۱۳۹۰ دی ۱۹, دوشنبه

رویتر:مریم رجوی گفت :آمریکا مسئول هرگونه آسیبی است که به ساکنان اشرف وارد شود

دوشنبه، ۱۹ دی ۱۳۹۰ / ۰۹ ژانویه ۲۰۱۲
AddThis Social Bookmark Button

او برای یک کنفرانس ویژه که همه طرفها را گردهم می آورد فراخوان داد. درکنفرانسی در پاریس دهها تن ازمقامات دولتی پیشین آمریکا و اروپا درباره حفاظت از ساکنان اشرف سخنرانی کردند.

هاوارد دین: ما به آنها قول حفاظت دادیم آمریکا باید قول خود را محترم بشمارد

پاریس- ۶ ژانویه ۲۰۱۲ – خبرگزاری رویتر-روز جمعه مریم رجوی رهبر مخالفان ایرانی مستقر درعراق گفت آمریکا مسئول هرگونه آسیبی است که به بیش از ۳۰۰۰ عضو آن در صورت جابه جایی اجباری به کمپی در نزدیکی بغداد وارد شود.
مریم رجوی در اصل از یک پیشنهاد نقل مکان ساکنان کمپ اشرف بر اساس تضمینهای وزیر امور خارجه آمریکا هیلاری کلینتون و سازمان ملل متحد برای رعایت سلامتی و امنیت ساکنان اشرف حمایت کرده بود. اما موشکها درست چند روز پس از آنکه بغداد ضرب الاجل ۳۱ دسامبر را تمدید کرد و در حالیکه ملل متحد برای انتقال ساکنان مذاکره می‌کرد به کمپ اصابت کردند.
مریم رجوی گفت برخلاف آنچه که به عنوان بخشی از قرارداد سازمان ملل متحد بر روی آن توافق شده بود، مقامات عراقی کمپ جدید را که قبلا پایگاه نظامی آمریکا بود، به یک زندان تبدیل می کنند.
او گفت: دولت آمریکا به طور کامل مسئول هر آسیبی خواهدبود که به ساکنان اشرف وارد شود
در پاریس، ده ها تن از مقامات بلندپایه پیشین آمریکا و اروپا ازجمله جان بولتون سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد، لوئیس فری رئیس سابق اف بی آی، و ژنرال دیوید فیلیپس یک فرمانده سابق حفاظت کمپ اشرف برای سخنرانی دعوت شده بودند
مریم رجوی برای یک کنفرانس ویژه که همه طرف ها را جمع میکند تا این بن بست را بشکند فراخوان داد.
سفیر جان بولتون به رویتر گفت هیچ دلیلی برای نگه داشتن مجاهدین در لیست وجود ندارد و اضافه کرد: "در پایان دولت بوش، توصیه هماهنگ کننده مبارزه با تروریسم لغو نامگذاری این گروه بود، اما کاندولیزا رایس به امید آنکه در مذاکرات با رژیم ایران تسهیلاتی ایجاد شود آنها را در لیست نگه داشت."
آینده کمپ اشرف از زمانی که واشینگتن آنرا در سال ۲۰۰۹ به دولت عراق تحویل داد نامتعین شد. اقدامی که یک واکنش شدید را در آمریکا برانگیخت به طوری که مقامات دولتهای قبلی آمریکا گفتند این کشور قولهای خود برای حفاظت ساکنان اشرف را شکسته است.
دولت بغداد مکررا گفته است این گروه را در خاک خود نمیخواهد. سازمان ملل متحد همراه با اتحادیه اروپا در تلاش برای حل این مسئله بوده اند. موشکها درست یک هفته بعد از خروج آخرین نیروهای آمریکایی از عراق، تقریبا ۹ سال پس از اشغال در سال ۲۰۰۳، بر این کمپ فرود آمد.
شورای ملی مقاومت ایران مسئولیت حمله موشکی را بر عهده نیروی قدس سپاه پاسداران و "عوامل عراقی آن" میداند اگرچه بغداد نگفته است چه کسی در پشت این حملات بوده است.
هاوارد دین، نامزد ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۰۴ از حزب دمکرات گفت: اشرف یک موضوع جانبی نیست. ما به آنها قول حفاظت دادیم. وقتی آمریکا یک قول میدهد باید آنرا محترم بشمارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر