۱۳۸۹ تیر ۲۳, چهارشنبه

اعتصاب بازار- شماره۵
اعتصاب سراسر بازار تهران را فراگرفت
شوراي ملي مقاومت ايران
شوراي ملي مقاومت ايران
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
عقب نشينى رژيم آخوندى از افزايش ۷۰درصدى ماليات موجب پايان يافتن اعتصاب نشده است

روز سهشنبه ۲۲تيرماه، بازاريان شريف سراسر بازار تهران در يك اتحاد عمل بىسابقه دست به اعتصاب زدند.
به اين ترتيب، از صبح امروز، در هشتمين روز اعتراض بازاريان، از ورودى خيابان اصلى (بوذرجمهرى) تا انتهاى بازار عباس آباد، كليه بازارهاى اصلى و كوچهها و بازارهاى فرعى از جمله سه راه فروردين، تيمچه حاجب الدوله، امين الملك، بازار سلطانى، چهارسو كوچك تا چهارسو بزرگ، سه دالان ملك، سه دالان امير، سه راه دستمالچى، بازار كوچه حمام چال تا انتها، سراسر بازار رحيميه، سه راه پارك، كل كوچه كبابيها و سه راهيهاى منشعب از آن در اعتصاب بودند.
بهرغم بسته بودن مغازهها و حضور لباسشخصيها و مزدوران نيروى انتظامى، جمعيت زيادى براى همبستگى با بازاريان به بازار آمده بودند.

در ساعت۱۰۳۰ مزدوران لباسشخصى و انتظامى با حمله به بازار پارچه فروشها و شكستن در تعدادى از مغازهها سعى داشتند با ايجاد رعب و وحشت بازاريان را به شكستن اعتصاب وادار نمايند. اما بهدليل ايستادگى بازاريان، آنها مجبور به ترك بازار شدند مزدوران متعاقباً در مقابل خيابان خيام و تقاطع سبزه ميدان مستقر شدند.
اعتصاب بازاريان شريف كه روز سهشنبه ۱۵تير، در اعتراض به سياستهاى غارتگرانه رژيم آخوندها و افزايش بىسابقه مالياتها آغاز شد، در روزهاى يكشنبه و دوشنبه هفته جارى در شرايطى ادامه يافت كه نظام درهم شكسته ولايتفقيه، براى پوشاندن اعتصاب بازاريان به بهانه گرمى هوا، در ۱۹استان كشور اعلام تعطيلى كرد. شمارى از بازاريان در روز يكشنبه، برخلاف تعطيلى اعلام شده از سوى دولت، مغازههاى خود را باز كردند اما از پذيرفتن مشترى خوددارى كردند.

رژيم آخوندها كه از اولين روز اعتصاب تاكنون به انواع ترفندها براى متوقف كردن آن متوسل شده است. روز دوشنبه۲۰تير، نيز در يك جلسه شش ساعته با حضور معاون وزير بازرگانى، نماينده اصناف و نماينده سازمان ماليات، از افزايش ۷۰درصدى ماليات عقبنشينى كرد و به افزايش ۱۵درصدى ماليات رضايت داد. اما بازاريان كه اين توافق را نيز قبول ندارند هم‌چنان به اعتصاب خود ادامه مىدهند.


دبيرخانه شوراى ملى مقاومت ايران
۲۲تير۱۳۸۹ (۱۳ژوييه ۲۰۱۰ )

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر