۱۳۹۰ خرداد ۳, سه‌شنبه

اوباما قول داد تا در رابطه با «ترور» در مقابل حزب‌الله بایستد

سه‌شنبه، ۰۳ خرداد ۱۳۹۰ / ۲۴ می ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن۲ خرداد - باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه عهد کرد که آمریکا در مقابل گروه شبه‌نظامی حزب‌الله مورد حمایت ایران که آن را به اجرای ترورهای سیاسی متهم می‌کرد، بایستد.

اوباما طی سخنرانی در کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل، لابی طرفدار اسراییل گفت : ”ایران به حمایت ازتروریسم در سراسر این منطقه، از جمله تهیه تسلیحات و تأمین مالی برای سازمان های تروریستی ادامه می‌دهد“.
اوباما گفت: ”بنابراین ما به فعالیت خود برای جلوگیری از این اعمال ادامه خواهیم داد و در مقابل گروههایی مانند حزب‌الله که دست به ترور سیاسی می‌زنند و به‌دنبال برآورده کردن خواسته‌هایشان از طریق پرتاب موشک و خودروهای بمب‌گذاری شده هستند، خواهیم ایستاد“.
در فوریه، اوباما با تصریح بر حمایتش از تحقیقات مورد حمایت سازمان ملل در رابطه با ترور رفیق حریری، ششمین سالگرد ترور رفیق حریری نخست‌وزیر پیشین لبنان را یادآوری کرد...
هیلاری کلینتون وزیر امورخارجه آمریکا ماهها پیش از دولت آینده لبنان خواست تا به التزاماتش به این دادگاه احترام بگذارد.
حزب‌الله و متحدین آن در روز ۱۲ژانویه، وزیران خود را از دولت اتحاد به رهبری سعد حریری، پسر رفیق حریری بیرون کشیدند، و آن را مجبور به فروپاشی کردند و نجبیب میقاتی( mikati )، میلیاردر سنی را به‌عنوان رئیس جدید دولت نسب کردند...
این حزب ستیزه‌گر سعد حریری را تحت فشار گذاشت تا این دادگاه را رد کند، زیرا نگران بود اعضای حزب‌الله را گرفتار نماید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر