۱۳۹۰ بهمن ۱۰, دوشنبه

کنفرانس شخصیتهای آلمانی حامی مقاومت ایران در برلین.

کنفرانس در برلین، حفاظت بین المللی برای ساکنان شهر اشرف،مشارکت آلمان در راه حل انساندوستانه

دوشنبه، ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ / ۳۰ ژانویه ۲۰۱۲
AddThis Social Bookmark Button

روز شنبه ۲۸ژانویه ۲۰۱۲( ۸بهمن ۱۳۹۰)، کنفرانسی در برلین با عنوان « حفاظت بین المللی برای ساکنان شهر اشرف-مشارکت آلمان در راه حل انساندوستانه»، برگزار شد.

سخنرانان این اجلاس عبارت بودند از: پروفسور ریتا زوسموت- رئیس مجلس فدرال آلمان (۱۹۸۸ ـ ۱۹۹۸) وزیر پیشین فدرال؛ گونتر فرهویگن- نایب رئیس کمیسیون اروپا (۲۰۰۵ ـ ۲۰۱۰)، وزیرمشاور امورخارجه دردولت آلمان (۱۹۹۸-۱۹۹۹)؛ پروفسور بسام تیبی-شرق شناس برجسته و استاد دانشگاه درآلمان، بنیانگذار سازمان عربی مدافع حقوق بشر؛ توماس نورد- نماینده مجلس فدرال آلمان، عضو شورای اروپا؛ اوتو برنهارد-عضو هیأت رئیسه بنیاد کنراد آدنائر، عضو هیأت رئیسه گروه پارلمانی حزب دمکرات مسیحی(۱۹۹۸ ـ ۲۰۰۹)؛ برند هویسلر- نایب رئیس کانون وکلای برلین، سخنگوی حقوق بشر؛
هیله گوزه یاکوب رولف، رئیس افتخاری سندیکای مددکاران اجتماعی؛ ولفگانگ هولتس آپفل- رئیس سازمان حقوق بشری علیه دیوار برلین؛ لوئیس فری- رئیس اف.بی.آی (اداره تحقیقات فدرال) ۱۹۹۳ ـ ۲۰۰۱؛ سرهنگ وسلی مارتین- فرمانده جیاتیف و نیروهای حفاظتی اشرف ۲۰۰۵ ـ ۲۰۰۶

اوتو برنهارد-اوتو برنهارد-عضو هیأت رئیسه بنیاد کنراد آدنائر، عضو هیأت رئیسه گروه پارلمانی حزب دمکرات مسیحی(۱۹۹۸ ـ ۲۰۰۹)
سلام ایران، سلام اشرف،
به نام «کمیته همبستگی آلمانی برای ایرانی آزاد» در گردهمایی امروزمان در پایتخت آلمان، برلین، به شما درود میفرستم. خوشوقتم که به دعوت ما این چنین پاسخ گفته اید. در ابتدا مایلم به میهمانانی درود بفرستم که ابراز آمادگی کرده اند با شما سخن بگویند.
درود میفرستم به خانم پرفسور ریتا زوسموت،رئیس سابق پارلمان آلمان، درود میفرستم به لوئیس فری، رئیس طولانی مدت اف. بی. آی، خوشآمد میگویم به گونتر فرهوگن، رئیس پر سابقه کمیسیون اروپا، درود و خوش آمد ویژه من به مردی است که همه شما به خوبی می شناسید، سرهنگ مارتین، فرمانده نیروهای آمریکایی برای حفاظت از اشرف، درود میفرستم به پرفسور بسام تیبی، پروفسور سیاست بین المللی و متخصص خاورنزدیک، درود میفرستم به نماینده پارلمان آلمان، توماس نورد، خوشآمد میگویم به خانم هیله گوزه یاکوب رولف، رئیس افتخاری سندیکای د.ب.اس. ها و مدیر سازمان ما (کمیته آلمانی برای ایرانی آزاد).
درود میفرستم به کسی که در این فعالیتهای ما نقش ویژه یی دارد، وکیل برند هویزلر، وکیل حقوق بشری، و در پایان درود میفرستم به آقای ولفگانگ هولتز اپفل، رئیس سازمان حقوق بشر ۱۷ ژوئن.
بسیاری به خاطر دارند که کمتر از یک سال پیش در ۱۹ مارس ۲۰۱۱ گردهمآیی مشابهی با ترکیب مشابهی در مرکز بین المللی کنگره در برلین برگزار کردیم. کمیته همبستگی آلمانی برای ایرانی آزاد که برگزارکننده گردهم آیی امروز است، در سال ۲۰۰۵ به ابتکار اعضای پارلمان آلمان از همه احزاب، از نمایندگان پارلمانهای ایالتهای مختلف، از نمایندگان سازمانهای حقوق بشری و انجمنهای اجتماعی تأسیس شد.
ما همکاری نزدیکی با شورای ملی مقاومت ایران داریم. من شخصاً از ابتدا از فعالیت کمیته حمایت، و برای ایرانی آزاد کار میکردم و در سال پیش به ریاست این کمیته برگزیده شدم. مقاومت بین المللی در برابر رژیم ضدبشری در ایران مستمراٌ افزایش می یابد. با گردهمآیی امروزمان میخواهیم مجدداٌ بر شرایط ضدانسانی در ایران تأکید کنیم و افکار عمومی را فرابخوانیم تا هرآنچه را می‌توانند برای برقراری حقوق بشر در ایران انجام بدهند.
در آنجا هنوز به میزان زیادی حقوق بشر پایمال میشود. در سال گذشته به نسبت جمعیت اعدامهای بیشتری در ایران صورت گرفتند تا در چین. زمان آن فرارسیده است که جامعه بین المللی و بیش از همه اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا مقاومت مشروع مردم ایران را به طور عملی پشتیبانی کنند.

کمپ اشرف سمبل مقاومت در ایران است. در آنجا ۱۰۰۰ زن و ۲۴۰۰ مرد زندگی میکنند، یعنی در مجموع ۳۴۰۰ انسان. چنانچه میدانید، فشاربسیار شدیدی از سوی ملاهای حاکم بر ایران بر عراق وجود دارد. اینکه مفهوم این چیست را آنهایی میدانند که با این موضوع سروکار دارند. شرایط در داخل و پیرامون کمپ (اشرف) در حال حاضر غیر قابل تحمل است.
در آخرین درگیری بزرگ در تهاجم نیروهای عراقی در ۸ آوریل سال گذشته( ۳۶) تن کشته و صدها زخمی شامل مجروحین شدید وجود داشتند.
به صراحت میگویم که دولت عراق مصمم است این کمپ را ازمیان بردارد. به خاطر دارید که در ابتدا ضرب الاجل ۳۱ دسامبر برای اشرف اعلام شده بود. بسیاری سعی کردند این ضرب الاجل را به تعویق بیندازند. از طریق این فعالیتها این توفیق حاصل شد که حداقل این ضرب الاجل به تعویق بیفتد. حالا تعطیلی و انتقال ساکنان تا سی ام آوریل امسال مطرح شده است.قرار است که آنها به مجتمع جدیدی منتقل شوند اسم کمپ لیبرتی طعنه آمیز است. نام آزادی که اینجا مورد نظر است کمترین موضوعیتی ندارد. از این رو در انتها میگویم، سازمان ملل متحد، آمریکا، اتحادیه اروپا و ما طبیعتاٌ از برلین به وضوح کامل دولت آلمان را فرا می خوانیم و نتیجتاً برای یک راه حل انسانی برای ساکنان اشرف باید مصرانه بکوشیم. از صمیم قلب به شما خوشآمد میگویم و صحبت را به رئیس طولانی مدت پارلمان آلمان، خانم پرفسور ریتا زوسموت، واگذار میکنم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر