۱۳۸۸ آبان ۲۳, شنبه

PostHeaderIcon دادستانهای آمریکا خواستار مصادره آسمانخراش بنیاد علوی و شرکت آسا در نیویورک و چهار مسجد متعلق به آنها شدند

مجموعه خبري - تروريسم، بنيادگرايي و اتمي
شنبه, ۲۳ آبان ۱۳۸۸ | ۱۴ نوامبر ۲۰۰۹
AddThis Social Bookmark Button

دادستانهای آمریکا روز پنجشنبه طی شکایتی خواستار مصادره آسمانخراش بنیاد علوی و شرکت آسا در نیویورک و چهار مسجد متعلق به آنها شدهاند. این مجموعه که به رژیم ایران تعلق دارد به همکاری با بانک ملی و ارسال غیرقانونی پول به ایران متهم شده است.
بنیاد علوی متهم است که با نقض قوانین آمریکا همواره تحت نظر و ریاست مقامهای رژیم ایران از جمله سفیر رژیم در سازمان ملل متحد بوده است.
شرکت آسا نیز متهم است معاملات بانک ملی رژیم را انجام داده است.
بانک ملی متهم به همکاری با برنامه اتمی رژیم شده و تحت تحریمهای آمریکا قرار دارد. وزارت خزانهداری آمریکا شهروندان خود را از هر گونه معامله با این بانک منع کرده است.

شرکت آسا ۴۰ درصد از سهام یک ساختمان ۳۶ طبقه در نیویورک را در اختیار دارد. ۶۰ درصد بقیه سهام این آسمانخراش متعلق به بنیاد علوی است.

اوباما تحریمهای رژیم ایران را برای یکسال دیگر تمدید کرد.
کاخ سفید اعلام کرد: رئیسجمهوری آمریکا، تحریمهای اقتصادی سی ساله علیه رژیم ایران را برای یکسال دیگر تمدید کرد.
اعمال تحریمهای اقتصادی علیه رژیم ایران در پی گروگانگیری در سفارت آمریکا در تهران از آبان ۱۳۵۸ آغاز شد. رؤسای جمهوری آمریکا از آن تاریخ تا کنون هر ساله این تحریمها را تمدید کردهاند.
بر پایه این تحریم کلیه داراییهای رژیم ایران در آمریکا مسدود شد و سپس شرکتهای آمریکایی از هرگونه معامله با رژیم ایران منع شدند.
باراک اوباما در نامه ای خطاب به کنگره آمریکا نوشت: مناسبات ما با رژیم ایران هنوز به حال عادی بازنگشته است و تحریمها برای یکسال دیگر تمدید میشود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر