۱۳۸۹ تیر ۲۶, شنبه

بازتاب حکم دادگاه استیناف واشنگتن در رسانه های خبری جهان



روزنامه ژورنال دو دیمانش(۲۶تیر۸۹) با عنوان « پیروزی قضایی برای مجاهدین خلق» نوشت: دادگاه استیناف فدرال واشینگتن روزجمعه حق را به یک گروه مخالف ایرانی داد که نامگذاری خود توسط ایالات متحده به عنوان سازمان تروریستی را مورد سوال قرار داده است. دادگاه از وزارت خارجه خواست که این پرونده را مورد تجدید نظر قرار دهد. قضات معتقدند که روند طی شده توسط وزارت خارجه برای تأیید نامگذاری سازمان مجاهدین خلق ایران, حقوق این سازمان را رعایت نکرده است. چیزی که برخلاف قانون ضد تروریستی ۱۹۹۶ و اصلاح آن در ۲۰۰۴ است.

آسوشتید پرس: گروه ایرانی مخالف در یک روند از جنگ طولانی حقوقی برنده شد

جمعه، ۲۵ تیر ۱۳۸۹ / ۱۶ ژوئیه ۲۰۱۰

آسوشیتدپرس(۲۵تیر۸۹) در خبری پیرامون رای دادگاه استیناف آمریکا درمورد برچسب تروریستی به مجاهدین نوشت: «واشینگتن ـ گروه ایرانی مخالف در یک روند از جنگ طولانی حقوقیش برای وارد کردن وزارت خارجه برای توقف نام گذاریش بعنوان یک سازمان تروریستی برنده شد. یک دادگاه تجدید نظر روز جمعه به وزارت امور خارجه دستور داد تا نگه داشتن سازمان مجاهدین در لیست سازمانهای تروریستی خارجی را مورد بررسی مجدد قرار دهد».

آسوشیتدپرس افزود: «دادگاه گفت, دولت آمریکا باید به گروهی که در عراق مستقر است اجازه دهد به اتهامات مربوط به ادامه درگیر بودن در فعالتیهای تروریستی و یا لااقل حفظ توانایی انجام فعالیتهای تروریستی پاسخ بدهد.

لگال تایمز: دادگاه استیناف، در جنگ با وزارت خارجه آمریکا به سود گروه ایرانی حکم کرد.

جمعه، ۲۵ تیر ۱۳۸۹ / ۱۶ ژوئیه ۲۰۱۰

لگال تایمز - ۱۶ ژوییه ۲۰۱۰( ۲۵تیر)
دادگاه استیناف, در جنگ با وزارت خارجه آمریکا به سود گروه ایرانی حکم کرد.
دادگاه فدرال استیناف در واشنگتن, حکم کرد که وزارتخارجه امریکا باید تصمیم گیری دولت را برای نامگذاری سازمان مجاهدین بعنوان یک گروه تروریستی خارجی, مورد تجدید نظر قرار بدهد.

وزارت خارجه چندین بار از سال ۱۹۹۷ سازمان مجاهدین را در لیست گروههای تروریستی خارجی نامگذاری نمود و آخرین درخواست را هم در ژانویه ۲۰۰۹ (که کاندولیزا رایس درمقام وزارت خارجه آمریکا بود) رد کرد.
سه قاضی که در جایگاه هیئت رئیسه در دادگاه تجدید نظر در واشنگتن حضور داشتند, یک حکم ۲۲صفحه ای را به نفع سازمان مجاهدین خلق صادر کردند. دادگاه اعلام می کند: وزارت خارجه به سازمان مجاهدین خلق ایران اجازه برخورداری از حداقلهای آیین دادرسی را که در تصمیمات قبلی دادگاه خاطر نشان شده بود, نداده است.
قاضی استفان ویلیامز , قاضی ارشد در هیئت رئیسهی دادگاه تجدید نظر, قاضی هندرسون و قاضی تاتل گفتند: وزارت خارجه باید این فرصت را به سازمان مجاهدین خلق ایران قرار می داد تا در رد اطلاعات غیر محرمانه که دولت آمریکا برای این نام گذاری به آن استناد کرده بود, از خود دفاع کند.
مایر براون, حقوقدان همکار اَندرو فرای, که در دادگاه تجدید نظر در ژانویه گذشته از سازمان مجاهدین خلق ایران دفاع کردند گفت : امیدوار است وزارت خارجه, با یک نگاه ورویکرد تازه به این موضوع بپردازد. در لیست نگه داشتن آنها در این نقطه, دیگر کاملاً غیر معقول است.
اَندرو فرای گفت: سازمان مجاهدین خلق ایران برای یک جامعه دمکراتیک, مبتنی بر جدایی دین از دولت و ایران غیر اتمی تلاش می کند. آنها برای آنچه همه دوست دارند در ایران ببینند ایستادگی و مقاومت می کنند. ادامه نگه داشتن سازمان مجاهدین خلق ایران در لیست سازمانهای تروریستی “کاملا غیر منطقی” است.
فرای افزود: ما برای این زندگی می کنیم تا یک روز دیگر هم بجنگیم....
داگلاس لتر از دادستانی, که از آخرین تصمیم گیری وزیر خارجه سابق, کاندولیزا رایس حمایت میکرد, گفت: مجاهدین کماکان پتانسیل و توانمندی در گیر شدن در عملیات تروریستی را دارند.
ویِتْ دین (Deen )از موسسه بَنکرافت واشنگتن یک لایحه از طرف نیمی از نمایندگان کنگره بعنوان شهود دادگاه در حمایت از مجاهدین بود گواهی داده بودند, ارائه داد.
اعضای کمیته ایران برای حقوق بشر و دموکراسی در شمار امضاء کنندگان بودند.

دادگاه استیناف در جنگ با وزارتخارجه به نفع گروه ایرانی حکم داد

جمعه، ۲۵ تیر ۱۳۸۹ / ۱۶ ژوئیه ۲۰۱۰

سایت ساندیاگو هرالد تریبون، (۲۵تیر۸۹) به نقل از سایت لیگال تایمز نوشت: اندرو فری گفت ”این کاملاً غیرمنطقی است که آنها(مجاهدین) را در این نقطه در این لیست نگهداریم ”. این وکیل افزود ”پی.ام.او.آی از یک ایران دموکراتیک، سکولار و غیراتمی حمایت میکند. فری افزود ”آنها از همه چیزهایی که ما دوست داریم ببینیم حمایت میکنند ”.
لازم به یادآوری است که اندرو فری ۱۳سال معاون دادستان کل آمریکا بوده است و اکنون وکیل ارشد پرونده مجاهدین در دادگاه استیناف است


دادگاه تجدیدنظر به نفع گروه ناراضی ایرانی حکم داد

جمعه، ۲۵ تیر ۱۳۸۹ / ۱۶ ژوئیه ۲۰۱۰

روزنامه واشینگتن پست درباره رای دادگاه تجدید نظر دادگاه آمریکا در مورد لیست تروریستی مجاهدین نوشت: یک گروه اپوزیسیون ایرانی یک دور مبارزه طولانی قانونی خود را برای وادار نمودن وزارتخارجه برای توقف نامگذاری آن بهعنوان یک سازمان تروریستی برنده شد. یک دادگاه تجدیدنظر در روز جمعه دستور داد که وزارتخارجه درتصمیم خود مبنی بر نگاه داشتن سازمان مجاهدین خلق ایران در لیست سازمانهای تروریستی خود تجدیدنظر کند.

این نامگذاری، گروهها را از جمع‌آوری کمک مالی و کسب سایر حمایتها در آمریکا بازمی دارد.

این دادگاه گفت دولت آمریکا باید به این گروه مستقر در عراق، باید یک فرصت برای پاسخ به این ادعاها که این گروه کماکان به درگیر بودن در فعالیتهای تروریستی ادامه داده یا حد اقل توانایی و قصدخود را برای انجام چنین فعالیتهایی حفظ کرده پاسخ دهد.

خبرگزاری فرانسه: یک قاضی حق را به مخالفین ایرانی که تروریست توصیف شده بودند داد

جمعه، ۲۵ تیر ۱۳۸۹ / ۱۶ ژوئیه ۲۰۱۰
خبرگزاری فرانسه خبر پیروزی مقاومت ایران در دادگاه استیناف آمریکا را منعکس کرد و گفت: دادگاه استیناف فدرال واشینگتن جمعه حق را به یک گروه مخالف ایرانی داد که نامگذاری خود توسط ایالات متحده به عنوان سازمان تروریستی را مورد سوال قرار داده است و دادگاه از وزارت خارجه خواست که این کیس را مورد تجدید نظر قرار دهد. قضات معتقدند که روند طی شده توسط وزارت خارجه برای تأیید نامگذاری سازمان مجاهدین خلق ایران, حقوق این سازمان را رعایت نکرده است.
سازمان مجاهدین خلق ایران در سال ۲۰۰۸ خواستار تجدید نظر در استاتوی خود شد. در ۱۲ ژانویه ۲۰۰۹ در آخرین روزهای کاندولیزا رایس به عنوان وزیر خارجه به این درخواست پاسخ منفی داده شد.
به گفته مریم رجوی, پرزیدنت این جنبش این حکم «نشان می دهد که برچسب تروریستی علیه سازمان مجاهدین خلق ایران (...) یک تصمیم سیاسی است». خانم رجوی از این پس وزارت خارجه را فرا می خواند که از توصیف مجاهدین خلق به عنوان سازمان تروریستی برگردد.
این گروه در سال ۲۰۰۹ از لیست سازمانهای تروریستی اتحادیه اروپا خارج گردید.

گروه مقاومت ایرانی پیروزی خود در دادگاه آمریکا را به ثبت می رساند

جمعه، ۲۵ تیر ۱۳۸۹ / ۱۶ ژوئیه ۲۰۱۰
خبرگزاری آلمان(۲۵تیر۸۹) از واشینگتن گزارش داد: دادگاه استیناف آمریکا روز جمعه حکم داد که وزارت خارجه تصمیم به قرار دادن گروه مقاومت ایران در لیست سازمانهای تروریستی را مورد تجدید نظر قرار دهد.دادگاه تعیین کرد که به سازمان مجاهدین خلق ایران (پی ام او آی) که در عراق مستقر است مجال به چالش کشیدن حکمی که آنها را در لیست سیاه قرار داد و از زمانی که از خشونت صرفنظر کرد و خلع [سلاح] شد, داده نشده است. حکم قاضی مشخص نمی کند که چگونه وزارت خارجه اطلاعات محرمانه را مورد تعیین تکلیف قرار دهد, اما به هیلاری کلینتون وزیر خارجه دستور می دهد که کیس را بررسی کند.

خبرگزاری ت.ت. سوئد ـ مخالفین می توانند از برچسب تروریستی دوری بجویند

شنبه، ۲۶ تیر ۱۳۸۹ / ۱۷ ژوئیه ۲۰۱۰

مخالفین می توانند از برچسب تروریستی دوری بجویند

خبرگزاری ت.ت. سوئد(۲۵تیر۸۹) در گزارشی از حکم دادگاه استیناف آمریکا نوشت: «گروه اپوزیسیون ایرانی مجاهدین خلق در مبارزه اش برای دوری جستن از نامگذاری اش در لیست تروریستی آمریکا, در یک دادگاه آمریکایی به یک پیروزی دست یافت.

یک دادگاه در واشنگتن روز جمعه گفت که اقدام وزیر خارجه وقت, کاندولیزا رایس در رد درخواست مجاهدین خلق برای بررسی مجدد نامگذاری شان در لیست تروریستی در سال ۲۰۰۸ درست نبوده است. دادگاه گفت رایس به این گروه فرصت پاسخگویی به اتهاماتی که بر آن اساس آنها از تروریسم حمایت میکنند را نداده است و همچنین گفت که پروسدور به تصویب رسیده را نقض کرده است.

دادگاه اکنون به وزارتخارجه دستور داده که تصمیم نامگذاری مجاهدین خلق در لیست سازمانهای تروریستی خارجی را مورد تجدید نظر قرار دهد.

این گروه در سال ۲۰۰۹ از لیست تروریستی اتحادیه اروپا خارج شد.

خبرگزاری ای پی کام(ایتالیا) : حذف مجاهدین از لیست سیاه نزدیک است

شنبه، ۲۶ تیر ۱۳۸۹ / ۱۷ ژوئیه ۲۰۱۰

خبرگزاری ای پی کام (۲۶تیر۸۹) از رم گزارش داد: وزارت خارجه امریکا بایستی تصمیم دولت در توصیف سازمان مجاهدین خلق ایران بعنوان گروه تروریستی خارجی را مورد بازبینی قرار دهد». این خبرگزاری با اشاره به اطلاعیه شورای ملی مقاومت در این باره نوشت: «دادگاه استیناف کلمبیا روشن ساخت که تصمیم وزیر خارجه وقت کاندولیزا رایس در سرپیچی از حذف مجاهدین خلق از لیست سیاه ایالات متحده نقض یک محاکمه عادلانه بوده است به گونه ای که فاقد دلایل کافی بوده است. اکنون بایستی وزیر خارجه فعلی بر اساس روش مشخص شده قاضی تصمیم اش را بازنگری کند


منبع: همبستگی ملی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر