعدام در دی ماه و ۲۲ اعدام در ۲۹ آذر ماه به عدد بی سابقه ۹۷ تن در تعداد اعدام های انجام شده در کشور رسید و علیرغم سوالات و شبهات بسیاری که در مورد بسیاری از اعدام های یاد شده از جمله اعدام های سیاسی و اعدام متهمان مواد مخدری وجود دارد این روند همچنان ادامه دارد. مسوولان قوه قضاییه در استان های مختلف از اعدام متهمان موادمخدری در روزها و ماه های آینده خبر داده اند.
به گزارش کمپین بین المللی حقوق بشر، تعداد اعدام های یاد شده همگی از منابع رسمی استخراج شده است. در ۲۹ آذرماه به تنهایی ۲۲ اعدام صورت گرفته است. اعدام ۱۰ نفر در زندان وکیل آباد مشهد در آمارها مطرح شده توسط قوه قضاییه مطرح نشده است اما کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران با نقل از منابع معتبر محلی آن را منتشر کرد. آمارهای اعلام شده توسط قوه قضاییه درحالی افزایش چشمگیری نشان می دهد که کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران معتقد است تعداداعدام های انجام شده در زندان های مختلف کشور به تمامی گزارش نمی شود.
طی ماه های گذشته کمپین به گزارش اعدام های گسترده صورت گرفته در زندان وکیل آباد مشهد پرداخت. موضوعی که مقامات جمهوری اسلامی از اینکه درموردآن توضیحی بدهند خودداری می کنند. همچنین برخی منابع نیز در خصوص انجام اعدام های مرتبط با اتهامهای مواد مخدری در برخی دیگر زندان ها همچون زندان بیرجند خبر داده اند که کمپین همچنان با یافتن جزییات اطلاعاتی که دریافت کرده انها را منتشر خواهد کرد.
از مجموعه اعدام های انجام شده عمده آنها متهمان مرتبط با حمل و خرید وفروش مواد بوده که به تفصیل ده نفر زندان رجایی شهر کرج ( ۲۹ دی)، یک نفر زندان زرند کرمان (۲۸ دی ماه)، پنج نفر در خرم آباد‌ (۲۳ دی ماه) هفت نفر تهران (۲۲ دی ماه)، چهار نفر زندان اصفهان (۱۸ دی ماه)، دو نفر زندان بروجرد (۱۷ دی ماه)، یک نفر اسفراین (۱۸ دی ماه)، شانزده نفر زندان اهواز (۱۵ دی ماه) ، هشت نفرزندان قم (۱۱ دی ماه)، هفت نفرزندان کرمانشاه (۱۳ دی ماه)، یک نفر زندان ساری (۴ دی ماه) و دونفر در شهر ساوه (۴ دی ماه) اعدام شده اند. یک نفر نیز در تاریخ ۳۰ دی در زندان بجنورد به دار آویخته شد.

ب

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر