۱۳۸۹ آذر ۱۶, سه‌شنبه

موسس ویکی لیکس در لندن دستگیر شد

سه‌شنبه، ۱۶ آذر ۱۳۸۹ / ۰۷ دسامبر ۲۰۱۰
AddThis Social Bookmark Button

خبرگزاری فرانسه در یک خبر فوری از لندن اعلام کرد موسس پایگاه اینترنتی ویکیلیکس دستگیر شده است. این گزارش حاکیست، پلیس لندن بازداشت جولیان آسانژ بنیانگذار پایگاه اینترنتی ویکیلیکس را در لندن تأیید کرده است.

به گزارش منابع خبری، دستگیری "جولیان آسانگ" پس از برگزاری جلسه دادگاه وی در لندن صورت گرفته است. شبکه اسکای نیوز از صدور حکم بازداشت برای موسس ویکی‌لیکس توسط دادگاهی در انگلیس خبر داد. آسانگ در این دادگاه متهم به برقراری روابط نامشروع شده بود. بر این اساس، در پی صدور این حکم موسس ویکی لیکس به بازداشتگاه انتقال داده شده است. پایگاه ویکی‌لیکس اخیرا بیش از ۲۵۰ هزار سند درباره دستگاه دیپلوماتیک آمریکا منتشر کرده که جنجال زیادی به پا کرده است.

پلیس برتانیا می گوید بنیانگذار ویکی لیکس ژولین آسانژ را بر اساس حکم دستگیری که از سوی سوید صادر شده، بازداشت کرده است. جولیان آسانگ که اخیراً اسناد فراوانی از مکاتبات وزارت امور خارجه آمریکا را منتشر کرده ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه به وقت لندن از سوی پلیس بازداشت شد و قرار است تا اواخر امروز در دادگاه حضور یابد.
به گزارش رادیو فردا، آسانژ ۳۹ ساله پیش از این اعلام آمادگی کرده بود که درباره حکم جلب او با پلیس اسکاتلند یارد همکاری کند. مارک استفن، وکیل آسانژ، در این زمیه گفته بود که موکل او از زمان انتشار اسناد وزارت امور خارجه آمریکا در جایی نامعلوم در بریتانیا مخفی شده است و به زودی با افسران پلیس اسکاتلند یارد گفت و گو خواهد کرد. پلیس بین‌الملل روز سه شنبه، ۱۰ آذرماه، با صدور «اخطار قرمز» برای بنیانگذار ویکی‌لیکس اعلام کرده بود تمامی افرادی که به نوعی آقای آسانژ را می‌شناسند باید وی را به پلیس محلی معرفی کنند. این اخطار پس از آن صادر شد که روز ۱۸ نوامبر دادگاهی در سوئد، حکم بازداشت آقای آسانژ را به اتهام «تجاوز جنسی» صادر کرده بود. بنیانگذار ویکی لیکس این اتهام را بی ‌اساس خوانده و می گوید که این اتهامها برای مخدوش کردن چهره او مطرح شده است.
سایت ویکی لیکس که توسط جولیان آسانژ پایه گذاری شده چند ماه پیش اسناد محرمانه وزرات دفاع آمریکا درباره جنگ های عراق و افغانستان را منتشر کرد. این سایت طی ده روز گذشته بیش از ۲۵۰ هزار سند محرمانه وزات امور خارجه آمریکا را منتشر کرده است. بیشتر این اسناد مربوط به گفت و گوهای خصوصی دیپلمات های آمریکایی با مقامات بلند پایه کشورهای مختلف جهان است و انتشار آنها بازتاب های گسترده ای در سطح جهان داشته است.
همزمان با افزایش فشارها بر این وب سایت، دولت سوئیس یک حساب بانکی ویکی لیکس را به اتهام دادن اطلاعات غلط مسدود کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر