۱۳۸۹ آذر ۲۸, یکشنبه

تلویزیون صدای آمریکا: چند تن از مقامهای پیشین واشنگتن خواستار خارج کردن نام مجاهدین از لیست آمریکا شدند

یک‌شنبه، ۲۸ آذر ۱۳۸۹ / ۱۹ دسامبر ۲۰۱۰
AddThis Social Bookmark Button

تلویزیون صدای آمریکا ۱۸دسامبر ـ چند تن از مقامهای پیشین واشنگتن در دوران ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش خواستار خارج کردن نام سازمان مجاهدین خلق از فهرست گروههای تروریستی وزارت امورخارجه آمریکا شدند.

گزارش: سال ۱۹۹۷ دولت واشنگتن سازمان مجاهدین خلق را در فهرست گروههای تروریستی وزارت امورخارجه آمریکا قرار داد. با گذشت بیش از ۱۳سال و طی دوران سه رئیس‌جمهور از هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات، دولت آمریکا سازمان مجاهدین خلق را هم‌چنان یک گروه تروریستی می‌شناسد. اما برخی از سیاستمداران محافظه‌کار در آمریکا خواستار ایجاد تغییر در موضع کنونی واشنگتن هستند.
تلویزیون صدای آمریکا سپس اقدام به پخش بخشی از سخنان تام ریج می نماید و می افزاید: تام ریج اولین وزیر امنیت داخلی آمریکا در دوران پرزیدنت بوش است. روز جمعه وی به همراه جان بولتون، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل، مایکل میوکیزی، وزیر دادگستری در دوران پرزیدنت بوش و فرانسیس تاوندسن، مشاور امنیتی کاخ سفید در دوران پرزیدنت بوش از لزوم خارج کردن نام مجاهدین خلق از فهرست گروههای تروریستی وزارت امورخارجه آمریکا سخن گفتند.
این مقامهای پیشین واشنگتن تأکید می‌کنند، مجاهدین خلق یکی از اصلی‌ترین گروههای مخالف با جمهوری اسلامی است و از آنجا که از سال ۲۰۰۳ این گروه اقدامات مسلحانه را کنار گذاشته، واشنگتن باید رویکرد خود را نسبت به این سازمان تغییر دهد.
در این میان بی‌نتیجه ماندن گفتگوهای اتمی با ایران و نگرانی از دست‌یابی جمهوری اسلامی به سلاح اتمی اصلی‌ترین دلیلی است که تام ریج و جان بولتون برای خارج کردن نام مجاهدین از فهرست گروههای تروریستی ارائه می‌دهند.
سپس بخشی از سخنان جان بولتون پخش می شود: “پس از دو دهه واکنشهای محدود و نابسنده از جانب آمریکا و دیگر کشورها اکنون رژیم ایران فاصله زیادی با دست‌یابی به سلاح اتمی ندارد. دولت اوباما هم اذعان دارد که دولت ایران ممکن است ظرف یک سال به سلاح اتمی دست یابد. این وضعیت نشان می‌دهد که گزینه‌های ایالات متحده آمریکا بسیار محدود است”.
جان بولتون و تام ریج تأکید می‌کنند در میان گزینه‌های محدود باقیمانده برای ایالات متحده، خارج کردن نام سازمان مجاهدین از فهرست گروههای تروریستی وزارت خارجه یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها برای مقابله با خطر اتمی ایران است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر