۱۳۸۸ آبان ۱۲, سه‌شنبه

ستاد اجتماعي مجاهدين در داخل كشور:
فورى- خيزش 13آبان با خروش «مرگ بر ديكتاتور» شروع شد
تظاهرات ضد حكومتي مردم ايران- آرشيو
تظاهرات ضد حكومتي مردم ايران- آرشيو
هم‌اكنون خيابانهاى مركزى تهران شاهد تظاهرات گسترده مردم با شعار «مرگ بر ديكتاتور» است. انبوه مردم كه هر لحظه برشمار آنها افزوده مىشود با مأموران سركوبگر درگير شدند. درگيرى در تقاطع مفتح و خيابان موسوم به مطهرى به شدت ادامه دارد. مأموران ضدشورش با پرتاب گاز اشكآور و استفاده از باتون به مردم خشمگين حمله مىكنند و مردم نيز با شعارهاى مرگ بر ديكتاتور و باسنگ با آنان به مقابله برخاستهاند.
براساس گزارش ستاد فرماندهى مجاهدين در داخل كشور دانشجويان دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتى شريف صفوف خود را براى تظاهرات اعتراضى 13آبان تشكيل داده و در حال خارج شدن از دانشگاه هستند. دانشجويان دانشگاه صنعتى شريف به سمت دانشگاه تهران حركت كردهاند.
تظاهرات و درگيرى از چهار راه ولىعصر تهران نيز گزارش شده است. در اين محل مأموران سركوبگر خودروهايى را كه با بوق زدن با مردم همراهى مىكنند هدف تخريب قرار مىدهند.
دستگاه هراسان امنيتى آخوندها كسبه اطراف ميدان انقلاب را وادار به بستن مغازههايشان كرده تا امكان پناه دادن به تظاهر كنندگان را نداشته باشند و دستش در سركوب بازتر باشد.
براساس گزارش شاهدان كه در سايتهاى خبرى نيز منعكس شده از صبح امروز فرياد مرگ بر ديكتاتور از داخل شمارى از دبيرستانهاى تهران به گوش مىرسد.
به اين ترتيب دانش آموزان نيز در روز 13آبان كه روز پيوند دانش آموز و دانشجو عليه ديكتاتورى است، شركت خود در قيام سراسرى را گسترش مىدهند.
شروع تظاهرات ضدحكومتى در تهران توسط خبرگزاريهاى بينالمللى منعكس شد.
خبرگزارى فرانسه به نقل از شاهدان گزارش داد كه مأموران نيروى انتظامى براى متفرق كردن تظاهر كنندگان گاز اشكآور شليك كرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر