۱۳۸۹ آذر ۱۲, جمعه

مقامات پارلمان اروپا و شماری از نمایندگان از مریم رجوی در ورود به پارلمان استقبال کردند

جمعه، ۱۲ آذر ۱۳۸۹ / ۰۳ دسامبر ۲۰۱۰
AddThis Social Bookmark Button

روز چهارشنبه دهم آذر، خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت بر اساس دعوت نمایندگان پارلمان اروپا در اجلاسی در این پارلمان به مناسبت تصویب قعطنامه حمایت از اشرف در پارلمان اروپا، حضور یافت و مورد استقبال مقامات پارلمان اروپا و شماری از نمایندگان قرار گرفت. دکتر آلخو ویدال نائب رئیس پارلمان در رأس هیأتی از نمایندگان از رئیس جمهور برگزیده مقاومت استقبال کردند.

هیأت استقبال از خانم رجوی را نمایندگانی از مهم‌ترین گروه‌های سیاسی پارلمان اروپا شامل می شد. از جمله :
جیم هیگینز, عضو هیأت رئیسه پارلمان
ساری اسایا, نماینده پارلمان اروپا از فنلاند
روسا ریو کروچتا, نماینده پارلمان اروپا و از شخصت‌های معروف حزب سوسیالیست ایتالیا
دیوید کمپل, نماینده بریتانیایی پارلمان اروپا از گروه اروپای آزاد
سوسا واگنر نماینده پارلمان اروپا از اسپانیا
و ماریان هارکین نماینده پارلمان اروپا از ایرلند

متعاقباً اجلاسی به مناسبت قطعنامه ۲۵ نوامبر پارلمان اروپا در حمایت از برگزار شد که سخنران ویژه آن, مریم رجوی, رئیس جمهور برگزیده مقاومت بود.

در این اجلاس نمایندگان از گروه‌های سیاسی مختلف پارلمان پیرامون تهدید مبرم رژیم ولایت فقیه برای صلح و امنیت جهان، ضرورت حمایت از تغییر دمکراتیک در ایران سخن گفتند. موضوع مشترک سخنرانی‌های تمام نمایندگان ضرورت حفاظت از اشرف در برابر فشارهای ضدانسانی رژیم آخوندی و عوامل ان ‌‌در عراق بود.

نایبرئیس پارلمان اروپا دکتر آلخو ویدال کوادراس که ریاست این اجلاس پارلمانی را بعهده داشت ، طی سخنانی ضمن خیرمقدم مجدد به خانم رجوی بر اهمیت قطعنامه اخیر پارلمان اروپا درباره حفاظت اشرف تأکید کرد. وی اشرف را منبع دائمی برای الهام‌بخشیدن به مردم ایران و از روحیه و انگیزه بالای ساکنان اشرف تقدیر کرد.
دکتر ویدال کوادراس با اشاره به یازده ماه شکنجه روانی، تهدید دائمی، محدودیت‌های پزشکی و درمانی و انواع محدودیت‌ها علیه ساکنان اشرف گفت: متأسفانه رژیم ایران و بخشی از دولت عراق اشرف به صورت یک زندان واقعی درآورده‌اند.
وی از جانب دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا و کمیته در جستجوی عدالت اقدام‌های شش گانه‌یی را برای خاتمه دادن به این محدودیت‌های ضدانسانی درخواست کرد و از بارونس اشتون و کمیییون اروپا خواست اجرای آن را قاطعانه پیگیری کنند.
این خواسته‌ها شامل حفاظت اشرف توسط آمریکا، توقف شکنجه روانی، برقراری نظارت دائمی توسط ملل متحد در اشرف و حفاظت آن توسط آمریکا و رعایت حقوق ساکنان اشرف طبق کنوانسیون ۴ژنو.
نائب رئیس پارلمان اروپا گفت: با قطعنامه امضا شده توسط بیش از ۴۰۰ نماینده، پارلمان با صدای بلند درباره حفاظت اشرف سخن گفته و حالا نوبت اتحادیه اروپاست که به اقدام دست بزند.

در ادامه این اجلاس، خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت سخنانی ایراد نمود. وی ابتدا از جانب خود و از جانب مجاهدان اشرف تصویب قطعنامه پارلمان اروپا را به همه نمایندگان حاضر به ویژه به مبتکران آن، دکتر ویدال کوآدراس معاون پارلمان اروپا و هم‌چنین آقایان استیونسون، هیوز، سونه گارد و خانم اویلاند تبریک گفت و این قطعنامه را تبلور افکارعمومی مردم اروپا توصیف کرد.
خانم رجوی تأکید کرد: اکنون بر اتحادیه اروپاست که به صدای مردم خود که در این بیانیه متبلور شده گوش فرا دهد و برای تغییر دمکراتیک در کنار مردم و مقاومت ایران قرار گیرد.

رئیس جمهور برگزیده مقاومت گفت:.
این بیانیه کارزار جدیدی است برای خاتمه دادن به محدودیت های پزشکی و شکنجه روانی ساکنان اشرف. اکنون ده ماه است که عوامل رژیم تحت عنوان خانواداه در مقابل اشرف با ۱۴۰ بلند گو بطور شبانه روزی ساکنان را به مرگ تهدید می کنند.
این درحالی است که در حال حاضر بسیاری از خانواده های ساکنین اشرف تنها بدلیل دیدار از بستگانشان در اشرف در زندان بسر می برند و حداقل هشت تن بعنوان محارب شناخته شده و در صف مرگ بسر می برند.

در بخش دیگری از این سخنرانی رئیس جمهور برگزیده مقاومت با انتقاد از انفعال دولت‌های غرب نسبت به جنایت‌ها و اعمال وحشیانه رژیم آخوندی علیه مردم ایران گفت:

رژیم ملاها به دو دلیل خواستار نابودی اشرف است.
اشرف تلاش برای تغییر دمکراتیک در ایران را سمبلیزه می کند و کانون اصلی نبرد برای آزادی ایران است.
اشرف یک چالش فرهنگی بزرگ درمقابل صدور بنیادگرایی ملاها در عراق است.
همانطور که ۵.۲ میلیون عراقی اعلام کرده اند مجاهدین و اشرف سد سدید در مقابل صدور بنیادگرایی توسط رژیم می باشند. به همین دلیل بود که بر اساس فرمان خامنه‌ای مالکی کمیته‌یی برای‌ سرکوب اشرف تأسیس کرد.

در اجلاس پارلمان اروپا سپس جیم هیگینز, ناظم پارلمان اروپا و عضو هیأت رئیسه پارلمان سخنرانی نمود. وی خاطرنشان کرد که هدف قطعنامه اخیر پارلمان اروپا نه فقط حفاظت از اشرف و حذف برچسب تروریستی علیه مجاهدین بلکه تغییر دمکراتیک در ایران است.
ناظم پارلمان اروپا گفت قطعنامه ۲۵ نوامبر نه شروع و نه پایان کار ما در این مبارزه است. بلکه این گامی برای ادامه کارزاری است که آمریکا و ملل متحد را وادار به اقدام کند.
به خصوص که ما با رژیمی بسیار خطرناک مواجهیم که تهدیدی برای صلح و امنیت جهان‌است.

سخنرانی بعدی سورن سونه گورد, نماینده پارلمان اروپا و عضو کمیته بودجه این پارلمان از تصویب قعطنامه حمایت از اشرف اظهار خوشوقتی نمود و اهمیت حفاظت از اشرف و حذف برچسب تروریستی علیه جنبش مقاومت را مورد تأکید قرار داد. وی در سخنان خود نامه یک شعبه وزارت اطلاعات رژیم به اسم انجمن عدالت را که در واکنش به قطعنامه پارلمان اروپا برای نمایندگان ارسال شد افشا کرد و به دعاوی مطرح شده در آن پاسخ گفت.
نماینده پارلمان اروپا از دانمارک خطاب به عوامل رژیم که نمایندگان را برای بررسی جنایت‌های مجاهدین به ایران دعوت کرده‌اند گفت ما حاضریم به ایران بیاییم اما آن جنایت‌ها توسط مجاهدین و مردم ایران صورت نگرفته بلکه ملایان آن را مرتکب شده‌اند و باید تحت بررسی قرار گیرد.

پوتیتو سالاتو, نماینده دیگر پارلمان اروپا از گروه حزب مردم اروپایی سخنران دیگر این جلسه بود. وی خطاب به رئیس جمهور برگزیده مقاومت گفت من از دیرباز پشتیبان مقاومت شما بوده‌ام. ما باید با صدای بلند خواسته خود را به گوش آمریکا و جهان برسانیم و قطعنامه پارلمان اروپا یک مرحله و یک گام در این مبارزه است که باید به آزادی مردم ایران بینجامد.

موضوع اشرف هم‌چنین موضوع اصلی سخنان دیوید کمپل, نماینده بریتانیایی پارلمان اروپا از گروه اروپای آزاد بود.
وی در سخنان خود اهمیت نقش رئیس جمهور برگزیده مقاومت را مورد بحث قرار داد و بر ضرورت حمایت از مقاومت در قبال این رژیم و به طور خاص حمایت از ساکنان اشرف تأکید نمود. وی گفت رفتاری که تا کنون با ساکنان اشرف شده است یک بیشرمی بین‌المللی است.

ربچارد فالبر, نماینده دیگر پارلمان اروپا ازکشور چک با اشاره به تظاهرات حامیان اشرف گفت همه آنها که این تظاهرات را دیدند تحت تأثیر انگیزه‌های شرکت کنندگان در تظاهرات قرار گرفتند. آقای فالبر بر لزوم پیگیری خواسته‌های قعطنامه پارلمان اروپا در حمایت از اشرف تآکید کررد.

سخنران دیگر استراون استیونسون رئیس هیأت عراق در پارلمان اروپا بود که ریاست قسمت دوم این جلسه را برعهده داشت وی گفت قبل از هر چیز از تلاش فوق‌العاده مقاومت ایران و هواداران برای تصویب قطعنامه پارلمان اروپا تقدیر نمود. آقای استیونسون گفت: من هیچگاه در عمرم شاهد چنین چیزی نبوده‌ام که در مدتی کمتر از یک ماه بیش از چهارصد نماینده به یک قطعنامه رأی بدهند و تمام نمایندگان با مفاد آن موافقت کنند.
آقای استیونسون هم‌چنین به مذاکرات خود با اد ملکرت نماینده یونامی در عراق پیرامون موقعیت اشرف اشاره کرد و گفت که نماینده یونامی یک پیام قوی از پارلمان اروپا درباره ضرورت حفاظت از اشرف دریافت نمود.

سپس سید احمد غزالی نخست وزیر سابق الچزایر رشته سخن را به دست گرفت وی از پارلمانتر‌های اروپایی به خاطر تصویب قطعنامه حمایت از اشرف سپاسگزاری کرد و تأکید نمود که توطئه سکوت بین‌المللی راجع به سرکوب مردم و مقاومت ایران باید شکسته شود.

آخرین سخنران این اجلاس آقای پائولو کاساکا نماینده سابق پارلمان اروپا بود. وی بر اهمیت فعالیت‌ها برای حمایت از ساکنان اشرف تأکید نمود و به علاوه خاطر نشان نمود که باید مانع از آن شد که رژیم ایران تحریم‌های بین‌المللی را دور بزند.
در اجلاسی که به مناسبت تصویب قطعنامه پارلمان اروپا در حمایت از اشرف برگزار شد، نمایندگان و خبرنگاران رسانه‌های کشورهای مختلف اروپا شرکت داشتند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر