۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۰, سه‌شنبه

فیلم - کنفرانس مطبوعاتی اسیتونسون وایمیل به کاترین اشتون در مورد خطر جان اشرفیان

سه‌شنبه، ۲۰ اردی‌بهشت ۱۳۹۰ / ۱۰ می ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

رئيس گروه اتحاديه اروپا از كشتار جديد ايرانيان در عراق ترس دارد، و پيشنهاد انتقال آنها به كشور سوم را مي دهد

رئیس گروه اتحادیه اروپا از کشتار جدید ایرانیان در عراق ترس دارد، و پیشنهاد انتقال آنها به کشور سوم را می دهد
خبرگزاری آسوشیتدپرس ۱۰ مه ۲۰۱۱ از بروکسل گزارش میکند، مقامات رسمی اتحادیه اروپا در باره خطری که اعضای اپوزیسیون ایران که در عراق را تهدید می کند هشدار می دهند و پیشنهاد می کنند آنها به کشور سوم تغییر مکان داده شوند.

در حمله ۸ اوریل که توسط نیروهای عراقی به ساکنان تحت محاصره که بنام کمپ اشرف شناخته می شود ۳۵ نفر کشته و صدها نفر زخمی شدند.
در یک ایمیل ارسالی، استراون استیونسون رئیس هئیت نمایندگی روابط با عراق پارلمان اروپا به کاترین اشتون رئیس سیاسیت خارجی اتحادیه اروپا گفت، این بحران باید ”قبل از وقوع یک و شاید بیشتر فاجعه انسانی دیگر” حل شود.
ساکنان کمپ اشرف اعضای سازمان مجاهدین خلق، گروه اپوزیسیون ایرانی هستند که توسط امریکا در لیست سازمانهای تروریستی قرار دارد. اتحادیه اروپا این گروه را دو سال پیش از لیست گروههای تروریستی حذف کرد.
رهبر سابق عراق صدام حسین به تبعیدیان ایرانی کمپ اشرف پناه داد و به آنها بعنوان متحد علیه ایران نگاه می کرد. اما دولت جدید شیعه عراق که به دنبال بهبود روابط با ایران می باشد از آنها می خواهد تا آخر سال عراق را ترک کنند.
در یک کنفرانس مطبوعاتی روز سه شنبه در لوکزامبورگ استیونسون در مورد این بحران راه حلی ارائه می کند. او می خواهد نیروهای عراقی از ناحیه تسخیر کرده(محاصره کرده) خارج شوند، روزنامه نگاران، وکلا و سایرین به اشرف دسترسی پیدا کنند، یک تحقیقات مستقل درباره حمله آوریل صورت گیرد و همه ساکنان اشرف به کشورهای سوم شامل اروپا، استرالیا و امریکای شمالی منتقل شوند.
علاوه بر این، روز دوشنبه استیونسون یک نامه برای رئیس جمهور بارک اوباما نوشت و از وی خواستار حمایت شد.
استیونسون در این نامه نوشت: ”من معتقدم یک فاجعه انسانی بدست نیروهای عراقی و به کمک و پشتیبانی رژیم ایران که خواهان نابودی اشرف و ساکنان آن برای منحرف کردن اذهان از انبوه بحرانهای درونی و بیرونیش است ، قریب الوقوع است“».

برای دیدن فیلم اینجا را کلیک کنید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر