۱۳۹۰ دی ۲۰, سه‌شنبه

واشنگتن پست: بزرگترین شکست رئیس جمهور اوباما تعامل با رژیم ایران، بوده است

سه‌شنبه، ۲۰ دی ۱۳۹۰ / ۱۰ ژانویه ۲۰۱۲
AddThis Social Bookmark Button

واشنگتن پست: بزرگترین شکست رئیس جمهور اوباما تعامل با رژیم ایران، بوده است. دست دراز کردن اوباما بغایت نابهنگام صورت گرفت و به دنبال خود کوتاهی آمریکا در حمایت از جنبش مردم ایران را به همراه داشت.

واشنگتن پست ۱۹دی، نوشت: بزرگترین شکست های رئیس جمهور اوباما شکست ایده های خودش، از جمله تعامل با رژیم ایران، بوده است.
جکسون دیل از اعضای هیئت تحریریه واشنگتن پست طی مقاله ای با عنوان ابتکارات روابط خارجی اوباما به شکست انجامیده اند، می نویسد: بارزترین و شوم ترین ایده اوباما و آنچه که در کارزار انتخاباتی سال ۲۰۰۸ ، بیش از هرچیز دیگر عنوان شد، عزم او برای ”تعامل” با دشمنان ایالات متحده همچون رژیم ایران، کره شمالی، سوریه و ونزوئلا بود. اوباما قول دیپلماسی مستقیم و حتی ملاقات مستقیم با همتایان علی خامنه ای و کیم یونگ ایل (کره شمالی) را داد.
واشنگتن پست می افزاید: اوباما در اولین سال ریاست جمهوری خود، دو نامه به خامنه ای نوشت و با قیام مردم ایران فاصله گرفت. او با هوگو چاوز دست داد و سفیرش را نزد بشار اسد به دمشق فرستاد و بدینوسیله به اسد دلیلی برای ادامه حکومت داد. نتیجه این اقدامات چیزی عاید اوباما نکرد. خامنه ای دست دراز شده را پس زد. امروز محبوبیت رئیس جمهور در سراسر خاورمیانه از زمان سخنرانی اش در قاهره افت کرده است که به میزان زیادی بخاطر پیگیری سیاست تعامل است. اوباما بزرگترین تحولات بین المللی را طی دوران ریاست جمهوری خود، بد اداره کرد: از جمله انقلابهای مردمی علیه حکومت های خودکامه. دست دراز کردن اوباما بغایت نابهنگام صورت گرفت که به دنبال آن کوتاهی آمریکا در حمایت از قیام مردم ایران را به همراه داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر