۱۳۸۹ تیر ۲۴, پنجشنبه

الزمان: احكام دستگيرى رهبران مجاهدين خلق جعليات ايران است
الزمان
الزمان
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
روزنامه الزمان با عنوان ”پارلمانترها و سياستمداران: احكام دستگيرى رهبران مجاهدين خلق جعليات ايران است“ نوشت:
محافل سياسى و پارلمانى عراق نگرانى شان را از آنچه كه اخيراً در مورد صدور احكام دستگيرى برخى رهبران سازمان اپوزيسيون مجاهدين خلق از سوى يكى از دادگاههاى عراق شايع شده است، ابراز كردند. اين در حالى است كه سخنگوى شوراى عالى قضايى به سرعت اين اخبار را تكذيب و آنرا عارى از واقعيت دانست.

عبدالله كاظم، عضو ليست العراقيه، در اظهارات مطبوعاتى كه سازمان مجاهدين خلق منتشر كرده و نسخهيى از آن روز گذشته از طريق ايميل به‌دست الزمان رسيده، گفت: ”اعضاء سازمان مجاهدين خلق در عراق، ميهمانان عراق هستند و هيچ ارگان قانونى نمىتواند اين حق را از آنها سلب نمايد“. وى افزود: ”دادگاههاى عراق به پاكى و درستكارى شناخته شدهاند و فكر نمىكنم مرتكب چنين اقدام غيرقانونى بشوند زيرا دادگاهها مىدانند چگونه با چنين قضايايى برخورد نمايند“.

كاظم افزود: ”آنچه كه اتفاق افتاد، واقعيت موضوع را از طريق تكذيب چنين اخبارى كه بهنظر مىرسد عمداً درز داده شده است، از سوى سخنگوى شوراى عالى قضايى آشكار كرد“. عبدالله كاظم، عضو ليست العراقيه، اين اخبار را چيزى جز جعليات خبرى ندانست.

در همين رابطه احمد سليمان، عضو ليست العراقيه، تعجبش را از اينكه برخى طرفهاى عراقى به شايع كردن چنين اخبارى كه در جهت خدمت به رژيم ايران است، پرادختهاند، ابراز كرد و گفت: ”آيا بعضىها به اين‌جا رسيدهاند كه افكار رژيم ايران را در رسانهها رواج داده و آنچه را كه مىخواهند، از طريق رسانههاى عراق به پيش مىبرند“. احمد سليمان گفت: ”رژيم ايران استفاده از هر وسيله را براى انتقام گرفتن از اعضاى سازمان مجاهدين خلق عنيمت مىشمارد، چرا كه مجاهدين كسانى هستند كه در مقابل اين رژيم ايستادهاند و اين حق مشروعشان است، زيرا مىخواهند حيات را به مردم ايران بازگردانند“. سليمان گفت: ”اين امور از ديد دادگاههاى عراق مخفى نيست و در برابر فشارهاى رژيم ايران تسليم نخواهند شد“.

از طرف ديگر دكتر صالح المطلك، رهبر جنبش ملى عراق، نسبت به تلاشهاى جديد ايران براى ممانعت از تشكيل دولت عراق هشدار داد. دكتر صالح المطلك در اظهاراتش به ”الملف نت“ حكم دادگاه عالى عراق براى دستگيرى ۳۸ عضو بلندمرتبه سازمان اپوزيسيون مجاهدين خلق ايران را تلاشى براى درگير كردن نورى المالكى، رئيس ليست دولت قانون، در پروندهيى كه او را از اتحاد با ليست العرقيه دور مىنمايد، توصيف نمود.

صالح المطلك گفت: ”رژيم ايران اين زمان را براى تسويه برخى حسابهايش در عراق كه در نابودى قرارگاه اشرف، محل استقرار پناهندگان ايرانى و تخريب مذاكرات اتحاد بين العراقيه و دولت قانون متبلور مىشود، برگزيده است“. وى منبع اطلاعاتى كه بر اساس آن احكام دستگيرى برخى رهبران سازمان ايرانى مخالف صادر شده است را در اشاره واضحى به اينكه اين اطلاعات از سوى مقامات ايران تهيه شده است، زير علامت سؤال برد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر