۱۳۸۹ آذر ۲۸, یکشنبه

فیلم - مقامات دولت بوش خواستار خارج کردن نام سازمان مجاهدین خلق ایران از لیست تروریستی آمریکا شدند

شنبه، ۲۷ آذر ۱۳۸۹ / ۱۸ دسامبر ۲۰۱۰
AddThis Social Bookmark Button

به گزارش خبرگزاری فرانسه روز جمعه چند تن از مقامات دوران ریاست جمهوری بوش از دولت اوباما خواستند که سازمان مجاهدین خلق ایران را از لیست تروریستی خارج کند و از تغییر رژیم در ایران حمایت نماید.

خبرگزاری فرانسه، ۱۸ دسامبر: تام ریج (tom ridge)، جان بولتون، فرانسس تانسند (frances townsend) و مایکل موکاسی (michael mukasey)، مقاماتی که در دوران ریاست جمهوری جرج بوش فعالیت می‌کردند از حذف نام سازمان مجاهدین خلق ایران، از لیست تروریستی حمایت کردند.
(متن خبرگزاری فرانسه)

این مقامات گفتند چنین رویکردی ضروری است، زیرا سیاست دولت اوباما برای گفتگو با ایران جهت جلوگیری از دست‌یابی تهران به تسلیحات اتمی به شکست منجر خواهد شد.

موکازی که در دوران ریاست جمهوری بوش دادستان کل بود، طی سخنانی برای حضار در هتل واشنگتن گفت، ما باید ”این گروهی که طرفدار برقراری آزادی در ایران است ”را از لیست سازمانهای تروریستی خارج کنیم.

سازمان مجاهدین خلق ایران در آغاز در ۸اکتبر ۱۹۹۷ در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون توسط وزارت امور خارجه آمریکا به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی نامگذاری شد.

نامگذاری [تروریستی] این سازمان در سالهای بعد، از جمله توسط دولت جرج بوش دوباره تمدید گردید.

تانسند که در سمت مشاور امنیت کشور بود، اظهار داشت که سازمان مجاهدین خلق ایران نه تنها باید از لیست خارج شود، بلکه این لیست سیاه تروریستی باید به‌طور کامل ملغی شود، زیرا او مدعی است که این لیست به‌طور واقعی تدوین نشده است.

سخنرانان در این سمپوزیوم که با نام ”مقابله با تهدیدات اتمی و تروریستی ایران: گزینه‌های سیاسی آمریکا چیست؟ ”، برگزار شده بود، در مقابل طرفداری از حمله نظامی علیه سایتهای اتمی مظنون ایران، حمایت از سازمان مجاهدین خلق ایران را برگزیدند.

جان بولتون گفت، شکی وجود ندارد که یک حمله پیشگیرانه ”پاسخی ”دائمی نخواهد بود، او اضافه کرد که سایتهای مخفی خیلی زیادی برای پیدا کردن و مورد حمله نظامی قرار دادن، وجود دارد.

او افزود، باید یک راه‌حل درازمدتی وجود داشته باشد، که این راه‌حل تغییر رژیم ”تهران ”است.

او افزود: ”تغییر این رژیم… باید سیاست اعلام شده آمریکا باشد“.

بولتون گفت، سازمان مجاهدین خلق ایران جنبشی واقعی است که باید مورد حمایت قرار گیرد، زیرا این سازمان اهداف دموکراتیکی دارد و ”به‌ وضوح تسلیحات اتمی را محکوم کرده است“.

تام ریج، مدیر سابق امنیت کشور گفت: ”بگذارید مجاهدین خلق ایران از لیست خارج شود ”و به جهان نشان دهیم که آمریکا نسبت به ارزشها خود در رابطه آزادی پایبند است.

او گفت: ”ما در حال از دست دادن زمان هستیم ”، زیرا حمایت ایران از گروههای تروریستی مانند حزب‌الله و حماس قوی‌تر شده و برنامه اتمی ایران نیز تسریع می‌شود.

جمهوری اسلامی اتهامات غرب، از جمله دولت اوباما مبنی بر این‌که برنامه هسته‌یی ایران پوششی برای اجرای تسلیحات اتمی می‌باشد، را تکذیب کرده و تأکید می‌کند که اهداف این برنامه صلح آمیز است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر