۱۳۸۹ آذر ۷, یکشنبه

افتضاحی که سخنان خامنه ای در باره کشمیر به وجود آورد

یک‌شنبه، ۰۷ آذر ۱۳۸۹ / ۲۸ نوامبر ۲۰۱۰
AddThis Social Bookmark Button

به نوشته روزنامه هندو چاپ هندوستان، رژیم آخوندی برای گرفتن رای منفی هندوستان به قطعنامه محکومیت نقض حقوق بشر در کمیته سوم مجمع عمومی، به التماس و درخواست از این کشور افتاد و به غلط کردم گویی نسبت به اظهارات ولی فقیه ارتجاع در باره کشمیر هم تن داد با این حال هندوستان حاضر به دادن رأی منفی نشد. روزنامه هندو در گزارش مبسوطی در این باره نوشت: مقامات ایرانی می گویند صحبت های خامنه ای در مورد کشمیر از فارسی به انگلیسی ضعیف ترجمه شده بود و هند نباید رای خود را فقط به این دلیل در کمیته حقوق بشر ملل متحد تغییر می داد.
مقامات رژیم ایران گفتند این ترجمه دقیق نبود، براین اساس ما از هند درخواست کردیم رای خود را تغییر ندهد ولی ما نتوانستیم مقامات هندی را قانع کنیم.
روزنامه هندو در مورد متوسل شدن رژیم آخوندی به تهدید و ارعاب تحت عنوان افکار عمومی نوشت: مقامات رژیم ایران تاکید کردند این موضع هند در همه روزنامه های ایران منتشر نشد و فقط در بعضی از سایت ها ظاهر شد، در غیر اینصورت میتوانست یک مشکل در کنترل افکار عمومی ایجاد کند.
مقامات هندی گفتند از خرداد تا آبان با سه نمونه از ابراز چنین عقاید ناخوشایندی از جانب رژیم ایران مواجه بودیم و هر بار نارضایتی خود را نشان دادیم. بنابراین وقتی دولت هند یک موضع عامدانه یِ سابقه داری را مشاهده کرد تصمیم گرفت به همان شکلی رای بدهد که انجام شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر