۱۳۸۹ دی ۲۵, شنبه

سناتور ژان پیر میشل:
اکثریت مطلق سناتورهای فرانسه خواهان به‌رسمیت شناختن مجاهدین خلق هستند
ژان پیر میشل
ژان پیر میشل
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط

سناتور ژان پیر میشل در گفتگو با روزنامه است رپوبلیکن
Est Républicain چاپ فرانسه، پیرامون حمایت اکثریت اعضای سنای فرانسه گفت اکثریت مطلق سناتورها خواهان به‌رسمیت شناختن مجاهدین خلق هستند.
سناتور میشل در پاسخ به سؤال روزنامه است رپوبلیکن که پرسید: شما روزچهارشنبه در سنا یک بیانیه حمایت را تقدیم مریم رجوی، رئیس‌جمهور شورای ملی مقاومت ایران کردید. هدف از این کار چیست، گفت:
اکثریت مطلق سناتورها، از تمامی طیفهای سیاسی، خواهان به‌رسمیت شناختن مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت ایران به‌عنوان یک نیروی مقاومت در مقابل رژیم آخوندها هستند. این موضعی است که در سنا بعد از موضع‌گیری مشابهی توسط نمایندگان مجلس، به‌عنوان موضوع سیاست بین‌المللی اتخاذ می‌شود.
سناتور میشل در گفتگو با است رپوبلیکن افزود: بیش از پنج هزار شهردار فرانسه متن حمایتی را امضاء کردند، و یک لایحه نیز با اکثریت آراء در پارلمان اروپا تصویب شد. بدین ترتیب دیده می‌شود اجماع نظر گسترده‌ای وجود دارد که نشان‌دهنده اهمیت این موضوع است.

سناتور میشل در پاسخ به سؤال دیگر که آیا هدف تاثیرگذاری بر موضع دولت فرانسه است، گفت: باید با موفقیت بفهمانیم که شورای ملی مقاومت ایران جنبش اصلی مقاومت را تشکیل می‌دهد. حمایت منتخبین مردم فرانسه نشان می‌دهد افکار عمومی ‌خواهان موضع قاطع‌تری در مقابل رژیم ایران می‌باشد، زیرا هم فعالیتهای اتمی این رژیم و هم مسأله تروریسم آن خطرناک است.
سناتور ژان پیر میشل افزود: رژیم ایران بعد از تظاهرات سال گذشته در ایران هرگونه مخالفتی را سرکوب می‌کند. باید به مردم ایران اطمینان خاطر داد که تنها نیستند.

سناتور میشل هم‌چنین با اشاره به حمله ارتش عراق به ساکنان مشمول کنوانسیون چهارم ژنو در اشرف اظهار داشت: دادگاه اسپانیا اخیراً ژنرال فرمانده‌ این عملیات را احضار کرده و یک حکم جلب بین‌المللی صادر کرده است. آخرین حمله روز 17 دی صورت گرفت که 176 مجروح بر جای گذاشته است. این نشان‌دهنده دخالت رژیم ایران در عراق است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر