۱۳۸۹ آذر ۲۴, چهارشنبه

قیمت برق ده برابر افزایش یافت!
افزایش قیمت برق
افزایش قیمت برق
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
دولت پاسدار احمدی‌نژاد که از واکنش اجتماعی نسبت به حذف یارانه‌ها و افزایش قیمتها وحشت دارد، این اقدام را به‌طور تدریجی و بی‌سر و صدا شروع کرده است، یک نماینده مجلس ارتجاع از اجرای نامحسوس حذف یارانه‌ها خبر داد و گفت «دولت بدون اعلام عمومی می‎خواهد کم کم قانون هدفمند‌کردن یارانه‏ها را اجرا کند». وی مدعی شد که این اقدام برای جلوگیری از اثر تورمی حذف یارانه‌ها می‌باشد. رسانه حکومتی خبرآنلاین ۲۳ آذر: در قبض برق منزل غلامرضا مصباحی مقدم، مبلغ ۱۴۴هزارتومان قید شده است. در حالی که او در ماه گذشته ۱۵هزارتومان برای مصرف برق پرداخت کرده بود.

رئیس کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی در گفت‎وگوی مشروحی که با خبرآنلاین داشت، از اجرای نامحسوس قانون هدفمند‌کردن یارانه‌ها از سوی دولت بدون اعلام رسمی آن خبر داد و گفت: دولت بدون اعلام عمومی می‎خواهد کم کم قانون هدفمند‌کردن یارانه‏ها را اجرا کند که اثر تورمی چندانی نگذارد. اگر هدف دولت از عدم اعلام عمومی زمان دقیق اجرای قانون مذکور، این باشد، قابل‌قبول است.
وی با بیان این‌که اجرای نامحسوس قانون هدفمند‌کردن یارانه‏ها را در افزایش نرخ بهای برق در قبض‎های صادره شاهد هستیم، ادامه داد: به گونه‎ای که هزینه بهای برق برای کسانی که مشمول جریمه اضافه مصرف شدند، افزایش یافته است. قبض برق منزل خود من همیشه حدود ۱۵ هزار تومان بود. اما این بار با نرخ ۱۴۴هزار تومان صادر شده است که در آن مبلغ یارانه را صفر در نظر گرفته‎اند. یعنی هیچ یارانه‌ای برای این ماه من محاسبه نشده است. این را هم به حساب این گذاشته‌اند که در پیک ساعت مصرف برق، مصرف من بالا رفته و دیگر مشمول دریافت یارانه نمی‎شوم. به گفته وی، اگر دولت این روش را درباره تمامی مصرف‌کنندگان دنبال کند، هم به قانون هدفمند‌کردن یارانه‎ها عمل شده و هم از تورم انتزاعی در برابر اعلام رسمی اجرای این قانون جلوگیری کرده است. اما این روش را درباره همه حامل‏های انرژی قابل پیاده کردن نیست. مثلاًًًًًً نسبت به بنزین و گازوئیل نمی‏توان چنین روشی را در پیش گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر