۱۳۸۹ تیر ۲۹, سه‌شنبه

نماینده مجلس ملی فرانسه: پیروزی جدید برای دموکراتهای ایرانی

سه‌شنبه، ۲۹ تیر ۱۳۸۹ / ۲۰ ژوئیه ۲۰۱۰
AddThis Social  Bookmark Button

سایت نماینده ژان پیر برار اطلاعیه مطبوعاتی وی در رابطه با حکم دادگاه استیناف آمریکا را درج کرده است.
مجلس ملی
پاریس ۱۹ ژوئیه ۲۰۱۰

اطلاعیه مطبوعاتی ژان پیر برار
نماینده استان سن سندونی
دبیر کمیسیون مالی مجلس فرانسه

بعد از تصمیم اروپا مبنی بر حذف نام سازمان مجاهدین خلق ایران از لیست سازمانهای تروریستی, در روز ۱۷ ژوئیه شاهد پیروزی بزرگ جدیدی در جبهه دمکراسی و همه کسانی که در کنار مقاومت ایران علیه رژیم ملاها مبارزه میکنند, هستیم.

دادگاه استیناف فدرال واشنگتن جنبه ناعادلانه و بی اعتباری, قرار دادن مقاومت ایران در لیست سازمانهای تروریستی خارجی را برسمیت شناخت. بنا بر نظر قضات آمریکایی : وزارت خارجه حقوق سازمان مجاهدین خلق ایران را با زدن برچسب «تروریستی» به سازمانی که با شجاعت علیه فاشیسم مذهبی ملاها مبارزه میکند, پایمال کرده است. این برچسب, که میراث دوران بوش میباشد, یکی از اصلیترین موانع تغییر دمکراتیک در ایران است و خدمت بزرگی به دیکتاتوری مذهبی و بانی شر بسیار برای ایرانیان بطور عمومی و ساکنین کمپ اشرف بطور خاص بوده است.
در فرانسه, به ابتکار کمیته پارلمانی برای ایران لائیک و دمکراتیک, ۳۲۲ نماینده که اکثریت کلیه گروههای پارلمانی را تشکیل میدهند, بیانیه ای را در حمایت از قیام مردم ایران به امضاء رساندند که در آن سرکوب وحشیانه تظاهرکنندگان توسط نیروهای دولتی و منجمله اعدامهای علنی, شکنجه سیستماتیک و دستگیریهای خودسرانه را محکوم کردند. روشن است که سازمان مجاهدین خلق ایران در تروریسم دست نداشته است و هیچ مدرکی دال بر اینکه این سازمان در آینده دست به چنین کاری خواهد زد نیز وجود ندارد. این واقعیت طی نامه دیگری به امضای ۲۱ نماینده فرانسوی از راست تا چپ اخیراً به رئیس جمهور آمریکا یادآوری شد. مماشات و زدوبند با ملاها بایستی دیگر خاتمه یابد. دولت آمریکا, کما اینکه دولت فرانسه باید بروشنی مشخص کنند که در سمت ملاها قرار دارند یا در سمت مردم ایران.
نمایندگان فرانسوی میگویند که زمان آن رسیده است که دولت اوباما قاطعیت مردم ایران برای رهایی را جدی بگیرد. اولین گام در این جهت حمایت از قیامهای مردمی در ایران از طریق پایان بخشیدن به تروریست تلقی کردن سازمان مجاهدین خلق ایران است. زمان آن رسیده است که زنچیرهایی که مانع مبارزه مردم ایران علیه فناتیسم مذهبی ملاها میگردد, پاره شود.
این در خدمت منافع فرانسه, کشورهای منطقه و صلح جهانی است که یک تغییر دمکراتیک در ایران صورت گیرد. دولتها, همچون پارلمانترها میتوانند با حمایت قاطع از مقاومت ایران در این امر شرکت داشته باشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر