۱۳۸۹ مرداد ۵, سه‌شنبه

پیروزی بزرگ ملی: ده هزار همیار با ۳میلیارد تومان کمک به یاری سیمای آزادی شتافتند

دوشنبه، ۰۴ مرداد ۱۳۸۹ / ۲۶ ژوئیه ۲۰۱۰
AddThis Social Bookmark Button

تلویزیون سیمای آزادی در پایان پنج روز برنامه همیاری خود اعلام کرد که در دهمین همیاری با سیمای آزادی ـ تلویزیون ملی ایران ـ بیش از۱۰ هزار هموطن دراین برنامه ۵روزه به همیاری با سیمای آزادی برخاستند. این تلویزیون در برنامه دوشنبه شب خود اعلام کرد:کمکها وتعهدات درمجموع به ۳میلیارد تومان (معادل۲میلیون دلار کمک نقدی و ۱میلیون دلارکمک غیرنقدی) بالغ شد.

سیمای آزادی گفت:
هموطنان عزیز،
دهمین همیاری ملی با سیمای آزادی، ساعت ۱۸و۳۰دقیقه روز چهارشنبه۳۰تیر۱۳۸۹، همزمان با سالگرد قیام ملی۳۰تیر آغازشد و تا ساعت ۷ بامداد دوشنبه چهارم مرداد ۱۳۸۹ به مدت ۵۳ساعت طی ۵روز ادامه یافت.
طی همیاری ۵روزه ۱۸خط ارتباط تلفنی و خطوط ارتباط ایمیلی سیمای آزادی، بی وقفه مشغول بودندو همیاران گاه تا چند ساعت منتظرمی ماندند.
سیمای آزادی ازاین بابت و بخصوص ازبابت قطع برخی ازتماسها وتاخیرهای طولانی دروصل تماسها، بسیار بسیار پوزش می طلبد. امیدواریم به بزرگواری خودشان ما را ببخشند. دربسیاری موارد، قطع یا تأخیردر وصل تماسها، به خاطر اولویت تماسهای داخل کشور بوده که گسترده تر از همیشه دراین همیاری شرکت کردند و خطر هر لحظه آنها را تهدیدمی کرد.

حامیان سیمای آزادی از شهروندان کشورهای مختلف اروپا، امریکا و کانادا، کمیته های مختلف پارلمانی، پارلمانترها، حقوقدانان، و شخصیتهای سیاسی و اجتماعی و مذهبی از کشورهای اروپایی و عربی، به ویژه شیوخ عشایر و شخصیتها و رهبران احزاب دموکراتیک و میهن پرست عراقی، طی پیامها و اعلام کمکهای خود به سیمای آزادی، صفحه دیگری از همبستگی جهانی با سیمای آزادی، تلویزیون ملی ایران را باز گشودند.
در دهمین همیاری ملی بیش از ۱۰۰۰۰ هموطن و صدها حمایت کننده از شهروندان و شخصیتها و پارلمانترهای سایرکشورها به همیاری با سیمای آزادی برخاستند و تعهدات و کمک های اهداشده برای کمک به تأمین هزینه های سیمای آزادی درمجموع به ۳ میلیارد تومان (معادل ۲ میلیون دلار کمک نقدی و۱ میلیون دلار کمک غیرنقدی) بالغ گردید.
بسیاری از هموطنان در فعالیتهای جمعی و درگروهای چند نفره یا چند ده نفره برای گردآوری کمکها ازمبالغ بسیارکوچک، با ارزشی بسیاربزرگ، کمرهمت بستند.
هموطنی آپارتمانش به ارزش۵۰۰هزاریورو را اهدا کرد.
نوجوانی ۱۵ساله گفت قلکم را هدیه می کنم.
بسیاری، جواهرآلات و البسه و قالیچه ابریشمی وجام نقره و سکه های طلا هدیه کردند.
پدری پس انداز برای تحصیل دخترش را اهدا کرد.
خانواده یی در تبعید در اِربیل عراق، گردن بند وگوشواره وقالیچه ای باعکس حضرت علی را اهدا کردند.
یک شاعر جایزه ادبی شعرش را هدیه داد.
و زندانیان اوین وگوهردشت، جیره غذای ناچیز روزانه خود رابرای همیاری نثار کردند.
علاوه بر کمکهای مادی، سیمای ازادی هدایایی نظیر مدالهای طلا و افتخارات ورزشی، تابلوهای نقاشی، سی دیها و سازهای هنرمندان، ازجمله ساز یادگاری زنده یاد عماد رام و یادگارهای ارزشمند شهیدان را دریافت کرد که قدر و ارجی فراتر از هرکمک مادی دارد و قابل قیمت گذاری نیست. تلویزیون ملی ایران این هدایا را به موزه مقاومت در اشرف تقدیم خواهد کرد.

هموطنان عزیز،
سومین روز از دهمین گلریزان- جمعه اول مرداد - که نقطه اوجی در برنامه همیاری ملی بود، با پیامی از بانوی هنر ایران خانم مرضیه و با حضور خانم زهرا مریخی هماهنگ کننده دفاتر رئیس جمهور برگزیده مقاومت در استودیو سیمای آزادی، شروع شد و تماس و همیاری ارزشمند خانم مژگان پارسایی از اشرف، اشتیاق وصل ارتباط و همیاری و نثار حمایتها و عواطف میهنی و انقلابی و برعهده گرفتن تعهدات هرچه بیشتر را برانگیخت.
درتمام طول این برنامه ۵ روزه هموطنانمان، از زن و مرد، پیر و جوان، از مشاغل گوناگون و اقشار مختلف اجتماعی، از زندانیان اوین وگوهردشت تا ایرانیان آزاده در استرالیا و هندوستان و رومانی و فنلاند و کانادا برای همیاری به پاخاستند و نشان دادند که تا کجا برای دفاع از اشرف و درهم شکستن محاصره های ضدانسانی و توطئه های خامنه ای مصممند و در آماده باش سیاسی هستند.
هموطنانمان در فرصتهای کوتاه تماسها، عمیقترین نکات سیاسی و استراتژیکی و آرمانی را بیان می کردندکه یک پیام مشترک داشت: عزم راسخ ملی برای برکندن ریشه استبداد دینی و تداوم قیام سراسری با عزم فروغ جاویدان تا رهایی ایران.
بانوی معلمی که به تازگی از ایران به آمریکا سفرکرده بود، علیه سازش و کرنش خائنانه امثال آخوند خاتمی در قبال ولایت سفیانی خروشید و گفت، خمینی ۱۵ تن ازشاگردانش را دریک شب اعدام کرده، مردم ایران راه قیام را میدانند و سره از ناسره را به خوبی میشناسند.
هموطنی که با وجود داشتن مدرک لیسانس، کاری جز کار ساده ساختمانی نیافته و ۲۰هزارتومان اجرت ناچیز روزانه اش را برای سیمای آزادی فرستاد، به دوستش که شگفت زده شده بود گفت اگراین را به سیمای آزادی ندهم، چه کسی ازحق ما دفاع کند و صدای مظلومیت مردم مارا به گوش جهانیان برساند.

مادران بزرگوار و اعضای خانواده های شهیدان و مجاهدان اشرف واعضای شورای ملی مقاومت ایران نیز در این همیاری ملی فعالانه شرکت کردند و کمکهای سمبلیک و پر برکت خود را به سیمای آزادی هدیه کردند و شگفتا که پس ازچند دهه ازخودگذشتگی و فداکاری، ازصمیم دل میگفتندکاش۳۴۰۰ جان داشتند تا نثار اشرف و مجاهدت برای آزادی میکردند.
چنین بود که بسیاری از همیاران سیمای آزادی، آن چه را که گذشت، نه همیاری، بلکه رفراندوم و قیام ملی و فروغ سوم نامیدند.
در کارزار همیاری، سخنان زنان مجاهدی که با اصلیت اروپایی، خلق و میهن و مقاومت ایران و ارزشهای انسانی و یگانه ساز ش را برگزیده بودند هرشنونده و بیننده یی را تکان می داد . براستی که آنها تبلور و تداوم و تکامل راه جاودانه فروغهایی بودند هم چون شهیدان مجاهد خلق آنی از فرانسه، سو از چین ، سمینا از پاکستان و هارون از افغانستان، آنهم درست در سالگرد شهادتشان در حماسه کبیر فروغ جاویدان.
حقیقت این است که آن چه در دهمین همیاری گذشت، صحنه کمک رسانی معمولی به سیمای آزادی نبود.
گلریزان ۵ روزه، صحنه عشق سوزان یک ملت برای آزادی بود که شرح آن دراین مختصر نمی گنجد.
چون به عشق آمد قلم، برخود شکافت...
پس بهتراست گلچینی از صحنه ها را تقدیم حضورتان کنیم: آفتاب آمد دلیل آفتاب.


با سپاس مجدد از همه همیاران عزیز و با تجدید عهد برای ارتقای تلاشها وکیفیت کارمان در سیمای آزادی!

برگرفته شده ازسایت همبستگی.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر