۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۹, دوشنبه

رامی نخله فعالترین جوان سوری در دنیای مجازی: رژیم دمشق روش سرکوب را از رژیم تهران آموخت

یک‌شنبه، ۱۸ اردی‌بهشت ۱۳۹۰ / ۰۸ می ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

رامی نخله یکی از جوانان سرشناس و فعال سوری در دنیای مجازی و به ویژه در شبکه‌های فیس‌بوک و توییتر در اطلاع‌رسانی در باره قیام مردم سوریه علیه رژیم سرکوبگر بشار اسد بی وقفه فعال بوده است در تماسی تلفنی با خبرگزاری اتریش با تشریح اینکه چگونه رژیم دمشق با آموختن از رژیم ایران سرکوب و کشتار کور کورانه را کنار گذاشت و به روش‌های حساب‌شده برای ارعاب و ساکت کردن مردم روی آورد پرداخت که: بازداشت و شکنجه یک مخالف، می‌تواند از کشتن همان فرد، مؤثرتر باشد.

به گزارش رادیو فرانسه ۱۸ اردی‌بهشت ۱۳۹۰ / ۰۸ می ۲۰۱۱ رامی نخله که ۲۸ سال سن دارد، درگفتگویی تلفنی با خبرگزاری اتریشی APA توضیح داد که در ابتدا، در سوریه، "برای ایجاد وحشت، آدم‌ها را کورکورانه می‌کشتند. اما پس از مدتی، نیروهای امنیتی فهمیدند که وقتی یک نفر را می‌کشند، حداقل ده نفر از دوستان او به خیابان‌ها می‌ریزند و به خاطر عزیز خود آماده مرگ می‌شوند,امّا اگر یک نفر را بازداشت و شکنجه کنید، حداقل ده نفر از دوستانش وحشت می‌کنند. این همان روش نیروهای امنیتی سوریه طی چند هفته اخیر بوده است".
وی به آخرین انتخابات ریاست جمهوری ایران و وقایع پس از آن اشاره کرد و افزود: روش اخیر سرکوب در سوریه را "از ایران تقلید کرده‌اند. جنبش اعتراضی مردم ایران در سال ۲۰۰۹ به همین شکل سرکوب شد. اینها در واقع نتیجه همکاری میان سوریه و ایران است"...
با وجود این، رامی نخله به سرانجام انقلاب سوریه ابراز خوشبینی کرد و گفت: "اعمال خشونت و کشتار و شکنجه مخالفان، خشم مردم را شدت می‌بخشد و میل به سرنگون کردن رژیم را افزایش می‌دهد".
او همچنین سکوت جامعۀ جهانی را درقبال وقایع سوریه غیرقابل قبول دانست و گفت "دنیا باید کاری بکند".
رامی نخله پایه‌گذار روزنامه آنلاین "سیریا پرس" است وی همچنین بانی و مؤسس تشکلی است به نام "حقوق خود را بگیرید"...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر