۱۳۸۹ آذر ۲۲, دوشنبه

لاریجانی: نسرین ستوده به خاطر تماس با گروههای تروریستی دستگیر شده است

دوشنبه، ۲۲ آذر ۱۳۸۹ / ۱۳ دسامبر ۲۰۱۰
AddThis Social Bookmark Button

محمد جواد لاریجانی، که سمت رسمی او « دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه» بوده ولی وظیفه او توجیه نقض حقوق بشر و کشتار بیگناهان توسط دیکتاتوری آخونی، در مجامع بین المللی است، در رابطه با دستگیری نسرین ستوده گفته است که دستگیری وی به عنوان یک وکیل نبوده، بلکه «به خاطر تبلیغات علیه نظام و تماس با گروه‌های تروریستی» بوده است.

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا، محمد جواد لاریجانی، در حاشیه "همایش بررسی حقوق بشر در دوران معاصر" در گفتگو با خبرنگاران مدعی شد که نسرین ستوده به عنوان وکیل مورد پیگرد قضایی نیست، بلکه به جرم مصاحبه، تبلیغات علیه نظام و اسلام و تماس با گروه‌های تروریستی در زندان است.

خشونت در ایران کمتر از کشورهایی مانند آلمان، انگلیس و آمریکا‌ست!
لاریجانی همچنین ادعا کرد که خشونت در ایران کمتر از کشورهایی مانند آلمان، انگلیس و آمریکا‌ست.

لاریجانی در مورد بازداشت نسرین ستوده، وکیل دادگستری گفت که او به علت وکالت مورد پیگرد قضایی قرار ندارد،" بلکه به خاطر تبلیغات علیه اسلام، نظام و همچنین تماس با گروه‌های تروریستی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته است."

وی در این مورد گفت: "باید توجه داشت زمانی که فردی وکیل یک متهم می‌شود، تمام رفت‌وآمدش باید در راهروهای دادگاه باشد نه این‌که از پایتختی به پایتخت کشور دیگری رفته و علیه نظام و حکومت مصاحبه کند. این را سوءاستفاده حرفه‌ای از وکالت می‌گویند."

نسرین ستوده حقوقدان، وکیل دادگستری و فعال اجتماعی است. او عضو کانون مدافعان حقوق بشر، کمپین یک میلیون امضا برای تغییر قوانین تبعیض آمیز علیه زنان، و انجمن حمایت از کودکان بوده و وکالت پرونده‌های بسیاری از فعالان حقوق بشر، فعالان حقوق زنان، کودکان قربانی کودک آزاری و کودکان در معرض اعدام را برعهده داشته‌است. نسرین ستوده در سال ۱۳۸۸ برنده جایزه حقوق بشر «سازمان حقوق بشر بین‌الملل» شد.

نسرین ستوده۱۴ شهریور ۱۳۸۹ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام بازداشت شده و به زندان اوین منتقل گردید. او پیش از بازداشت، بارها به‌خاطر فعالیت‌های حقوقی‌اش مورد تهدید قرار گرفته بود.
نسرین ستوده از اوایل مهرماه ۸۹ دست به اعتصاب غذا زده است.

اعتضاب غذا
نسرین ستوده از ۱۴ آذرماه برای بار دوم دست به اعتصاب غذای خشک زده است. رضا خندان همسر نسرین ستوده در گفت وگو با تارنمای تغییر برای برابری در باره وضعیت سلامتی همسرش هشدار داد و تاکید کرد که همسرش هیچ عمل غیرقانونی انجام نداده و مصاحبه‌هایش با رسانه‌ها با رعایت ادب و ملاحظات حقوقی انجام گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر