۱۳۸۹ دی ۱۱, شنبه

دفن مخفیانه پیکر قهرمان ملی علی صارمی توسط دژخیمان در بروجرد و مراسم بزرگداشت توسط مردم

شنبه، ۱۱ دی ۱۳۸۹ / ۰۱ ژانویه ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

دژخیمان رژیم آخوندی پیکر شهید قهرمان علی صارمی را شبانه و بدون حضور خانواده اش در روستای امیرآباد بروجرد دفن کردند.
سحرگاه روز شنبه خانواده و مردم قهرمان بروجرود به رغم حضور گسترده ماموران اطلاعات بدنام آخوندی بر مزار مجاهد شهید علی صارمی در امیرآباد بروجرد (زادگاه شهید) حاضر شدند و نسبت به این شهید راه آزادی ادای احترام کردند.

صبح روز شنبه مردم در حسینیه روستای چهار بره بروجرد که زادگاه شهید قهرمان علی صارمی است تجمع کردند و یاد او را گرامی داشتند.
مجاهد اشرفی اکبر صارمی فرزند شهید قهرمان علی صارمی از شهر اشرف با خانواده اش تماس گرفت و جهت تشکر و قدردانی از هموطنانی که در مراسم یادبود پدرش گرد آمده بودند، با آنها صحبت کرد و گفت: پدر من برای آزادی مردم و رهایی شان از ظلم و ستمی که بر آنها روا داشته شده، جنگید و از کسی هم بیم نداشت و همه وجودش و همه زندگیش را وقف مبارزه اش کرد. بنابراین ما هم یک صدا با او فریاد می زنیم که حاضر حاضر حاضر .
شرکت کنندگان در مراسم همصدا با او فریاد یاحسین و هیهات مناالذله و حاضر حاضر سر دادند و با قهرمان خلق علی صارمی تجدید عهد کردند.

به گزارش کانون حمایت از جان باختگان و بازداشتی های سیاسی، در مراسم بزرگداشت مجاهد قهرمان علی صارمی ۵۰۰۰ هزار نفر در زادگاه او شرکت کردند. بنا به این گزارش، صبح روز شنبه در روستای امیر آباد از توابع اشترینان، بعد از ادای احترام به مزار علی صارمی توسط دوستان، خانواده و اهالی محل، مجلس یادبودی برای ادای احترام به وی در محل زادگاه او، روستای چهار بره از توابع اشترینان برگزار گردید.

اهالی شهرستانهای بروجرد، اشترینان و تعداد زیادی از اهالی روستاهای اطراف زادگاه علی صارمی از صبح تا ساعت ۱۵۳۰ که این گزارش توسط گزارشگر کانون حمایت از خانواده های جانباختگان و بازداشتی ها مخابره شده به حسینه محل و منزل اقوام علی صارمی میایند و با خانواده و اقوام وی اظهار همدری می کنند.

تا زمان تهیه این گزارش، (۱۵:۳۰) ۵۰۰۰ نفر در این مراسم شرکت کرده و به خانواده صارمی تسلیت گفته اند. تعداد جمعیت صاحب عزا صف طولانی را تشکیل داده است و اکثر اقوام و خانواده هایی که زندانی سیاسی علی صارمی را میشناسند،خود را صاحب عزا می دانند و به عنوان صاحب عزا در این صفوف قرار می گیرند و حاضر به نشستن در حسینیه نیستند. مردم تماما با خانواده و اقوام علی صارمی اظهار همدردی می کنند و گفته اند که خون وی به ناحق ریخته شده و عزیز ما به ناحق کشته شده و انتقام خونش را خواهیم گرفت. لازم به ذکر است که ماموران اطلاعاتی و لباس شخصی نیز در بین جمعیت در حال گشت زدن بوده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر