۱۳۸۹ آبان ۲۳, یکشنبه

ایاد علاوی: برای مقابله با رژیم ایران با تمام قوا در تشکیل دولت شرکت می‌کنیم
دکتر ایاد علاوی
دکتر ایاد علاوی
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
به گزارش الشرقیه ایاد علاوی رئیس العراقیه در اولین گفتگوی خود بعد از انتخاب رئیس‌جمهور و رئیس پارلمان گفت العراقیه به‌منظور پایان‌دادن به دخالت رژیم ایران در عراق در دولت و پارلمان جدید با تمام قوا شرکت خواهد نمود.

وی گفت: مسائل مختلفی وجود داشت که منجر به این شرکت و عملاً تلاش برای شرکت در ترکیب دولت جدید شد. مسأله اول ویرانی و تخریب و فجایعی بود که بر سر عراقیان به‌ویژه در مدت اخیر آمده بود و گفتیم که چه بسا، تشکیل دولت منجر به‌ سروسامان گرفتن نسبی اوضاع در عراق شود ولی همزمان نیز گفتیم که تشکیل دولت بر پایه‌ای روشن و متوازن باید صورت گیرد تا این‌که بتوانیم آن‌چه باید برای مردم انجام دهیم را انجام دهیم و نه این‌که فقط یک دولتی تشکیل شود. رشد قدرت و تواناییهای رژیم ایران و افزایش و گسترش مقدورات آن در عراق این گرایش به شرکت در دولت به‌منظور کاهش میزان نفوذ و کنترل رژیم ایران بر اوضاع عراق را تقویت نمود و این البته با توجه به عدم وجود نقش آمریکا در کمک به مردم عراق و بعد از برچیده شدن نهادها و غیره در عراق بود.

رئیس العراقیه افزود: اینها عواملی اساسی بودند که باعث شرکت ما در دولت شد. ما در برابر خواسته‌های مردم عراق سرتعظیم فرود آوردیم با این امید که گفتیم شرکت ما منجر به کاهش درد و رنج آنها خواهد شد و شرکتمان با کوتاه آمدن از نقشمان و حقمان در مسأله نخست‌وزیری به‌خاطر احترام به مردم عراق بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر