۱۳۹۰ بهمن ۵, چهارشنبه

اخطار نخست وزیر ترکیه به نوری مالکی.

ترکیه نسبت به دامن زدن به درگیری فرقه یی به دولت عراق اخطار میدهد

چهارشنبه، ۰۵ بهمن ۱۳۹۰ / ۲۵ ژانویه ۲۰۱۲
AddThis Social Bookmark Button

خبرگزاری فرانسه از استانبول گزارش داد: «ترکیه نسبت به دامن زدن به درگیری فرقه‌یی، به دولت عراق اخطار می‌دهد».

خبرگزاری فرانسه۴بهمن۱۳۹۰، نوشت: رهبر ترکیه، مالکی را به‌خاطر متهم کردن ترکیه به دخالت در امور عراق، به‌شدت مورد انتقاد قرار داد. نخست وزیر اردوغان گفت: ”من رفتار مالکی را ... خیلی زشت و بسیار تأسف‌بار میدانم ”
او گفت: ”ما از دولت عراق انتظار داریم از تبعیض فرقه‌یی دوری جوید و جهت جلوگیری از درگیریهای فرقه‌یی یک رفتار مسئولانه داشته باشد“...
طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه به دولت عراق اخطار داد که در صورتیکه یک درگیری فرقه‌یی در عراق شروع شود، ساکت نخواهد ماند.
اردوغان که برای قانونگذاران ترکیه در پارلمان این کشور سخنرانی می کرد و سخنانش از تلویزیون ترکیه پخش می‌شد، گفت: ”مالکی باید بفهمد در صورتی‌که یک درگیری به شکل درگیریهای فرقه‌یی در عراق شروع شود، امکان ندارد که ما ساکت باقی بمانیم“.
اردوغان گفت: ”هرکس که کنار بایستد و دست روی دست بگذارد و در حال تماشای این باشدکه برادران همدیگر را کشتار می‌کنند، شریک جرم می‌باشند“.
تلویزیون العربیه۴بهمن۱۳۹۰، درگزارش خود گفت، اردوغان، اظهارات نخست وزیر عراق که ترکیه را به دخالت در امور داخلی عراق متهم کرده بود را یک رویکرد زشت وغیرقابل قبول دانست.
اردوغان گفت: درسال۲۰۰۳ وقتی که آمریکا از ما خواست، وارد عراق نشدیم زیرا که برادرانمان درعراق از ما خواسته بودند دخالت نکنیم و ما به جایی که تمایلی به ما ندارند نمی رویم، ولی مالکی باید خوب بداند که اگر عراق به جنگ داخلی کشیده شد نمی توانیم ساکت بمانیم».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر