۱۳۸۸ آبان ۱۰, یکشنبه


هفته‌نامه "اشپیگل" خبر داده که تماس گرت− رنه پلی، مدیر حراست زیمنس، با سرویس‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی، دردسرآفرین شده است. زیمنس چندی پیش، پلی را که قبلا رییس اداره امنیت و مقابله با تروریسم اتریش بود، اخراج کرد.


رنه ‌پلی اتریشی است و موجبات آمدن‌اش به مونیخ را پتر لوشر، رییس زیمنس، فراهم کرد که هم‌وطن اوست. به نقل از "اشپیگل"، فاش شدن تماس پلی با مقامات امنیتی جمهوری اسلامی جایی برای ادامه کار او در زیمنس باقی نگذاشت.
بنا بر این گزارش که در ۳۱ اکتبر ۲۰۰۹ منتشر شده، تذکرمحافل سیاسی آلمان در باره پلی به مسئولان زیمنس، از مدت‌ها قبل آغاز شده بود. گویا آمریکا و اسراییل هم حضور پلی در زیمنس را "مشکلی بزرگ" تلقی کرده و همکاری با وی را رد کرده‌ بودند. هفته‌نامه "اشپیگل" با اشاره به این خبرها، نظر فردی بدون نام در مونیخ را نیز نقل کرده که می‌گوید، شرکتی جهانی همانند زیمنس، نیازمند کسانی است که از توان تعامل و مذاکره پیرامون مسائل امنیتی برخوردار باشند.
گزارش "اشپیگل" حاکی از آن است که سفارت آمریکا در وین، بارها به وزارت کشور اتریش در باره مناسبات پلی با ایران شکایت کرده بود. این شکایت‌ها، مربوط به زمانی هستند که پلی ریاست اداره امنیتی و مقابله با تروریسم اتریش را بر عهده داشت.
هنوز جانشینی برای گرت−رنه پلی در زیمنس تعیین نشده است. پست مدیر حراست، مسندی کلیدی در هر کنسرن تولیدی و صنعتی است. وظیفه مدیر حراست شرکت‌های عظیم تولیدی و صنعتی، مواجهه با مخاطرات امنیتی مانند افشای قراردادهای محرمانه، سرقت تکنولوژی، خرابکاری یا سوءقصد است. سخنگوی زیمنس در گفتگو با نشریه "فایننشال تایمز آلمان" خبر داده که مذاکره برای انتخاب جانشین پلی در جریان است وبه پیشرفت‌هایی نیز دست یافته است. سخنگوی زیمنس، بازگشت موقتی مدیر حراست پیشین زیمنس، نوربرت ولف، به سر کار را منتفی ندانسته است.
روزنامه‌ی آلمانی "تاتس" چندی پیش به نقل از "وال‌استریت ژورنال" نوشته یود که شرکت زیمنس‌ـنوکیا به شبکه‌ی ایرانی "TCI" که خدمات اینترنتی در اختیار مشترکان خود قرار می‌دهد، نرم‌افزاری موسوم به DPI فروخته است که با آن می‌توان مجموعه‌ای از داده‌ها را فیلتر کرد. نرم افزار "Inspection Packet Deep"، اساساً برای ردگیری ویروس یا هرزنامه‌ها و جدا کردن و فرستادن آنها به قرنطینه‌ ساخته شده است، با آن اما می‌توان اطلاعات هم گرد آورد و گفت‌وگوهای کاربران را نیز شنود کرد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر