۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۹, دوشنبه

خبرگزاری فرانسه : حزب سوسیالیست «سرکوب مرگبار» علیه کمپ اشرف را محکوم میکند

دوشنبه، ۱۹ اردی‌بهشت ۱۳۹۰ / ۰۹ می ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

خبرگزاري فرانسه 18 ارديبهشت: پاريس– حزب سوسياليست فرانسه روز شنبه «سركوب مرگبار» عليه كمپ اشرف را كه مجاهدين خلق, مخالفين رژيم ايران در آن مستقر هستند، محكوم كرد و خواستار آن شد اقدامات لازم براي حفاظت ساكنان انجام شود.

خبرگزاری فرانسه ۱۸ اردیبهشت: پاریس– حزب سوسیالیست فرانسه روز شنبه «سرکوب مرگبار» علیه کمپ اشرف را که مجاهدین خلق, مخالفین رژیم ایران در آن مستقر هستند، محکوم کرد و خواستار آن شد اقدامات لازم برای حفاظت ساکنان انجام شود.

در روز ۸ آوریل، طی یک حمله ارتش عراق به اشرف واقع در ۸۰ کیلومتری شمال بغداد – که حدود ۳۵۰۰ عضو مجاهدین، اصلی ترین جنبش اپوزیسیون خارج از رژیم ایران از سالهای ۱۹۸۰ در آن مستقر هستند- حداقل ۳۴ تن کشته شدند.
به گفته حزب سوسیالیست، از زمان انتقال کمپ به مقامات عراقی, ساکنان اشرف «قربانی سرکوبی مستمر و مرگبار هستند».
در مورد وقایع ۸ آوریل حزب سوسیالیست می افزاید: «این خشونتهای غیر قابل قبول توسط کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل افشاء و از سوی جامعه بین المللی محکوم گردید, اما از آن موقع هیچ اقدام مؤثر برای حفاظت اتخاذ نشده است.»
ژان کریستف کامبادلیس دبیر ملی حزب سوسیالیست در امور بین المللی در اطلاعیه ای ادامه میدهد: «همراه با سازمانهای مدافع حقوق بشر, حزب سوسیالیست سرکوب مرگبار علیه اهالی کمپ اشرف را محکوم میکند و خواستار تضمین حفاظت اهالی اشرف میباشد.»
وی نتیجه میگیرد: «حقوق بین المللی انساندوستانه به رژیم عراق تحمیل میکند که امنیت پناهندگان و افراد حفاظت شده بر اساس کنوانسیون چهارم ژنو را تأمین نماید. در هر شرایط, حفاظت غیر نظامیان بایستی در الویت قرار گیرد و فرانسه و اتحادیه اروپا باید خواستار تضمین آن شوند.»
کامبادِلیس دبیر امور بین المللی و پوریا امیر شاهی دبیر ملی همکاری و حقوق بشر در بیانیه مشترکی موضع گیری حزب سوسیالیست را ارائه کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر