۱۳۸۹ آذر ۷, یکشنبه

وزارت خارجه استرالیا نگرانی خود را در باره وضعیت اشرف به اطلاع مقامات عراقی رسانده است

یک‌شنبه، ۰۷ آذر ۱۳۸۹ / ۲۸ نوامبر ۲۰۱۰
AddThis Social Bookmark Button

وزارتخارجه استرالیا خاطر در نامه ای به پیتر مورفی، رئیس کمیته کانادایی دوستی با مردم ایران اعلام کرد: نمایندگان دولت استرالیا نگرانی خود درباره کمپ اشرف را به اطلاع دولت عراق رسانده اند و در هر فرصتی نگرانی های این دولت درباره کمپ اشرف را با دولت عراق در میان می گذارند، این نگرانی ها از جمله، شامل نصب بلندگوهایی است که خارج از کمپ از سوی عوامل رژیم ایران کار گذاشته شده است. در نامه وزارت خارجه استرالیا که از جانب وزیرخارجه این کشور، خطاب به پیتر مورفی می باشد، آمده است:
- دولت استرالیا همه موارد نقض حقوق بشر را محکوم می کند و نگران حوادث اخیر و درگیریها درکمپ اشرف است.
- دولت استرالیا تا کنون هیئت های نمایندگی بسیاری را در این رابطه نزد وزراء و مسئولان عراقی فرستاده است که آخرین آنها شامل یک هیئت از مسئولان عالیرتبه درتاریخ هشتم نوامبر ۲۰۱۰ در کانبرا می باشد.
-این نمایندگان انتظار دولت استرالیا درباره ضرورت مراعات حقوق بشر درباره ساکنان کمپ را به مقامات عراقی خاطر نشان کردند و اینکه دولت عراق حق ندارد هیچیک از ساکنان را به ایران مسترد کند.
-نمایندگان دولت استرالیا همچنین نگرانی جامعه استرالیا، را درمورد وضعیت کمپ اشرف به اطلاع مقامات عراقی رسانده است.
دولت استرالیا درحال بازنگری نحوه برخورد سفارت خود در بغداد درباره نظارت بر موقعیت کمپ اشرف می باشد و در هر فرصتی نگرانی های دولت استرالیا را با دولت عراق در میان می گذارد.
این همچنین شامل نگرانی ما درمورد بلندگوهایی است که خارج کمپ نصب شده است.
دولت استرالیا نگران پیدا نشدن یک راه حل قابل تکیه برای ساکنان کمپ اشرف است و از اینرو دولت عراق و مسئولان اشرف را ترغیب می کند که برای پیدا کردن یک راه حل اصولی تلاش کنند.
دولت استرالیا همچنین طرفین را فرا می خواند که از اقدامات تحریک کننده خودداری کنند.
دولت استرالیا دخالت فعال هیئت مساعدت ملل متحد در عراق را در مورد مسئله کمپ اشرف تشویق کرده است. یونامی به طور مرتب اشرف را زیر نظر دارد و به مشاهده وضعیت و مشاوره با نمایندگان اشرف ادامه می دهد و سفارت استرالیا در بعضی از این ماموریتهای یونامی در اشرف شرکت کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر