۱۳۸۹ دی ۱, چهارشنبه

افسر سپاه پاسداران: باید ژنرالهای آمریکایی را کشت
فاکس نیوز
فاکس نیوز
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
تلویزیون فاکس‌ نیوز خبر داد یکی از فرماندهان سپاه پاسداران تهدید کرده است که باید ژنرالهای آمریکایی را کشت. یک سرلشکر رژیم ایران گفته است در انتقام حمله به دو تن از دانشمندان هسته‌یی ایران باید آمریکاییها را اعدام کرد‌. مصاحبه با جیم والش

جیم والش، تحلیلگر ایران و متخصص امنیت بین‌المللی در دانشگاه «ام.آی.تی» آمریکا گفت اولاً که این یک واکنش خلاف اصول و ناشایست است. شما هیچ‌گاه نشنیده‌اید که یک ژنرال آمریکایی چنین تهدیدی علیه افسران کشور دیگری بکند. فردی که این تهدید را کرده یک فرمانده بسیج است. بسیجیها، شبه‌نظامیان و اراذل او باش غیرنظامی هستند که در روستاها عضوگیری می‌شوند و به سپاه پاسداران می‌پیوندند. بسیجیها غیرحرفه‌یی هستند و در سرکوب داخلی به‌کار گرفته می‌شوند. آنها جزیی از سپاه پاسداران نیستند و نمی‌توانند چنین حملاتی را سازماندهی کنند. لذا این فرد بزرگتر از دهان خودش حرف زده است.

فاکس‌نیوز پرسید این فرد چه وزنی در ارتش ایران دارد و احتمال اجرای چنین تهدیدی چیست؟
جیم والش گفت: یکانهای مختلفی در سپاه پاسداران وجود دارد و یکانی که دست به اعدام و کشتار می‌زند و قبلاً هم در خاک کشورهای خارجی اقدام به ترور کرده است، نیروی قدس است. این گروهی است که در عراق فعالیت دارد و در جریان جنگ عراق در این کشور مشکلات زیادی به‌وجود آورد. نیروی قدس می‌تواند چنین عملیاتی را انجام دهد. فاکس‌ نیوز گفت به نظر می‌رسد هرچه کشورهای یاغی مانند رژیم ایران بیشتر تحت فشار و انزوا قرار گیرند، بیشتر به قلدری رو می‌آورند. جیم والش گفت: این کاملاً درست است. هرچه رژیم ایران بیشتر منزوی می‌شود، بیشتر به خودسری رو می‌آورد و دست به کارهای تنفرانگیز می‌زنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر