۱۳۸۸ آبان ۲۷, چهارشنبه

رژيم آخوندها احكام مجازات 89تن از بازداشت شدگان قيام را اعلام كرد؛ 5 نفر به اعدام محكوم شدهاند
خيزش عظيم 13آبان- قيام سر باز ايستادن ندارد
خيزش عظيم 13آبان- قيام سر باز ايستادن ندارد
دادگسترى آخوندها در استان تهران، در روز 26آبان، احكام مجازات 89تن از بازداشت شدگان قيام سراسرى را آن هم پس از 180روز اعلام كرد. 5تن از بازداشت شدگان به اعدام محكوم شدهاند كه دو تن منتسب به رابطه با مجاهدين هستند. 81تن ديگر نيز به حبسهاى 6ماه تا 15سال محكوم شدهاند. دادگسترى آخوندها براى محكومان اتهامهايى چون «اقدام بر ضدامنيت كشور»، تبليغ عليه نظام، اخلال در نظم عمومى ، محاربه و افساد فىالارض و… برشمرده است.

اعلام احكام مجازات 89تن از بازداشت شدگان ، تنها به جرم شركت در تظاهرات اعتراضى صورت گرفته است. رژيم آخوندها هم‌چنين بر آن است كه صدور اين احكام را دستاويزى براى سركوب بيشتر جامعه و هم‌چنين جلوگيرى از اعتراضهاى خانوادههاى زندانيان سياسى قرار دهد.

مقاومت ايران عموم مراجع بينالمللى و سازمانهاى حقوقبشرى به ويژه كميسر عالى حقوقبشر مللمتحد و گزارشگران دستگيريهاى خودسرانه ، مفقودشدگان، شكنجه و اعدام را به اقدامى عاجل جهت توقف احكام شقاوتبار به ويژه اعدام فرا مىخواند و خواستار آن است كه با اعزام يك هيأت حقيقت ياب به وضعيت دستگيرى خودسرانه هزاران تن از جوانان و زنان طى 5ماه اخير رسيدگى كنند و موجبات آزادى سريع آنها را فراهم نمايند.



دبيرخانه شوراى ملى مقاومت ايران
27آبان1388 (18نوامبر2009)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر