۱۳۸۹ تیر ۲۹, سه‌شنبه

ماهنامه پارلمان فرانسه:۱۰۰۰۰۰ هوادار مقاومت ايران براى تغيير دموكراتيك فراخوان دادند
مريم رجوي در بزرگترين گردهمايي ايرانيان در تاورني
مريم رجوي در بزرگترين گردهمايي ايرانيان در تاورني
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
ماهنامه نشريه پارلمان در شماره ژوئيه ۲۰۱۰ در گزارشى به گردهمايى بزرگ مقاومت ايران در شهر تاورنى پرداخته و با عنوان «۱۰۰۰۰۰ هوادار مقاومت ايران در تاورنى گرد آمده و براى تغيير دموکراتيک در ايران فراخوان» مىنويسد:

طى يک گردهمايى که در تاريخچه اپوزيسيون ايران بايد آن را تاريخى قلمداد کرد در اواخر ماه ژوئن در تاورنى (استان وال دواز) صد هزار هوادار جنبش اصلى اپوزيسيون ايرانى شوراى ملى مقاومت ايران که سازمان اصلى تشکيل دهنده آن مجاهدين خلق ايران مىباشد، را گردهم آورد.
در جريان اين گردهمايى خانم مريم رجوى، رئيسجمهور برگزيده شوراى ملى مقاومت ايران به فارسى خطاب به تظاهرکنندگان گفت: «نه به فاشيسم عمامهدار، نه به سنگسار، نه به قطع دست و پا، نه به حجاب اجبارى، نه به مذهب اجبارى و نه به دولت تحميلى».
خبرگزارى فرانسه گزارش کرد که خانم رجوى که لباس زيبايى با ترکيب آبى و سبز پوشيده بود و حجاب هميشگى خودش را بر سر داشت به زبان فرانسه گفت: «مردم ايران به مقاومت خود تا سرنگونى ديکتاتورى ادامه خواهد داد. همانطور که فرانسه و کشورهاى اروپايى در مقابل هيتلر مقاومت کردند. تنها راهحل بحران ايران، راهحل سوم است: نه جنگ و نه مماشات، بلکه تغيير دموکراتيک به‌دست مردم و مقاومت ايران است».

در مقابل وى جنگلى گسترده از چترهاى بنفش که هواداران پر شور را که يک سال بعد از سرکوب تظاهرات مردمى عليه ديکتاتورى مذهبى، فرياد مىزدند «آزادى، آزادى»، را زير سايه خود گرفته بود.
دهها هزار نفر از جامعه ايرانيان خارج از سراسر اروپا و آمريكاى شمالى و استراليا به اين‌جا آمده بودند در ميان آنها انبوهى جوانان ديده مىشدند و همچنين بسيارى هوادارانى غيرايرانى، از جمله شهروندان فرانسوى.
گردهمايى در فضايى از جشن و موسيقى ايرانى و ميزهاى کتاب سياسى و سى دى برگزار شد.
خانم رجوى که مواضع مماشات گرانه کشورهاى غربى را به باد انتقاد گرفت خطاب به آنها گفت: «ما اکنون مىگوييم پايان اين راه فرا رسيده است. شما مىتوانيد مشاهده کنيد که اين رژيم در حال احتضار امکان کوچکترين انعطافى ندارد. در نتيجه بايستى از راهى که رفتهايد باز گرديد».
اما وى نسبت به تحريمات رژيم ابراز خرسندى کرد و گفت: «از نظر ما قطعنامه جديد شوراى امنيت و تحريمهاى تکميلى که از سوى ايالات متحده و اروپا اتخاذ شد ضرورى هستند ولى کافى نيستند. ولى ما تأکيد داريم که بلافاصله اجرا شوند».

«درخواستهاى مردم ايران البته فراتر از اين است و خواستار آن هستند که اين رژيم برود». خانم رجوى افزود: «از شما مىخواهيم که خريد نفت و گاز از اين رژيم را بلافاصله قطع کنيد، ما خواستار محاکمه خامنهاى و احمدىنژاد و مسئولين رژيم در يک دادگاه بينالمللى بهخاطر قتلعام ۳۰۰۰۰ زندانى سياسى در سال ۱۹۸۸ هستيم».
«ما خواستار پايان بخشيدن به همه محدوديتهايى که در اروپا و ايالات متحده بر مقاومت ايران تحميل شده است مىباشيم».
وى در مورد سهر اشرف که ۳۴۰۰ عضو مجاهدين خلق در آن‌جا زندگى مىکنند گفت: «ما از دولتها مىخواهيم که سازمان ملل را مأمور سازند که نيروهايى را به تضمين مستقيم حفاظت اشرف اختصاص دهد. از نظر مردم ايران و مقاومت ان، علاوه بر دولت عراق، دولت آمريکا و سازمان ملل مسئول هرگونه حمله و خونريزى عليه اشرف خواهند بود». در حالىکه نيروهاى آمريکايى قصد دارند از عراق خارج شوند، محاصره و محدوديت عليه اشرف ادامه دارد و مىتواند آن را در معرض خطرات جدى قرار دهد.

بنابه گفته صاحبنظران، اين گردهمايى يک موفقيت ديپلوماتيک چشمگير براى شوراى ملى مقاومت مىباشد بهخصوص با حضور صدها شخصيت هم‌چون سفير سابق آمريکا در سازمان ملل جان بولتون، دو نخستوزير سابق خوزه ماريا آزنار از اسپانيا و سيد احمد غزالى از الجزاير، معاون پارلمان اروپا آلخو ويدال کوادراس و حدود صد پارلمانتر از سراسر اروپا، خاورميانه و کانادا.

گردهمايى فرصتى بود که فراخوان ۳۵۰۰پارلمانتر اروپايى و آمريکايى شمالى در حمايت از مقاومت ايران علنى شود. در ميان امضاء کنندگان اکثريت نمايندگان ۲۳کشور از جمله ۱۸پارلمان اروپايى مثل فرانسه، انگلستان و ايتاليا قرار دارد. همچنين پارلمان کانادا و اکثريت کنگره آمريکا. صدها پارلمانتر از کشورهاى عربى به اين ابتکار همتاهاى غربى خود پيوستند.
خوزه ماريا آزنار نخستوزير سابق اسپانيا در سخنرانى خود گفت: «من از مبارزه شما براى آزادى و دمکراسى حمايت مىکنم. مردم ايران بهاندازه کافى رنج کشيدهاند. اين مردم شايسته آن هستند که دولت بهترى داشته باشد که کرامت انسانى و آزاديهاى اساسى را تضمين کند».
وى افزود «رژيم ايران با خونريزى بنا شده است و سر پا مانده است. جامعه بينالمللى بايستى فشار را روى اين رژيم افزايش دهد و تحريمها کافى نيستند، ايران شايسته تغيير رژيم است».

بسيار معنى دارتر حضور جان بولتون بود که مورد تشويق جمعيت قرار گرفت وى گفت: «رژيم ايران تبديل به يک ديکتاتورى نظامى فاشيست و سرکوبگر شده است. اما سرکوبى که بعد از انتخابات تقلبى ۲۰۰۹ واقع شد نشان داد که تا چه حد رژيم جنايتکار و اپوزيسيون قدرتمند است. ايران بيش از هميشه به دمکراسى نزديک شده است». وى از کشور خود خواست که سازمان مجادين خلق را از ليست سازمانهاى تروريستى خارج کند. در سال ۲۰۱۰ مجاهدين از ليست سازمانهاى تروريستى اروپا بهدنبال احکام پىدرپى دادگاههاى اروپا و انگلستان خارج شد.
بدون شک اين موفقيت مقاومت ايران بازتاب گستردهاى در داخل ايران که از طريق ماهواره اين گردهمايى را مستقيم دنبال مىکردند خواهد داشت و خود از علائم و نشانههاى آشکار نزديک شدن پايان رژيم ملاها در تهران است.
اکثريت نمايندگان مجلس فرانسه از مردم ايران و ساکنان اشرف حمايت مىکنند
۳۲۰ نماينده از جمله اکثريت تمامىگروههاى پارلمانى بيانيهاى را در حمايت از قيام مردم ايران و ساکنان اشرف و عليه خونريزى بيشتر امضاء کردند. در ميان امضاء کنندگان ۱۱ وزير سابق، سه معاون مجلس، دو رئيس کميسيون، ۲۳ معاون رئيس کميسيون، ۴ رئيس شوراى منطقهاى و ۱۶ عضو شوراى منطقه به چشم مىخورند.
اکثريت نمايندگان مجلس در فراخوان خود سرکوب وحشيانه تظاهر کنندگان توسط نيروهاى دولتى و بهخصوص اعدامهاى علنى، شکنجه سيستماتيک و دستگيريهاى خودسرانه را محکوم کردند.
آنها از دولت فرانسه خواستند که نزد سازمان ملل پادرميانى کرده و مطمئن شود که حفاظت ساکنان اشرف در عراق که ۳۴۰۰عضو سازمان مجاهدين خلق ايران در آن‌جا بهسر مىبرند تضمين شود. آنها از دولت ايالات متحده خواستند که تضمينهاى کافى براى حفاظت اشرفيان را بدهد.
نمايندگان فرانسوى از فراخوان خانم مريم رجوى، رئيسجمهور برگزيده مقاومت ايران براى مقاومت در مقابل ديکتاتورى مذهبى و رد مماشات با ملاها و رد دخالت نظامى خارجى و همبستگى ملى ايرانيان حمايت کردند. آنها معتقدند که اين امر مبناى تغيير دموکراتيک در ايران مىباشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر