۱۳۸۹ تیر ۲۱, دوشنبه

كارشكني كميته سركوب اشرف در انتقال بيماران صعب العلاج از اشرف به بغداد

صبح روز يكشنبه 20تير نيروهاي عراقي در يك اقدام سركوبگرانه و ضد انساني, در حاليكه طبق توافق قبلي قرار بود 5بيمارسرطاني و صعب العلاج از جمله يك زن از ساكنان اشرف, براي معاينه و مداوا توسط پزشك متخصص به بغداد منتقل شوند, به دستور كميته سركوب اشرف, از همراهي نفرات مترجم و پرستار با بيماران جلوگيري كردند. مسئولين عراقي از جمله نماينده اداره استان بهداري ديالي در اشرف گفتند كه آنها هيچ اختياري ندارند و آنان مجبورند تصميمات كميته را اجرا كنند.

بعد از تلاشهاي ساكنان, نيروهاي عراقي با تأخير چند ساعته به مردان بيمار و مترجمشان اجازه دادند تا به بغداد بروند, اما از رفتن بيمار زن و پرستارش جلوگيري كردند. اما بيماران مرد نيز وقتي به بغداد رسيدند كه ديگر بيمارستان تعطيل شده و امكان ويزيت آنها نبود و مجبور شدند بدون نتيجه به اشرف بازگردند.

اين اولين بار نيست كه كميته مزبور كه براي سركوب ساكنان اشرف در نخست وزيري عراق تشكيل شده است, با ممانعت از همراهي كردن نفرات مترجم و كمك كننده عملأ از انتقال بيماران به بغداد جلوگيري مي كند.

اعمال محدوديتهاي ظالمانه پزشكي توسط دولت عراق بخشي از محاصره ضد انساني است كه از شروع سال2009 و پس از انتقال حفاظت به نيروهاي عراقي, بر اشرف تحميل شده است. در يك سال و نيم گذشته به دليل اين محدوديتها بسياري از بيماراني كه اگر در مراحل اوليه مورد معالجه درست قرار مي گرفتند, بهبودي كامل پيدا مي كردند, الان در وضعيت وخيمي به سر مي برند.

مقاومت ايران توجه دبيركل ملل متحد, نماينده ويژه دبيركل در عراق و كميسر عالي حقوق بشر ملل متحد و همچنين مقامها و فرماندهان آمريكايي و عموم سازمانهاي مدافع حقوق بشر را به استمرار سركوب و فشار عليه ساكنان اشرف جلب مي كند و خواهان اقدامهاي فوري براي پايان بخشيدن به اين محاصره ظالمانه است.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران

21تير1389 ( 12ژوييه 200)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر