۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۱, چهارشنبه

کاترین اشتون: «من به شدیدترین وجه سرکوب اشرف را محکوم میکنم»

چهارشنبه، ۲۱ اردی‌بهشت ۱۳۹۰ / ۱۱ می ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

به گزارش خبرگزاری رویتر ۲۱ اردیبهشت، کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اجلاس پارلمان اروپا گفت: … و سپس عملی است که در مورد تعامل مستقیم ماست، در کمپ اشرف. آن‌چه در هشتم آوریل اتفاق افتاد، تأسف‌بار است و من به شدیدترین وجه آن را محکوم کرده و می‌کنم .

من قاطع هستم که نیاز به یک واکنش متحد از سوی اروپا داریم. من به نخست‌وزیر عراق نامه نوشتم و روز گذشته نیز دوباره با او صحبت کردم. در حالی که من حاکمیت عراق را بر کشورش زیر علامت سؤال نمی‌برم، وظیفه دارد از حقوق‌بشر ساکنان اشرف حفاظت کند. من این خشونت را محکوم کرده و خواستار یک تحقیق و بررسی شده‌ام. تحقیقاتی که به همان اندازه که جامع است، مستقل نیز باشد. باید به ما بگوید دقیقاً چه اتفاقی افتاد. ولی همان طوری که اعضای محترم این مجلس و سایر نهادها از نامه‌هایی که من به‌طور انفرادی و جمعی دریافت کرده‌ام می‌دانند، هیچ‌راه‌حل ساده‌یی وجود ندارد. چندین راه کار برای راه‌حلهای درازمدت مورد پیشنهاد قرار گرفته است. ایالات متحده در رأس و همه آنها با چالش همراه هستند. من از کاری که این پارلمان و اعضای آن که به عراق سفر کردند، و از اقداماتی که انجام شده است، بسیار سپاسگذارم. ما باید این را به شورای امورخارجه نیز ببریم و باید آن را با کمیسیر عالی پناهندگان سازمان ملل ‌متحد نیز در میان بگذاریم. سفیر ما در عراق امروز می‌رسد و او به اهمیتی که من به این موضوع می‌دهم، اشراف دارد. اعضای محترم ما باید باید دنبال کنیم و مطمئن شویم که راه کار درستی را انتخاب کنیم. تحقیقات و محکومیت مطلق هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر