۱۳۸۹ آذر ۱۳, شنبه

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا :ما در حال کار برای اجرای تصمیم دادگاه در مورد خروج نام مجاهدین از لیست تروریستی هستیم

شنبه، ۱۳ آذر ۱۳۸۹ / ۰۴ دسامبر ۲۰۱۰
AddThis Social Bookmark Button

وال استریت ژورنال نوشت: نیکول تامپسون. سخنگوی وزارت امور خارجه گفت «ما مشغول کار هستیم که تصمیم دادگاه را اجرا نماییم. قابل توجه است که دادگاه برای دوران بازبینی این گروه را همچنان در لیست نگاه داشته است».

وال استریت جورنال ۲۶ نوامبر: در حالیکه آمریکاییها در عید شکرگذاری مشغول جشن و سرور و تماشای مسابقات فوتبال بودند، بنا بر گزارش وال استریت ژورنال، پارلمان اروپا قطعنامه ای تصویب نمود که در آن از آمریکا خواست که مجاهدین خلق ایران را از لیست سازمانهای تروریستی خود خارج نماید.

در این مقاله که در وال استریت جورنال روز ۲۶ نوامبر به چاپ رسیده آمده است: این گروه که خواستار سرنگون کردن دولت ایران است، از سال ۱۹۹۷، هنگامی که دولت کلینتون برای جلب نظر رژیم ایران و تلاش برای همکاری با ایران آن را در لیست قرار داد...

وال استریت ژورنال، ضمن اشاره به خارج کردن نام مجاهدین از لیست تروریستی توسط اتحادیه اروپا، نوشت: حمایت از این قطعنامه در پارلمان اروپا تقریبا فراگیر بود. وزارت خارجه در این مورد اظهار نظری نکرد.

در ماه ژوئیه یک دادگاه استیناف (در واشینگتن) به وزارت امور خارجه دستور داد که تصمیم خود مبنی بر حفظ این گروه در لیست را بازبینی کند. طبق قانون آمریکا، خارج کردن نام این گروه از لیست باعث خارج شدن اموال و مایملک آنان شده و به آنها اجازه کار و همکاری با شهروندان آمریکایی را می دهد.

وال استریت ژورنال سپس ضمن اشاره به جوابیه وزارت خارجه آمریکا در باره رای دادگاه استیناف واشینگتن و دستور به وزارت خارجه آمریکا مبنی بر بازبینی نام مجاهدین در لیست تروریستی نوشت:

نیکول تامپسون. سخنگوی وزارت امور خارجه گفت «ما مشغول کار هستیم که تصمیم دادگاه را اجرا نماییم. قابل توجه است که دادگاه برای دوران بازبینی این گروه را همچنان در لیست نگاه داشته است.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر